Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (mike) skrev 2012-08-15 12:01:32 följande:
    Det är kanske dags för dig att vakna upp och försöka fatta verkligheten.
    Eh, håller med Tabula, möjligtvis kan jag sträcka mig till att jag ställer en hel del "ytliga" krav när jag nätdejtar. Men de killar jag gallrar bort är killar jag inte skulle se åt i andra sammanhang heller, varför slösa min eller hans tid? 

Däremot finns det drivor med bittra män som inte fattar varför en tjej 20-30 år inte nappar på 47-åringen som skriver att hon är fin!! 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (mike) skrev 2012-08-15 17:13:38 följande:
    tabula, rainbow, ni är samma sak. Problemet är inte med tjejer som är 20-30 utan med bittra överviktiga kvinnor som tror att de är Hollywoodstjärnor.
    Nej! De flesta 47 åriga män är inte intresserade av mindre mogna tjejer utan de intresserar sig för trevliga kvinnor 40-50.  
    Det är absolut inte män som har för höga förväntningar, det är kvinnor som alltid förväntar sig män från kärleksromaner.
    Samma sak, vad menar du? 

Jaså? Varför får jag en massa mail från män i den ålderskategorin då? 

Jag har höga förväntningar, det tänker jag inte ens försöka mörka. Ska jag hitta en person att spendera mitt liv med så är det mycket som ska stämma, sedan betyder det inte att han behöver vara som tagen ur en kärleksroman men känns det inte rätt så letar jag vidare. Det betyder inte att de killarna jag ratar inte är rätt för någon annan, precis som det finns killar som letar något helt annat än mig.  
  • Anonym (rainbow)

Det finns massor med nötter där ute. Fick ett mail från  en man som helst skamlöst föreslog att jag skulle bli hans älskarinna. Han hade familj och hela kittet. Smaklöst som f-n. 

• Anonym (rainbow)

Kan bara hålla med om att charmen är viktig. Har skrivit med en kille som verkade vettig på alla sätt och vis men när vi pratade så kändes det bara...platt. Har försökt förklara för honom att det saknas något för mig, men tror dessvärre att han tycker sig ha hittat precis det han letar efter. Aja, har varit tydlig med att vi kan träffas som vänner men inte mer, jag kan inte ta ansvar för hans känslor...

• Anonym (rainbow)
    Anonym (sara) skrev 2012-08-23 23:59:48 följande:
    Hej!

Jag finns registrerad på Happy Pancake och nu är det snart dags för min första date. Dock är jag väldigt orolig över att jag har valt helt fel bilder och att mannen jag ska träffa ska känna sig lurad av mig. Bilderna är inte gamla, och en av dem är en helkroppsbild, men jag har ju ändå valt de bilder som är till min fördel (alltså ingen med dubbelhaka, bekymmersrynkor, osv). Tycker att det är så svårt att veta vilken nivå jag ska lägga mig på, eftersom jag inte vet exakt hur stor/rynkig/ful jag verkligen är. Vill ju inte skrämma bort någon, samtidigt vill jag ju inte vara en av dem som luras... 

Har också första dejten ikväll. Har inte visat mer än en bild så klart att det finns risk att han förväntar sig något helt annat än vad jag är. Men å andra sidan, spelar det nog ingen roll hur många bilder jag skickar, gillar han inte mig när vi ses så funkar det ju inte hur som helst. Men lite pirrigt är det allt!
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2012-08-24 23:31:36 följande:

Ladies (Sara & Rainbow, Foreverlove & b)...ni har helt enkelt missat pärlan...

Rainbow - Varför pirrig om du ändå inte är intresserad? Eller, varför ens dejta honom om du redan innan tror att du inte vill mer men att han kommer att vilja? Du skapar problem för dig själv

(b) - Klart han säger att han är bättre i verkligheten men du får källgranska..något jävig kanske...

I övrigt tänker jag faktiskt tvärtom när det gäller kort.
    Jag tar kanske inte det sämsta jag har men försöker att ta något som är pyttelite sämre än vad jag själv tycker att jag är irl. Vill inte att det blir en stor besvikelse på den fronten. Tar man ett skitbra kort kan första intrycket bara bli sämre, jag kör omvänt.
    Man får ju inte säga sånt men jag vet att jag är en bra man, att jag har många bra egenskaper, är godhjärtad, har humor och charm (+ en hel del brister men det pratar vi tyst om ) ...jag har inga problem med att prata om känslor eller liknande och kan uttrycka mig relativt bra i både tal & skrift (även om vissa har åsikter om min poesitalang) och det gör att jag tror att även om jag har ett något sämre kort kan jag ändå få till en dejt då och då. Särskilt om kvinnan är den typen jag faktiskt söker, då bryr hon sig om utseendet och vill bli attraherad men vill också ha andra djupare egenskaper. Eftersom jag inte tror att jag är skitful kostar jag på mig att ha ett något sämre kort, då kan jag växa lite när hon ser andra egenskaper och få till en dejt. Väl där blir hon förhoppningsvis inte besviken på utseendet och då har man alla möjligheter att få till en bra dejt.

