Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (små barns mor) skrev 2013-07-31 14:16:33 följande:
    Tack för alla svar.
    Ja det blir nog inte helt lätt att få ihop det den dagen det är dags att börja dejta.
    Papito skrev 2013-07-31 14:29:21 följande:
    Jag har heller inga problem med barn, har ju själv det. Det enda jag märkt är att det kan bli svårt att ses regelbundet, framförallt i början. När man väl träffats ett tag och känner att man vill satsa seriöst kan man presentera barnen för den man dejtar, då blir det enklare...och nästa steg är att presentera barnen för varandra och då kan man träffas oftare...det finns säkert saker som krånglar då också (har inte kommit så långt när jag dejtat) men det borde ändå vara enklare när man kommit dit.

Men som sagt, det kan ta längre tid att komma fram till att man passar ihop, eftersom man kan träffas ganska sporadiskt i början.
    Det är precis som Papito säger - man får träffas sporadisk - har man tur (och/eller ett ex som går att diskutera med) så kan man matcha "varannan" vecka så bägge är barnlediga samma vecka - annars blir det riktigt underhållande

• Angelven
    Hotrod skrev 2013-08-03 11:17:50 följande:
    Nyss börjat med nätdejting.
    Vad ska man tänka på?
    Har bara lagt upp vanliga bilder ansikte samt helkropps.
    Vill ju att dom ska läsa beskrivningen men det verkar vara många som bara tittar på bilderna och inte på beskrivningen då dom som svarat inte har mycket gemensamt med mig.
    Skulle jag lägga upp liknande bilder som här så skulle jag nog få många svar....
    Finns det nått man inte bör skriva?  

Bara att ignorera dom då ?

Ett sätt kan vara att ha en vanlig bild öppen och resten privata - då måste de fråga.
    Ett annat sätt är att "jaga själv" istället.

Hmm...
    Skriv aldrig (nåja) information som gör att man kan ta reda på vem du - var lite försiktigt, inte jätte, men sunt försiktigt.
    Ta det försiktigt med negativa saker.
    Date'a snabbt - det är lätt hänt att man målar upp en bild som inte stämmer.
    Chansa och våga - vem vet, någon av dom där du inte har mycket gemensamt med kanske ändå är ett fynd ? 
  • Angelven
    Hotrod skrev 2013-08-03 17:27:54 följande:

Jo en twist är inte fel ...ska tänka på det.
    Skulle ju direkt skrivit att jag kör Amerikanskt o då är ju samtalet igång.... 
    Du kan ju lägga till bara att hotrod är inte ett nick utan ett intresse ... i så fall ? misstänker att så är fallet, har du egen ? *nyfiken*
  • Angelven
    Anonym (skeptisk) skrev 2013-08-03 14:50:02 följande:

Undrar hur man nånsin ska få ihop d då jag är ensam 100% Ingen pappa o inget nätverk. Nä, jag får nog va singel tills han är tonåring minst: s
    Hmm...

Jag är ju själv i lite samma sits -- kanske inte helt - jag har en del uppbackning.

Men - det finns sätt att lösa till och med det - det finns tjejer som inte heller har någon uppbackning, alls.

Och tro mig - man kan dejta lite lugnt och stilla, hemma hos någon.

"Pappa skall träffa en kompis ikväll, vi skall äta middag tillsammans och ha jättemysigt, kompisen ungar är ungefär i er ålder - ni får spela Wii hur mycket ni vill i kväll. De sover över"

... ochså har du fixat så att neutral (inte samma säng) övernattning finns, och tar det därifrån. Allt går att lösa, bara man inte är så jämrans traditionell

Eller så kan du prova att ta dit dejten efter att barnen somnat.... (been there, done that.) 
  • Angelven
    Papito skrev 2013-08-04 01:47:30 följande:

Bra tips men det finns ändå risker. Jag är man men har aldrig dejter när jag har barnen. Har man barnen på heltid kanske man kan ha picknick på dejten eller så?
    Det känns ändå lite lurigt att ta hem någon helt okänd när barnen är hemm kan tänka mig att både risker och oro är ännu större om man är kvinna.

Svårt läge men jag hade nog inte bjudit hem till en förstadejt med barnen hemma.
    Som sagt - gjort det. Det fungerade rätt bra, kopp med te, prata - det var rätt mysigt.

Men det är klart det finns risker. Låt oss tala klarspråk - att hon är en jävla knäppgök som vill göra dig och barnen illa - well, troligt att hon klarar det med dig i dit eget hem....

...Självklart - för kvinnor har höjd risknivå (och det är annan story hur irriterad jag är över att det ens skall vara så. Dejta lugna snubbar tjejer! Som mig,eller Papito!) - men ...

Mitt "basic" försvarstips - se till att ha koll på vem ni träffar. Skriv ner namn, skriv ner telefonnummer. Se till att det ligger på ett ställe där det kommer hittas snabbt om det händer något. Och var inte naiva! Tro inte att något inte kan hända.

Som de där stories på expressen/aftonbladet om män som blivit handbojade av två sexiga teenage-brudar...

