Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

ulfsas skrev 2012-11-28 23:42:38 följande:
    Var då någonstans? Vi är ju bara dryga 7 miljarder!

www.worldometers.info/se/ 
    Äh, du vet du där utlänningarna...de lurar garanterat systemet :-P
  • Anonym (rainbow)
    singel pappa83 skrev 2012-11-28 23:42:01 följande:
    vad är en bra bild enligt dig?  kan va kul å veta, då jag aldrig lagt nån vikt på vilken sorts bilder en person har! 
    En bra bild är en bild tagen det senaste året, där personen ler och man ser ansiktet tydligt. Helst ska det även finnas en påklädd helfigursbild. Du som har barn bör nog även ha en bild där barnet finns med.

Det som jag ogillar är:
    Bara överkroppar (tänker att de är bara ute efter sex) Uppenbara poserar-bilder  Konstiga accesoarer typ lösmustascher och peruker (ni anar inte hur många som har detta!) Bilder när personen precis stoppat in en monster-tugga Grimaser Festarbilder med en drös ölburkar el spritflaskor (ok om det råkar stå en öl på bordet liksom, men om du sitter med ett kompisgäng och ni ser halvt medvetslösa ut är det inte speciellt attraktivt )
  • Anonym (rainbow)
    NooneBird skrev 2012-11-28 23:52:38 följande:
    Rainbow min vän tog min dejts nr ur min telefon för någon vecka sen när hon ville veta vilka jag ville skulle komma på firandet. Hon tog flera nr bla hans
    Aha! Ja då är det ju inte helt orimligt i alla fall. Men har det inget med firandet att göra så beter han sig ytterst skumt måste jag säga. Håller tummarna att det är det det handlar om. 
  • Anonym (rainbow)
    NooneBird skrev 2012-11-28 23:56:27 följande:
    Rainbow varför ska barnen vara med på bild,? Vill du ha killen så kommer ju barnen med oavsett hur de ser ut, eller? Personligen är jag negativ mot karlar som har med sina barn på bild på en dejtingsajt! Känns ju helskumt!
    Jag tycker att de ska vara med på bild, av åtminstone två anledningar.
    1. De som inte är intresserade av en man med barn ser barnet klart och tydligt och går vidare, innan situationen hinner bli komplicerad.
    2. En bild på pappan och barnet får honom att framstå som en engagerad pappa. Om jag nu var intresserad av att dejta män med barn (vilket jag inte är) så skulle det vara viktigt för mig att han var stolt över sina barn och prioriterade dem, istället för att som en del killar gör, mörka barnet och sedan smyga in det i samtalet efter ett tag. Så onödigt.  
  • Anonym (rainbow)

Kan tillägga att jag inte tycker att man behöver se barnets ansikte. Kan typ vara en lekparksbild eller annat där man bara ser barnets ryggtavla.

• Anonym (rainbow)

Jag har kysst någon som jag varit lite försiktigt intresserad av men utan att allt har känts 100%. 

Jag har inte avbrutit en dejt men skickat ett mess direkt jag gått därifrån att vi inte ska ses mer...

Tusse, vill du inte ha ett KK så skulle jag tipsa om att vänta lite med sexsnacket. Även om du gillar sex så kan det sända ut fel signaler...jag tolkar det iaf så att de killar som direkt börjar prata sex är antagligen också ute efter just det och inget annat! :)

• Anonym (rainbow)
    Anonym (sidetrack) skrev 2012-12-01 19:55:20 följande:
    Finns det nån som vill vara snäll och svara så blir jag tacksamGlad
    För mig är det ok om du hänger här men har inga direkta tips då det för mig är helt otänkbart med ett öppet förhållande och därför inget jag kan relatera till. Handlar det om otrohet kan jag väl möjligtvis råda dig att vara ärlig med din sambo och avsluta innan du inleder en sexuell kontakt, i övrigt får du nog hoppas på någon annan...!
  • Anonym (rainbow)
    Flinxy skrev 2012-12-02 15:15:01 följande:
    Ni får det att låta så enkelt. Jag tycker det är riktigt jobbigt att vara den som ska ta första kontakten efter lite strul. Han sov här i helgen och vi hade supermysigt ( låg aldrig). Jag e ju grymt dålig på det här med dejting o sånt jag känner jag så hur tycker ni man lägger upp det smidigast? :)
    Skulle nog skicka ett mess och skriva att det var mys i helgen och fråga om han har lust att hitta på något någon kväll.
  • Anonym (rainbow)

Har i alla fall en dejt snart med en kille som än så länge verkar lovande. Håll tummarna!

• Anonym (rainbow)
    Haesito skrev 2012-12-03 21:03:15 följande:
    Det jag säger är att det "varför låtsas vara störst bäst och vackrast?". Visst det kanske leder till några dejter, men som jag sagt förr eller senare kommer sanningen fram. På några av er låter det som att man ska spela ett tag och hoppas personen har överseende efter en tid. Det kanske fungerar för vissa, jag är inte så naiv att jag tror någon bara har positiva sidor. Jag har så mycket erfarenhet av människor att jag vet att det inte finns någon som är sådan, isåfall är det en väldigt falsk person och dessa brukar jag upptäcka väldigt snabbt för att sedan akta mig för. Jag litar betydligt mer på en person som kanske blir arg när det finns anledning till det än någon som låtsas som det regnar. Man kan misstolka saker, man kan göra fel också och reagera tillsynes orationellt i bland, men det är vad kommunikation är till för. 

Men var och en gör som de vill, jag varken orkar eller vill hålla på så, det är inte jag och det är heller inte mig som någon dejtar om jag skulle låtsas något annat; det är en rollfigur jag antar. 
    Jag kan vara komplex nog och förändra mitt beteende tillräckligt ändå beroende på sinnesstämmning.
    Och som jag skrev jag brukar upptäcka sådant efter ganska kort tid. Sen är det en helt annan sak att man förhåller sig olika till olika personer, så är det ju helt klart. Någon man tycker väldigt mycket om har man oftast mer tålamod och överseende med, men det är ju det som rollspelet i fråga går ut på att utnyttja i det här fallet- undantaget att den person som den andra personen tycker om aldrig funnits till att börja med.
    Att låtsas vara bättre än jag är brukar jag inte göra,  men det händer att jag medvetet undviker att gå in i detalj kring vad jag gör karriärmässigt då många killar blir hotade av det. Jag vill ju att de ska gilla mig för mig och inte för vad jag gör. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!