Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Jag har inte match men vet faktiskt inte var jag skulle välja, normal antar jag. Jag tränar, är kurvig och väger strax över 50 kg (är kort). Jag är i alla fall för kurvig för att vara slank.

Skulle i alla fall inte söka på killar med "några kilon för mycket" för jag tycker inte att det är attraktivt, men samtidigt om en kille försöker  mörka att han har gubbmage så lär det ju uppdagas om vi ses och då skulle jag bli rätt sned för att han inte varit ärlig. Ljuger man om något så uppenbart som hur man ser ut kan man ju undra vad mer man förskönat???

• Anonym (rainbow)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-09-08 16:42:40 följande:
    Men vad ÄR normal och slank då? Själv hade jag valt normal, jag köper oftast 29 tums-jeans (midja), har kläder från XS till M eller 36-40 (enstaka 40 och då för att längderna på 38 inte alltid räcker till).
    Xmag skrev 2012-09-08 18:51:27 följande:
    33-åring. Tror de flesta på match skulle skrivit slank i ditt fall.
    Fast jag hade inte gjort det och drar nog 27-28 tum oftast. XS-S på plagg som inte ska vara oversize. men jag ÄR verkligen inte slank. har liksom rumpa, lår, bröst...ja du fattar.

• Anonym (rainbow)
    Xmag skrev 2012-09-08 18:46:43 följande:
    Rainbow.
    Om man ändå skulle vilja ha kontakt med dig trots övervikt är det bättre att ljuga och sedan hoppas att man har något annat som intresserar dig, charm, vackert ansikte, snygg bil eller vad det nu kan vara som får dig att tända än att bli bortsållad och aldrig få chansen... Det är nog därför så många ljuger... Inte lätt det här. :) Klart är, har finns inget facit.

En annan fråga. Hur ser ni på gamla foton som profilbild? Då menar jag foton som är över 1 år. Jag har uppfattningen av att det är ganska vanligt i alla fall i runt 40-års segmentet. Vissa tjejer jag dejtat har sett ut att vara i 35-årsåldern på bilden fast de ärligt angett korrekt ålder i profilen. När man träffat dem så har de alltid sett äldre ut i verkligheten. Snygga ändå men ändå... Har sett några som haft bilder från 2007(!) eftersom datumet varit "timestampat" i bilden...Är det vanligt bland killar också?
    Nej alltså jag förstår ju grejen. Men för mig är tillit så pass fundamentalt att om man börjar med en lögn skulle besvikelsen över det inte riktigt kunna kompenseras även om det funnits en "god tanke" bakom. Bättre då att killen skriver ett hejdundrandes bra första meddelande som med lite tur kan charma även en svårflirtad regnbåge. Men det är ju inte så att jag utesluter de killarna för att vara taskig, jag tänder bara inte på dem och då är det slöseri av både min och deras tid.

Tror att ibland kan faktiskt även nytagna bilder se "bättre" ut än verkligheten med alla filter osv. Personligen tycker jag inte att det spelar så stor roll om kortet är upp till kanske 3 år gammalt så länge det framgår att det är ett gammalt kort under bilden samt att personen valt ett kort som liknar hur de faktiskt ser ut än idag.

• Anonym (rainbow)

Jag vet inte vad det är för fel på mig. Jag har fortfarande inte träffat kille nr 1 som jag hade lovat (han påminde mig om detta idag), kille nr 2 hör av sig sporadiskt efter vår träff och jag är övertygad om att han är ute efter en tillfällig förbindelse trots att han säger att han vill ha något seriöst, och ändå har jag inte lyckats avrunda med honom. 

Blanda in kille nr 3 som jag skrivit till en del men aldrig träffat. På många punkter är han exakt vad jag letar efter, men jag hänger upp mig lite på små vardagslaster som han berättat om och får lite panikkänsla över att det här skulle kunna gå riktigt snabbt...och det är jag kanske inte alls redo för när det kommer till kritan?

Vad gör jag? Jo jag messar mitt ex trots att jag vet att det loppet är kört och det gör han också klart för mig. 

Jag kanske helt enkelt inte borde dejta just nu? 

• Anonym (rainbow)

Jag vet inte. Är rädd för att jag kommer att bli sårad igen om jag satsar på något halvhjärtat, men känns som om jag kanske inte riktigt kan ge mer än så just nu. Så min plan för tillfället blir nog att göra bort fikat med kille nr 1 för att sedan förklara att jag står fast vid att jag bara vill vara vänner, se vad som händer med kille nr 2 eftersom han ändå inte verkar särskilt seriös och backa vad gäller kille nr 3 för att inte ge honom förhoppningar om något jag inte är redo för.

Har mycket som tar upp min tid så det är inte problemet. Pluggar, har flera extraknäck och hobbies och får konstant kämpa för att få mitt schema att gå ihop. Men jag saknar närhet och jag saknar att ha någon att ge kärlek till, någon man kan småprata med om precis vad som helst & lita på utan att allt behöver vara så komplicerat. 

