Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Johnny Mnemonic skrev 2012-09-13 14:32:02 följande:
    Anonym, jag vill nog inte påstå jag har kommit i kontakt med så många singeltjejer heller och överlag dom flesta singlar jag känner har inget husdjur alls. Men jag utifrån de empiriska bevis jag har i min umgängeskrets är katter hos tjejer betydligt vanligare hos singel tjejer än hos de singel killar jag känner.
    Kan nog hålla med om detta. Tror för övrigt att katter generellt sett är mer populärt bland tjejer, medan hundar är populärt bland båda könen (särskilt om man jagar/löptränar). 
  • Anonym (rainbow)

Ursäkta att jag avbryter i husdjursdiskussionen Sitter och grubblar lite här. Träffade som sagt min nätdejt igår för andra gången och velar rejält kring honom. Han är svår att få grepp om och jag är liksom halvstressad av att inte riktigt veta särskilt mycket om honom. Jag vet vad han har för intressen, utbildning och sådant men inte ett dyft om vad han egentligen har för värderingar osv. För mig känns det inte helt oviktigt att veta, vill inte lägga en massa tid på en kille som kanske inte alls värderar samma saker, men har lite svårt för att utsätta honom för ett regelrätt korsförhör när vi bara setts vid två tillfällen. 

Tips, råd allmänt?  

• Anonym (rainbow)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-13 15:17:03 följande:
    Ja just det. Dejting.
    Han jag skulle träffa igår hörde av sig idag. Undrade varför jag inte dök upp. Så jag sa att vi inte bestämt tid?!
    Och så sa jag att han känns oseriös, att han inte ens försökt lära känna mig. Då bad han så mycket om ursäkt och sa att han verkligen vill lära känna mig.
    Hm.
    Vad säger ni? 
    Ja...Är du inte EXTREMT intresserad av honom så skulle jag verkligen syna hans intresse av att lära känna dig. Tycker han låter som en idiot. Satt han där ni bestämt och väntade hela dagen? Skulle inte tro det. 

Han hade något bättre för sig men han får väl någon slags bekräftelse av att du ger honom chanser trots att han inte förtjänar det? 
  • Anonym (rainbow)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-13 15:24:31 följande:
    rainbow, det är väl sådant man kan diskutera vid dejten om man tycker sådant är viktigt, behöver ju inte direkt framläggas som ett förhör utan det går ju komma in på ämnen ändå. Sen kanske man kan prioritera dom ämnen som man faktiskt inte kan tänka sig kompromissa om. Även om jag inte själv kan riktigt komma på något, jag har nog aldrig träffat någon som har samma åsikter som mig i speciellt mycket, men för mig är det egentligen inte så relevant. Utan oftast underlag för att kunna diskutera om saker. Däremot har jag väldigt svårt för personer som är ovilliga att diskutera eller acceptera att man kan ha olika åsikter och att en åsikt inte nödvändigtvis är rätt. Men visst långsiktigt kanske det finns vissa gemensamma mål man skulle vilja ha, men det ser inte jag riktigt som åsikter utan mer framtidsplaner.
    Jag kan vara lite mer specifik. Exempel på sådant som jag vill veta: Planerar han att bor kvar i den här staden? Vill han ha barn i framtiden? Vilken typ av relationer har han haft tidigare? Hur mycket festar han? Syn på otrohet/gränser/svartsjuka? Viktigt med kärnfamilj eller skilsmässa möjlig utväg? etc.

Känns som ganska tunga ämnen men svaren på allt utom tidigare relationer är riktiga dealbreakers och det känns surt att träffa någon en massa gånger för att sedan upptäcka att man jobbar mot mission impossible. 
  • Anonym (rainbow)
    modesto skrev 2012-09-13 15:23:00 följande:

Om du inte vill fråga rakt ut, kan du kanske berätta honom historier där viktiga för dig  egenskaper förekommer? och fråga vad han tycker. Jag berättar ofta om trådar på FL.

Jag skulle inte känna mig bekväm med att berätta om trådar på FL. Då frågar jag hellre rätt ut men känns bara svårt att få till det naturligt när vi bara setts två gånger. Han tar inte upp diskussionen men ställer jag en direkt fråga så svarar han (ibland motvilligt). Han verkar ha en ganska stark integritet och vill nog inte riktigt släppa in mig helt ännu, så pass känner jag av. 
  • Anonym (rainbow)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-13 15:39:52 följande:
    Menar du mig nu?
    Vi hade bestämt plats men inte tid. Och ingen av oss hörde av oss till varandra för att bestämma tid, så hans "vi hade ju bestämt" är en lögn.  
    Påstår han att ni hade bestämt? Haha. Vilken tid då?
  • Anonym (rainbow)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-13 15:44:05 följande:
    rainbow, fast för något av detta ska ha någon som helst betydelse så måste man ju kunna lita på personen, gör du det efter att ha träffat honom ett fåtal gånger? Jag menar det krävs inte direkt ett geni för att förstå att ingen vill vara tillsammans med en otrogen, svartsjuk eller kontrollerande person, det första har jag ingen förståelse för alls, 2 och 3 är ett direkt resultat av brister i tillit. Att bo kvar i stad, skaffa barn osv är frågor som är helt omständighets specifika och visst kan man ha en vision men det är aldrig något som man kan hålla mot någon och säga "men du har ju lovat!" osv, omständigheter kan förändras och ibland väldigt fort. Jag tror personligen det absolut viktigaste är att man märker att personen faktiskt är öppen och säger vad denne verkligen menar och inte svarar svävande osv.
    Ja men det är det jag tänker, jag känner honom inte tillräckligt väl för att veta om det han säger är absolut sanning men tvekar han eller svarar svävande så kan jag nog anta att jag inte får hela sanningen. 

