Tusse85 skrev 2013-01-05 10:43:42 följande:
Men känns som det är svårare att släppa när jag inte ens fått ett svar. Räknar ju inte direkt längre med ett positivt svar men vill ändå ha ett svar och sen kan jag gå vidare. För det finns fan inget värre än att bli ignorerad...
Så hade jag det med min senaste date - vi träffades i ett par veckor i slutet av sommaren inpå början av hösten - men jag insåg att det var jag som drev på och efter att jag vägrat (för mig själv) att skriva/ringa en gång till utan väntade på ett initiativ från henne, så insåg jag efter en veckas tystnad att det inte skulle komma något.
Nope, jag skrev inte och frågade, det rann ut i en tyst sandlåda bara, väldigt ledsamt.
Känns så med en tjej jag mail'ar med nu, vi har inte träffats ännu - efter typ 20 mail över flera veckor har jag två gånger uttryckt en önskan att få prata med henne eller träffas - och möts av total tystnad. Hon har läst, så jag ger det väl ett par dagar men ...
Det är aldrig kul att bli ignorerad, men aldrig att jag skulle skicka ett till (argt) sms i din situation.
.. och vem vet, om du inte bränner broarna för hårt, kanske det dyker upp ett SMS eller ett samtal om två veckor, som Papito skriver. Då får du ta en funderare över hur du vill göra, i det läget skulle jag föreslå omstart, med fika, mysiga promenader, och mycket pratande om hur man vill ha det (det föreslår jag iofs inför alla date'er
)
Det är lixom så här - om man kommer bli ett par är det inte bråttom att hoppa i säng, det finns det tid till sedan. Om man inte kommer bli ett par, då är det ju ännu mindre bråttom att hoppa i säng ?