Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2013-01-05 10:35:30 följande:
    Men är så arg på honom. Känns ju ändå inte som jag kommer träffa honom igen så då borde han ändå veta att man behandlar tjejer med respekt!
    Nah - lär honom inget, det är väl det bästa straffet i längden

Vet du vad jag brukar göra när jag är riktigt arg på någon ? Skriva ett LÅNGT brev till personen, på papper där jag förklarar och motiverar. När jag är klar får det ligga en dag eller två tills jag lugnat ner mig, sedan läser jag igenom det.

Oftast inser jag då att jag inte vill och inte behöver skicka brevet, dessutom mår jag jättebra av det

Prova! 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-05 10:43:42 följande:
    Men känns som det är svårare att släppa när jag inte ens fått ett svar. Räknar ju inte direkt längre med ett positivt svar men vill ändå ha ett svar och sen kan jag gå vidare. För det finns fan inget värre än att bli ignorerad...
    Så hade jag det med min senaste date - vi träffades i ett par veckor i slutet av sommaren inpå början av hösten - men jag insåg att det var jag som drev på och efter att jag vägrat (för mig själv) att skriva/ringa en gång till utan väntade på ett initiativ från henne, så insåg jag efter en veckas tystnad att det inte skulle komma något.

Nope, jag skrev inte och frågade, det rann ut i en tyst sandlåda bara, väldigt ledsamt.

Känns så med en tjej jag mail'ar med nu, vi har inte träffats ännu - efter typ 20 mail över flera veckor har jag två gånger uttryckt en önskan att få prata med henne eller träffas - och möts av total tystnad. Hon har läst, så jag ger det väl ett par dagar men ...

Det är aldrig kul att bli ignorerad, men aldrig att jag skulle skicka ett till (argt) sms i din situation.

.. och vem vet, om du inte bränner broarna för hårt, kanske det dyker upp ett SMS eller ett samtal om två veckor, som Papito skriver. Då får du ta en funderare över hur du vill göra, i det läget skulle jag föreslå omstart, med fika, mysiga promenader, och mycket pratande om hur man vill ha det (det föreslår jag iofs inför alla date'er )

Det är lixom så här - om man kommer bli ett par är det inte bråttom att hoppa i säng, det finns det tid till sedan. Om man inte kommer bli ett par, då är det ju ännu mindre bråttom att hoppa i säng ?  
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-05 11:15:12 följande:
    Och vill inte få ett sms om två veckor när han tröttnat på sin dejt. Jag är ingen andrahandsval, det är nu han har mig...
    Varför inte ?

Spelar det någon roll ? Om du verkligen tror du är kär/kommer att bli kär och vill att ni skall vara ett par, hade det spelat någon roll om han hade en date i en veckas tid före att han träffade dig ?

Han har också åkt på en smäll, du har strulputtat en del med honom, han kanske behöver tid att fundera och tänka - och upptäcka att du kanske var mer än han trodde - och om han nu gör det, precis som du gjorde, då skall du stå på glasberget och säga att du hade mig men nu är det för sent ?

Lite divafasoner är det allt Hur gärna vill(e) du att det skulle bli ni, tillräckligt för att börja om om möjlighet ges ? 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-05 11:53:33 följande:
    Du har helt rätt. Är ilskan som skriver :/ och jag lovar er alla nu att jag inte ska höra av mig mer till honom :)
    HÄRLIGT!

... och så tar du inte med telefonen ikväll så du inte kan fylle-SMS'a  
  • Angelven
    Papito skrev 2013-01-05 12:49:34 följande:
    Ja, det har du rätt i, en man hade troligen inte blivit lika peppad och förstådd, snarare tvärtom  
    Du får testa Papito

Jag lovar peppa och förstå -  men ja, men jag tror också att Tusse hållit upp en spegel, tittat nogrannt och inte gillat vad hon såg - och funderat över det.

