• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

singel pappa83 skrev 2012-11-27 23:38:59 följande:
    Har du lovat någon av dom nånting? isf är d rätt lätt att göra rätt, har du inte gjort d så träffa den andra först! 
    Nä, har inte lovat något men jag tror det var lite underförstått att jag skulle höra av mig till irl-tjejen.
    Ja, kommer att träffa henne innan jag tar några beslut, hade trots allt bestämt det redan innan och det känns ändå som en kanontjej.

Men det känns inte klockrent, det gör det inte. 
  • Papito
    Anonym (rainbow) skrev 2012-11-27 23:51:53 följande:
    Ok, hon du bokat dejt med, bor hon långt bort/fixar barnvakt eller annat som kräver viss framförhållning? Om svaren är nej skulle jag träffa IRL-tjejen på en dejt först, och om det fortfarande känns bra, avboka internetdejten och skriva att du tyvärr träffat någon IRL och att du vill se vart det leder...

Varför den prioriteringen? Jo, du har träffat IRL-tjejen och vet iaf att ni inte är helt off. Nättjejen är fortfarande ett lotteri tills du träffat henne och vet om det öht stämmer när ni väl ses... 
    Ahhh, ni ger ju helt olika tips!
    Du resonerar bra och vettigt. Det finns mycket kemi med irl-tjejen, samtidigt tror jag att nät-tjejen och jag kanske har mer gemensamt och på sikt kanske passar bättre...om nu kemin stämmer.

Men det är ju bara gissningar, har ingen aning! 
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-11-28 10:38:51 följande:

Hmpf, ja det var det jag misstänkte, att det var orsaken till att du hållit dig borta.

dagens i-landsproblem... men jag vill ändå ha samma jobbiga problem

Kul för dig!  

Nej älskling, det är inte därför jag hållit mig borta, har helt enkelt haft mycket bara. Visst är det ett i-landsproblem, hade du bott närmare hade jag iofs sluppit det
  • Papito
    Anonym (nyfiken!) skrev 2012-11-27 23:56:27 följande:
    klart det inte är, nu va detta ju bara ett exempel .. gör ju inte så alltid. men om jag t.ex. pratar med en tjej och hon vill dansa men inte orkar med alla påflugna utlänningar så brukar ja hjälpa henne då! 
    Det är inte många tjejer som gillar ha massa påiga killar runt sig när dom dansar heller!  
    Är du på riktigt?
    Största anledningen till att du inte får till det är troligen din unkna människosyn. Tjejer är ofta betydligt mindre inskränkta och flyr den typen av män som pesten.

Jag skiter fullständigt i vart människan framför mig kommer ifrån, det är hur personen beter sig som spelar roll.

Kan meddela att jag inte jagar i flock....verkar gå rätt bra att få napp ändå... 
  • Papito
    Carlito skrev 2012-11-28 21:35:35 följande:
    Hej alla!

Måste fråga killlar och män, hur mycket orkar ni gå in för det?

Har försökt lite på Happypancake och Mötesplatsen, kontaktat en del jag har varit intresserade av sådana jag skulle kunna tänka mig in IRL och de som vanligtvis kan vara intresserade av mig. No luck kan man lindrigt säga, vad ska man göra, dra ner brallorna totalt? Hur mycket ni bjuder ni upp? Sälj och åter sälj eller vad gör ni som "lyckas" enligt dejtings alla regeler och kosnter.

Jag orkar inte vara annorlunda en IRL, har väl aldrig haft problem med att få tjejer, orkar inte bara med krogen längre.
    Har inte för avsikt att ändra mig heller eller mitt beteende på nätet.

Så.....hur är det för er, gör ni annorlunda än IRL, intressant att veta.....

Ha de alla! 

Jag är mig själv när jag skriver, nästan mer mig själv på det här sättet än på krogen med tio öl i mig.
    Tror inte att man ska spela en roll, då lockar man ju kvinnor som lockas av något annat än man egentligen har. 
  • Papito
    Anonym (rainbow) skrev 2012-11-28 23:44:07 följande:
    Äh, du vet du där utlänningarna...de lurar garanterat systemet :-P
    Haha...bäst!
  • Papito

Jag skulle aldrig ha kort på mina barn på en dejtingsida...men jag skulle inte mörka de heller.

NooneBird, är det inte kalaset är han helskum. 

• Papito

Efter att jag separerade har jag dejtat 3  (dejtat är ett brett begrepp där det kan vara en eller många dejter), alla via nätet. Med den ena var vi fullständigt överens om att kemin låg på minus 127. Med de andra två har det gått bra och båda föll som furor

66% effektivitet alltså!
    Utöver det träffade jag en tjej irl och hon ville också mer...

75% alltså...hehe, var det någon som pratade om egoboost?

Haesito, du skulle ha lyssnat på mig i somras när jag erbjöd mig att lära upp dig

• Papito
    Anonym (men) skrev 2012-12-01 08:41:53 följande:
    Men precis. Helt ointressant :P Man får ju folk efter sig,som man inte är intresserad av,DET är inte svårt Solig
    Haha..ja, klart ni har rätt i att det viktiga är huruvida man själv faller, eller att båda faller. Men har man levt i en lång relation är det ändå kul att bli uppskattad. Jag har väl ändå varit ganska tydlig med att jag inte bara dejtar runt med första bästa heller. Hade ju ett jättelångt uppehåll.

Av de fyra dejterna, är två från tiden innan uppehållet. Den ena var det som sagt noll kemi med och den andra hade nog kunnat bli något men jag var inte redo för ett förhållande...annars kan man säga att båda föll.

Och nu, har jag ju det här dilemmat som jag nämnt. Båda verkar ha fallit eller vara på väg att göra det...och egentligen är nog båda den typen jag kan falla för.  Båda är klart intressanta så jag tycker nog att statisitken är relevant.
    Alla tre som fallit är ju såna jag själv mycket väl kan tänka mig en relation med.
  • Papito

Jag är kluven, fredagsmys med en partner är inte alls ett fint ord/begrepp men med barnen är det ett fint och jättebra ord/begrepp.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!