Welll... if it's to good to be true... it probably ain't - jag skulle ALDRIGllåta någon göra det mot mig på en första dejt. Oavsett hur söt och läcker hon och hennes väninna är...

Försvarstips två. Om det blir problem - ta i. Det är okej att rivas. Det är okej att bita. Det är helt rätt att slå fingrar mot ögon. Bit i halsen! Pungspark... försök inte vara snäll mot någon som gått över en gräns! 

... och. Det gäller män också. Läste en tråd om en kille som "blivit tvingad" att stanna kvar efter att hon lurat med honom på sista bussen hem (flashback tråd) och han hade sex med henne fastän han inte ville  - för att han inte såg ett alternativ. Well... Det finnsalltid en lada, en granne, en sommarstuga. Jag skulle inte göra det.

Lite mera åt det ofarliga hållet - picknick eller besöka ett kul barnmuseum (tom tits!) är perfekt. Det går att fixa en dejt, även om bägge har barn på heltid .... Eller om man har möjlighet - käka lunch på jobbet då ? Ta en timme ledigt, ät lunch tillsammans - efter det, kanske en picknickom det såg bra ut ?
  • Angelven
    Hotrod skrev 2013-08-04 08:28:37 följande:
    Jo har en Hotrod/streetrod och ett stort bilintresse..men kallar mig ej hotrod på dejting sidorna....
    Vore  ju fint att hitta nån i dom kretsarna men dom flesta är upptagna..
    Se till att det syns - det finns säkert en hel del killar som kanske inte har egen, eller har möjlighet att ha egen.

Jag var inne i Stockholm igår -kväll  och mängden amerikanarbilar var hur enorm som helst - sveavägen var en stor fest

... men ... jag noterade att i många av bilarna satt det 3-4 killar och kanske en tjej - hon satt oftast bredvid föraren... De 3 andrra grabbarna har ju helt klart ett intresse - om man vill sitta i en bil i nästan 30 graders värme  en stor trafikstockning .... Ja, då är man nog rätt bilintresserad - så varför satt dom inte i sin bil med flickvän ? För att dom inte har någon - bil och flickvän - snacka om att du är ett färdigt och perfekt paket för rätt grabb  
  • Angelven
    Hotrod skrev 2013-08-04 09:26:20 följande:
    Något missförstånd har uppstått....jag är kille och söker efter tjejer...men det kan ju vara jag som villat bort mig i forumdjugeln här :)
    Ah - det är inte lätt att veta - ber om ursäkt

Vet du - jag har varit på dejt med flertalet tjejer som var helt fast i 50-tals romantik, älskade att klä upp sig
    i rätt kläder och om de hade kunnat få vara Grace bredvid Danny en kväll som igår så hade de varit i sitt esse

En del av dom var så fast i det att det var deras dejt-klädsel - urläckert. Tyvärr har jag ingen hotrod, bara en Pegga  
  • Angelven
    ulfsas skrev 2013-08-04 09:57:06 följande:
    Ha. Jag satt i kön på Sveavägen igårkväll. Jag cruisade med en TAXI på väg in till Riche. En enorm brist på tjejer kontra killarna i de flesta bilarna. Som tur är så kunde de andra kollarna trösta sig med öl. Tjej-öl, vad väljer man?
    .... utom i den där enorma gamla jeepen på mudtracks, med svensk båtflagga och fendrar - han lyckades fylla den med söta 20-åringar, bara totalt random out-of-the-blue vid sergel var det ett gäng tjejer som frågade om de fick skjuts ...

Det är uppenbart, läckra bilar lockar en del tjejer - och bara den är ball behöver den inte ens vara läcker  

MEN - han hade förstås inte gjort misstaget att ta med sina ölstinna polare i baksätet  
  • Angelven
    ander25k skrev 2013-08-04 10:08:54 följande:
    Hm , så då räknas du bort direkt pga koftan ,skägget , och ditt bilval
    Citroën 2CV  Flört
    *asgarv*

Papito är inte 2CV man, det är nog snarare en ljusblå 60-tals bubbla, passar honom bättre

Det är jag som nog är 2CV mannen (uppväxt med en, farsan var fanatisk med dom - och ja,
    han har fortfarande kofta och skägg men kör Fiat Tipo ....) 
  • Angelven
    Hotrod skrev 2013-08-04 10:11:12 följande:
    Jodå...jag kan prioritera..händer att jag inte är i garaget på flera veckor...mitt ex är dock hästtjej vilket tar otroligt med tid så jag förstår vad du menar.
    Tackar för tipset :)   
    Det måste väl vara perfekt - man går och mekar varje gång hon går till stallet - bilen kommer vara perfekt, finpolerad och färdigtrimmad hur snabbt som helst med all den tid man får ...

(Föräldrarna har hästar, jag vet exakt hur mycket tid man skulle få

Och hästtjejer är oftast vältranade, friluftsintresserade (till häst då)  och med lite tur har de till och med hästsvans ... 

Tror jag måste leta hästtjej  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!