Haesito skrev 2012-12-03 21:03:15 följande:
Det jag säger är att det "varför låtsas vara störst bäst och vackrast?". Visst det kanske leder till några dejter, men som jag sagt förr eller senare kommer sanningen fram. På några av er låter det som att man ska spela ett tag och hoppas personen har överseende efter en tid. Det kanske fungerar för vissa, jag är inte så naiv att jag tror någon bara har positiva sidor. Jag har så mycket erfarenhet av människor att jag vet att det inte finns någon som är sådan, isåfall är det en väldigt falsk person och dessa brukar jag upptäcka väldigt snabbt för att sedan akta mig för. Jag litar betydligt mer på en person som kanske blir arg när det finns anledning till det än någon som låtsas som det regnar. Man kan misstolka saker, man kan göra fel också och reagera tillsynes orationellt i bland, men det är vad kommunikation är till för.
Men var och en gör som de vill, jag varken orkar eller vill hålla på så, det är inte jag och det är heller inte mig som någon dejtar om jag skulle låtsas något annat; det är en rollfigur jag antar.
Jag kan vara komplex nog och förändra mitt beteende tillräckligt ändå beroende på sinnesstämmning.
Och som jag skrev jag brukar upptäcka sådant efter ganska kort tid. Sen är det en helt annan sak att man förhåller sig olika till olika personer, så är det ju helt klart. Någon man tycker väldigt mycket om har man oftast mer tålamod och överseende med, men det är ju det som rollspelet i fråga går ut på att utnyttja i det här fallet- undantaget att den person som den andra personen tycker om aldrig funnits till att börja med.
Att låtsas vara bättre än jag är brukar jag inte göra, men det händer att jag medvetet undviker att gå in i detalj kring vad jag gör karriärmässigt då många killar blir hotade av det. Jag vill ju att de ska gilla mig för mig och inte för vad jag gör.