Papito skrev 2013-08-04 01:47:30 följande:
Bra tips men det finns ändå risker. Jag är man men har aldrig dejter när jag har barnen. Har man barnen på heltid kanske man kan ha picknick på dejten eller så?
Det känns ändå lite lurigt att ta hem någon helt okänd när barnen är hemm kan tänka mig att både risker och oro är ännu större om man är kvinna.
Svårt läge men jag hade nog inte bjudit hem till en förstadejt med barnen hemma.
Som sagt - gjort det. Det fungerade rätt bra, kopp med te, prata - det var rätt mysigt.
Men det är klart det finns risker. Låt oss tala klarspråk - att hon är en jävla knäppgök som vill göra dig och barnen illa - well, troligt att hon klarar det med dig i dit eget hem....
...Självklart - för kvinnor har höjd risknivå (och det är annan story hur irriterad jag är över att det ens skall vara så. Dejta lugna snubbar tjejer! Som mig,eller Papito!) - men ...
Mitt "basic" försvarstips - se till att ha koll på vem ni träffar. Skriv ner namn, skriv ner telefonnummer. Se till att det ligger på ett ställe där det kommer hittas snabbt om det händer något. Och var inte naiva! Tro inte att något inte kan hända.
Som de där stories på expressen/aftonbladet om män som blivit handbojade av två sexiga teenage-brudar...
Welll... if it's to good to be true... it probably ain't - jag skulle ALDRIGllåta någon göra det mot mig på en första dejt. Oavsett hur söt och läcker hon och hennes väninna är...
Försvarstips två. Om det blir problem - ta i. Det är okej att rivas. Det är okej att bita. Det är helt rätt att slå fingrar mot ögon. Bit i halsen! Pungspark... försök inte vara snäll mot någon som gått över en gräns!
... och. Det gäller män också. Läste en tråd om en kille som "blivit tvingad" att stanna kvar efter att hon lurat med honom på sista bussen hem (flashback tråd) och han hade sex med henne fastän han inte ville - för att han inte såg ett alternativ. Well... Det finnsalltid en lada, en granne, en sommarstuga. Jag skulle inte göra det.
Lite mera åt det ofarliga hållet - picknick eller besöka ett kul barnmuseum (tom tits!) är perfekt. Det går att fixa en dejt, även om bägge har barn på heltid .... Eller om man har möjlighet - käka lunch på jobbet då ? Ta en timme ledigt, ät lunch tillsammans - efter det, kanske en picknickom det såg bra ut ?