Jo det är klart att omständigheter kan påverka men jag känner inte att jag vill engagera mig i en kille som hux flux flyttar till andra sidan Sverige. Ska det vara värt det så är det ju fint om han i alla fall planerar att vara kvar ett tag. Och barn är inte omständighetsspecifika i det minsta för mig. Jag vill ha barn inom de närmaste åren och en kille som inte tycker att det är viktigt är definitivt inget för mig. Han är äldre än mig så kan nog anta att känner han sig inte redo för barn nu så kommer han nog inte att bli det sedan heller. 
  • Anonym (rainbow)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-13 15:58:46 följande:
    Det kan han inte säga!
    Klart att han inte kan
    Nej du, det luktar hal kille på en mils avstånd. Skulle bara säga åt honom att han kan glömma en till chans, pinsamt av honom! 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Fia) skrev 2012-09-13 15:54:46 följande:
    Alltså nu måste jag skriva något! Har läst i denna tråd sedan den startade (!!!!!!!!!!) och nätdejtar själv på HP! Så intressant att få höra hur andra tänker! Jag är nu i situationen att jag träffat en kille 2ggr, ska träffas igen på Lördag.. Men är totalt osäker på hur han "egentligen" är. Han har varit den perfekta dejten; rolig, snygg, urtrevlig, etc.. Och jag är helt klart intresserad.. Men så berätta han om gamla förhållanden (jag frågade! Ps. Rainbow - fråga bara, det gör jag! Om allt! Och ingen har misstyckt. Jag skämtar ofta lite om det och gör det lättsamt genom att berätta nåt kul om mig själv, sedan drar jag allt ur dom.. sakta men säkert., hehe), hur som.. Hans senaste var 10 år yngre än oss! (vi är 31/32), jag menar vad ska en 32 årig man med en 22 årig tjej?? Jag skulle aldrig kunna relatera till en så ung kille. Så där började mitt tvivel.. Sedan att han aldrig haft ett långt förhållande eller bott ihop - själv har jag haft flera långa förhållanden! Den här killen har ju ingen erfarenhet av vad som krävs tänker jag då.. Och han är värsta gym fanatikern, super tränad - jag är smal men sportar inget alls! Vilket han inte verkar bry sig om, men vi är så olika tänker jag.. Han är lixom lite "Stureplan", medans jag är "Söder" ;) Stockholmare uppenbarligen, haha Ja! Så detta är mitt dilemma med honom. Därför ska jag på en annan dejt med en "ny" ikväll! Ska bli spännande..
    Jag brukar inte ha svårt att fråga alls. Tvärtom- jag är normalt sett skitbra på det! Men ändå får jag inte riktigt till det här och det gör mig osäker. haha
    En av mina närmaste killkompisar sa till mig "Se till att du kan prata med nästa kille du träffar" (mitt ex är som en jäkla mussla!) och de orden förföljer mig. Pallar inte en till...!

• Anonym (rainbow)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-13 16:13:07 följande:
    rainbow, för tex mig är barn absolut omständighetsspecifika, sedan kan man naturligtvis inte förutsäga framtiden. Men att skaffa barn bara för att om man tex är arbetslös eller sjukskriven och vägrar inse att påverkar enormt ekonomiskt skulle jag aldrig under några omständigheter gå med på, jag är av avsikten att det känns fruktansvärt oansvarigt att skaffa barn om man inte kan garantera det en fullt trygg uppväxt. Sen vet jag mammor som har det väldigt dåligt ställt som ger sina barn allt på sin egen bekostnad, men det är inte vad jag menar. Jag syftar på att man bör nog ha en ganska harmonisk familj och jag tror inte man kan ha det om man har tex ekonomiska svårigheter även om man har barn, allt för många verkar tro att barn är något slags klister för relationer men som jag förstått är det snarare tvärtom i mångafall, även om det varit struligt innan så brukar det vara efter det som det verkligen brister om det varit problem.
    Nej det kan jag köpa. Just därför vill jag veta att ett eventuellt barn skulle vara önskat av oss båda och inte bara av mig. Rent ekonomiskt så kommer jag att kunna försörja ett barn helt på egen hand när jag studerat klart, så i det avseendet är det inte omständighetsspecifikt för mig. Men ska man hårddra det så vill jag nog egentligen inte ha sex med en kille som inte är pappa-material, blir jag gravid så skulle jag ha jättesvårt för att göra en abort. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!