Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-08-04 13:13:20 följande:
    Om tjejen man har varit på dejt med inte har hört av sig efter flera dygn så är det rätt kört va? Jag skickade SMS efter någon dag och sa att jag gärna ville ses igen.
    Ja.

Trist med dom som inte ens kan skicka ett SMS med "nej tack".

Så jävla (ursäkta) ohövligt. 

Beklagar. 
  • Angelven

Bara "for the record" så brukar jag inte flörta med 20 år yngre damer...

Men, jag vet hur det känns nu. Fick precis en "flirt" från en 64-årig dam ... 

Tyst 

• Angelven
    Hotrod skrev 2013-08-05 21:02:45 följande:
    Jo kan vara kul ibland bara man kan skratta åt det....ser ju rätt ung ut...på gott o ont...blir uppraggad av yngre tjejer som drar när man talar om sin ålder...o tjejer i min ålder tror jag är yngre o visar inget intresse därför...
    Håll tyst helt enkelt då ?
  • Angelven
    Anonym (skeptisk) skrev 2013-08-06 22:39:57 följande:

ALDRIG att jag skulle ta hem nån i mitt hem när barnen är hemma, som första sekt menar jag. Å snacka om att barnet skulle bli förvirrat om d står en främmande karl i köket när dom vaknar. nej, skulle inte tro det!!!
    Nah - jag sade bara att jag skulle få en kompis på besök men att hon först kunde komma sent, när dom sov.

Saker och ting är till för att lösas, inte för att bekymra sig över och vara katagorisk ikring.

Hur skulle du själv göra ENSAM med barn för att få till en första dejt ? Något konstruktivt förslag kanske ? 

... och säg inte "låta bli att dejta" - det är ju inte en lösning, jag lever inte endast för mina barn. Jag är också en människa, precis som de, med ett liv, precis som de. Jag lever inte genom mina barn eller för dom. De är självständiga egna individer, inte mitt förverkligande. 
  • Angelven
    modesto skrev 2013-08-07 00:50:25 följande:
    Varför ska de behöva stanna över natten? man kan ju träffas på dagen och fika/prata.
    Precis - eller träffas sent - det betyder inte att de måste stanna
  • Angelven

En liten fråga...

Varför beskriver fler och fler tjejer sig som "svårflörtad" ?

För mig säger det bara
    "jag vill att du anstränger dig extra mycket och tänker inte göra någonting själv, jag tänker sitta på min piedestal och fnysa med näsan i vädret ...

Nej tack. 
    Varför skriva det alls ?

Eller är meningen att jag som man skall känna att eftersom jag är en sån där fantastisk Casanova så är det en härlig utmaning att få den "svårflörtade" tjejen att falla på rygg ... ? 

• Angelven
    Anonym (lizen) skrev 2013-08-09 12:43:13 följande:
     Är det någon som uttryckligen sagt sådär?  Att dom säger att dom är svårflörtade?
    Jadå - det är ganska vanligt att de säger det uttryckligen till och med.

Det känns ungefär som om de säger "Försök vetja, du har inte en chans men jag tänker njuta av att förnedra dig" 
  • Angelven
    nelly82 skrev 2013-08-09 13:13:10 följande:

Haha, i såna fall borde jag skriva att jag är lättflörtad (men det kan lätt låta fel Tungan ute), men förstår inte det där med att dissa och vara svår och kall...blir jag nyfiken på nån så vill jag ju få igång ett samtal å byta blickar =)
    Jamen eller hur - och vill man inte det, så kan man ju bara säga nej istället ?
  • Angelven
    Anonym (lizen) skrev 2013-08-09 13:58:38 följande:
    Alltså jaga till en viss gräns alltså... jag vill nog gärna känna att killen "jagar mig".. o att han får jaga lite.. men med måtta. Till en viss gräns. Går det för långt så förstår jag att han tröttnar... seriöst, att jag skulle se mig själv som den bästa bruden i hela universum, njae... kom ner på jorden! Den personen vill jag inte vara. När jag var yngre kunde jag vara sådan men inte idag.
    Finns såna också

"Jag är superattraktivt modellmaterial och nöjer mig bara med det allra bästa. Kalla mig svårflörtad men så är det. Jag har ingen bild för den visar jag bara för den som lyckas få mig att falla - och tro mig, det händer inte ofta!"

... ungefär så står det i en del profiler.

Orka bry sig Min erfarenhet hittils av tjejer utan bild när de väl visar bild .... well, säg så här, jag har inte valt att gå på en dejt med någon av dom hittils ... 
  • Angelven
    modesto skrev 2013-08-09 16:25:31 följande:
    Hon matchar väl bra med Davisson här som är "väldigt snygg" och alla tjejer är under hans league
    Skulle vara intressant att se

Han vägrar flörta med henne för att han är i en annan liga och hon vägrar kliva ner från piedestalen ...

Tur att sådana människor själva plockar sig ur gen-poolen  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!