• Anonym (rainbow)
    Anonym (b) skrev 2012-09-09 19:10:46 följande:
    Xmag: Välkommen! vi kan behöva lite nytt blod här

Jag vet inte om någon minns "Stockholmaren"...han vill verkligen träffas och säger att han inte kan släppa tanken på mig.Jag hade väldigt gärna träffat honom också, men för mig blev det förstört när han inte hörde av sig på några veckor. Dumt nog har jag svarat på hans senaste mail men idag skrev han: det är väl inte för sent väl? och jag kände mig tvungen att säga att det är det och att jag inte kan lita på honom längre, och det är ju en förutsättning att man gör det. Konstigt nog kändes det lite jobbigt att behöva skriva det... men jag måste ju träffa någon som är värd mig

Lite smådeppigt idag faktiskt efter allt "nej-sägande"till de få karlar som är intressanta (ta inte illa upp nu killar )    

och det här med vad man ska skriva för kroppstyp...många säger att jag är smal men jag sätter normalbygd för det är det jag är enligt mig själv. Och vill inte skriva slank om någon kanske har någon annan definition på det så vill jag inte göra någon besviken när de ser mig
    Och de som skriver själva att de ser bra ut!!! det är väl upp till betraktaren att avgöra det, förstår inte att man skriver det när de har bilder, hahaha!

Känns som det blev ett litet rörigt inlägg idag, får skylla på att det är lite "dagen efter" idag  
    Tycker att det är nätdejtingens baksida. Alla dessa alternativ och folk som inte kan känna att "wow, jag har hittat henne/honom med stort H" utan vetskapen om att det KAN finnas grönare gräs på andra sidan gör att de går på fler dejter eller åtminstone funderar i de banorna. Lite bachelor/bachelorette över det hela och personligen känner jag om jag träffar någon via nätet kommer jag att ha svårt att lita på att han inte sitter och letar vidare den dag vi har en svacka. Det är liksom lite för lätt!

Håller med om det där med kroppstyp, fast tycker samtidigt att det är ganska sjukt att man tänker att någon skulle bli BESVIKEN över att man är normalbygd. Säger lite om våra onormala ideal...!
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (uppgiven...) skrev 2012-09-10 16:28:39 följande:

Bra skrivet, jag håller med, har skrivit härinne också tidigare om att så många verkar skriva upp sig så mycket. HAr varit med på ett par sajter, matc och e-kontakt, tror jag det var förra gången. Då träffade jag en kille som var helt motsats till hur han beskrev sig, kort, kraftig rondör, dessutom nykter alkoholist - ok, jag förstår att man kanske inte uppger sådana saker, men när man PRATAR på telefon kanske man kan säga det lite fint...skriver man dessutom att man är 1,82 och det visar sig att man är 1,65 (jag överdriver inte) då kanske det är en hel del annat som inte stämmer.
    Återigen, har jag efter noggrant funderande dejtat en person - som INTE ÄR NÅGOTSOMHELST som han beskrev sig...jag orkar inte.. personen i fråga är, arbetslös, sedan låååång tid, har inte körkort och har bl.a berättat att han inte städat sin lägenhet på 1,5 år.....var kanske inte överdrivet fräsch själv, heller.....
    Den nyktra alkoholisten var nog inte så nykter när han knåpade ihop sin presentation...?
  • Anonym (rainbow)

Jag kan ju säga att de som har "kortare romans" på sin pres, tolkar jag som KK-jägare och de varken skriver jag till, eller svarar om de skriver till mig. Jag har vänskap just nu mest för att jag faktiskt inte vet om jag är redo att söka mer.

• Anonym (rainbow)
    Xmag skrev 2012-09-11 22:33:31 följande:
    Alla har sin approach. Problemet är om man talar olika språk och "vänskap" betyder olika för olika personer. Håller för övrigt med om att det egentligen inte går att leta förhållande, det är något som måste komma naturligt om det inte är ett arrangerat äktenskap...Och varför inte börja med vänskap, det är en bra bas att bygga ett förhållande på. 
    Caramba! Jag ändrade till vänner utifrån att jag inte vill stressa fram något, men KK är det sista jag vill ha!

Har en andra dejt ikväll men en kille som jag inte vet alls vart jag har och är väl lätt beredd på att avrunda vår kontakt. Tror nämligen att han är ute efter ett KK och det är inte jag. Dessutom finns det en del smådetaljer som inte riktigt stämmer vilket gör mig misstänksam, en bra förklaring krävs om det ska bli något mer här...! 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-09-11 22:46:09 följande:
    Jag tror att är man genuint intresserad och verkligen vill träffas så hittar man tid att både höra av sig och träffas. 
    Ja, eller åtminstone att höra av sig. Jag kan vara ****** upptagen i perioder och då skulle det faktiskt vara svårt, likaså om man är sjuk. Men man är varken sjuk eller upptagen hur länge som helst, drar hon på det tänker jag att det kan vara följande:
    1.Hon gillar bekräftelsen
    2. Du är ett alternativ, men inte hennes förstahandsalternativ
    3. Hon är konflikträdd och fixar inte att säga nej. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!