Det är väl det viktigaste, en villighet till förändring i beteende eller hur ? 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-05 15:28:06 följande:
    Jo kanske, men jag är nog en sån som gillar bäst att vara ensam om det är frivilligt och inte tvärtom. För mig är ensamhet att vara höggravid med tvillingar och bli dumpad av sin fästman... att genomgå en graviditet och sen ett år helt ensam med tvillingar som dessutom har kolik kan kanske förklara min rädsla, jag vet inte. Vet bara att jag hatar det enormt och vill hellre dela livet med någon.
    Tusse - du borde ta och läsa min profil här och ta till dig om tvillingföräldrar

Vi separerade inte förän grabbarna var 7 - det måste varit stentufft att ha dom själv från början.

... men, du vill dela livet med någon - se då till att det först är någon du kan dela livet med och i andra hand att det är någon du kan dela sängen med.

I ett långt förhållande, tror jag, behöver man först och främst vara bästa vänner - det måste vara en person man helst vill vara med, också när allt är tråkigt, vardag och svensson. 
  • Angelven
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-05 15:59:56 följande:
    Sådärja, nu har Papito dissat min profil på HP ;). Den saknar det lilla extra och jag har ett tråkigt foto. Men jag tror inte det spelar någon roll, den snyggaste kille jag sett där hittills är Papito och han bör ju i Götlabörg. 
    Snyggt hanterat Tabula, du är inte helt tokilsk i alla fall

Man får ta den feedback man får och tycka om den som man vill - du kanske skall fråga honom vad han tycker du kan göra åt din profil ?
  • Angelven
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-05 16:29:56 följande:

Haha NEJ, det är inte Papito jag är arg på! Jag är bara lite trött på min chef men det ska jag inte älta här.

Han har redan kommit med lite tips men i ärlighetens namn så orkar jag inte pimpa den ännu. Utbudet lockar inte till att lägga ner en massa tid just nu men ja, man kanske ska vara förberedd OM det kommer någon som känns lite extra intressant.  

Precis så tänkte jag - och såg till att alla bilder är som senast från i somras - om jag nu bara kunde få någon att ta lite bra porträttbilder på mig istället för det som det blir när jag själv håller i mobilen

Sedan var det ett par tjejer som reagerade våldsamt på hur jag skrev, dom trodde som sagt att jag var någon sorts manssvin som ville ha en trofébrud att kedja fast vid spisen ...

Så lite textändring blev det även om jag vart ganska ledsen över att tolkas så. 
  • Angelven
    modesto skrev 2013-01-05 19:04:53 följande:
    jag gillar uttrycket Glad
    det är väl det hon vill, tråkigt, vardag och svensson =trygghet
    tack

Precis, det är ju ingen större konst att få ett förhållande att fungera när det är spännande, farligt, lyxigt, exotiskt - det måste fungera när bägge inte fått sova, ser ut som jag vet inte vad och är tokstressade. Det är då man också måste vara väldigt goda vänner.
  • Angelven
    Anonym (men) skrev 2013-01-05 19:56:35 följande:
    Kan man se på sidor om folk blockat en? Jobbigt! Men rätt löjligt att göra så som vuxen människa? Ja,om det inte är en galning man har efter sig då.
    Du kan se det på HP när du har länken till en person som blockat dig (typ ett gammalt mail) - annars blir de väl helt enkelt inte synliga ?

Jag har börjat blocka regelbundet för att sortera ut, annars är det ju "samma gamla slitna gäng" man ser HP har ingen dölj-funktion, det är ju lite snällare.

... och så blockar jag alla jag inte får svar från, behöver inte se ohövliga människor - ett trevligt "nej tack" fungerar utmärkt som ett svar på mail.

Hmm... är jag inte vuxen nu ?  

Men det finns ingen lista på "dessa har blockat dig" - det vore ju kul annars. Ännu bättre vore "dessa har dig som favorit" ... , det skulle spara en del funderande och tid
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!