Har aldrig förstått såna som har gamla eller uppiffade kort...eller kort på någon annan. Haha, hur tänker de? Att man inte kommer att märka något?

En rätt vettig (?) kille kontaktade mig. Han hade först ingen bild och då bad jag om en. Han lägger då upp en bild på sig själv (antar jag) i mössa och solglasögon, man såg knappt hur han såg ut. Kanske resonerade han som du men min reaktion: vad döljer killen? Resultatet blev att jag inte skrev till honom mer. 

De bästa bilderna är representativa för hur man faktiskt ser ut. Och personen ler och är fullt påklädd utan att gömma sig bakom en massa accessoarer ;)
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (sara) skrev 2012-08-24 23:18:35 följande:
    Å, ser nu att ni redan har skrivit lite om folk som inte riktigt kan bete sig på nätet. Vad brukar ni göra när ni får ett mail av en person som ni vet att ni inte har något gemensamt med och som ni inte vill träffa? Låter bli att svara, svarar snällt, blockerar?

Och rainbow, hur gick det? :)

Jag svarar inte överhuvudtaget i 99% av fallen då jag inte vill träffa personen. Om personen verkar riktigt fin men ändå inte är det jag letar efter brukar jag svara snällt att de inte är det jag söker men att jag önskar dem lycka till. 

Och jag vet faktiskt inte hur jag tycker att det gick. Det var ingen katastrofdejt men känner att jag har svårt att komma nära inpå den här killen. Tror att vi kommer att ses igen, får se om det blir lättare då? Fick dessutom känslan att vi är väldigt lika i många avseenden, även vad gäller negativa egenskaper haha. Får se vad som händer men han är i alla fall trevlig och någon jag lätt skulle kunna vara vän med. Tiden får utvisa om det blir mer än så
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2012-08-24 23:31:36 följande:

Rainbow - Varför pirrig om du ändå inte är intresserad? Eller, varför ens dejta honom om du redan innan tror att du inte vill mer men att han kommer att vilja? Du skapar problem för dig själv

Han som jag kände lite pirr inför är inte samma som han som vill mer än mig. Två helt olika killar! Men handen på hjärtat vill jag helst av allt ha mitt ex, problemet är bara att han varit osäker på sina känslor och tycker inte att jag är värd besväret. Typ :/

Och han som jag inte vill mer med är ju införstådd med att det inte kändes helt rätt, men ville ändå ses. Och tja, jag tänkte att om inte annat blir vi kanske vänner. Vi har inte träffats ännu... 
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2012-08-25 00:27:45 följande:
    Men mössa och solglasögon...då kan det kvitta, då hade jag nog bliivt irriterad istället och undrat var seriositeten tagit vägen. Hellre en blinddejt än det läget faktiskt.
    Haha exakt så jag kände! Tyckte att det kändes oseriöst som bara den.

Fråga apropå gårdagens dejt. Borde jag höra av mig till honom eller invänta att han gör det? Tidigare har det gått uppemot en vecka mellan gångerna när vi hörts. Å ena sidan vill jag inte spela honom, å andra sidan kommer jag ju vid någon tidpunkt att vilja lägga krutet någon annanstans om han väntar för länge. Och tänk om han väntar på att jag tar kontakt?? 
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2012-08-25 00:52:16 följande:
    Rainbow - Jag håller nog inte med. Jag har kort där jag själv tycker att jag ser skitbra ut men det är sällan de tas och ofta kan jag se att det visst är så jag ser ut...när jag är som bäst men att mitt vardagliga jag oftast inte ser så ut. Obs, menar inte att jag piffat till mig på korten utan de är också alldagliga men råkat bli riktigt bra..haha. Då tar jag hellre ett som visar mig precis så som jag tror att jag ser ut i vardagen, oftast.

Första gången jag var inne på nätdejting dejtade jag en tjej som var tio år äldre men skitsnygg...sen visade det sig att kortet var gud vet hur gammalt och hon såg i själva verket jäkligt sliten ut t.o.m för sin ålder..fattade aldrig varför hon gjorde så.
    Trodde hon att jag inte skulle märka det?
    Om jag nu bara gick på utseendet hade hon ju varit körd men slösat bådas tid.
    Nu går jag inte bara på utseende och vi klickade inte heller men även om vi gjort det och jag kunnat bortse frå n bluffen hade jag ju ändå undrat över beteendet.
    Ja fast när jag menar representativt så menar jag just ett kort som motsvarar mer eller mindre hur man ser ut till vardags. Möjligen en "tillfixad" bild och en vardags om man är typen som klär upp sig rejält till fest. 

Jag har i och för sig inte gjort det då det finns gott om nytagna bilder, men om jag inte visste så skulle jag helt ärligt inte kunna se skillnaden på bilder tagna för 2 år sedan. Och på fyra år gamla bilder ser jag märkligt nog äldre ut än jag gör idag... 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!