Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Ärliga nätdejtingstråden!

modesto skrev 2013-01-16 19:26:59 följande:
    Det tycker jag med, man får en bild känsla av en person. Sofistikerad, intellektuell

Tack {#emotions_dlg.flower} 

Så en del tycker jag skriver för tillkrånglat och till andra förmedlar jag en känsla - kanske
    Angelven skrev 2013-01-16 19:22:44 följande:
    Ser jättehärlig ut - fantastiskt bra sätt att förmedla en känsla. Jag gillar ordvalen - sällsam är ett bra ord. Det är bra att du tar udden av de två tidigare lite mer högtravande poetiska meningarna med meningen "..flabba käkarna ur led ..."

Tydligt att du tycker mycket om Danmark dessutom, kul. 
    Tack - ja du har ju själv en anglofil avatar som kopplar till Colin Chapman 

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Ernst Hugo
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-16 19:37:28 följande:
    Visst förmedlas en känsla, men jag skulle nog dra mig för att skriva till någon som svänger sig med så pass "svår" vokabulär även om jag garanterat möter Ernst Hugos typ mer eller mindre dagligen och både gillar och kommer bra överens med dem då. Jag tror på att välja de viktigaste, mest kärnfulla orden och banta ned "Jag"-delen till ungefär hälften.  
    Tack för feedback - uppskattas Solig
  • Ernst Hugo
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-16 20:42:29 följande:
    Haha och jag trodde att han menade att han hade en inbakad fläta. Vilket skulle räcka för att jag skulle bli vettskrämd

Gött att det ger så olika kopplingar - är rakad på huvudet btw *L*
  • Ernst Hugo
    Beya skrev 2013-01-16 21:07:01 följande:
    Kan ni hjälpa mig hur jag kan skriva i min profiltext att jag inte vill ha fler barn på ett positivt sätt? jag har fyllt i det där man kan men det är så många som skriver som jag sen ser på deras sida så står det att de vill ha barn eller kanske vill! måste nog vara tydligare

"Småbarnsåren var en underbar tid, men de är något som ligger bakom mig nu"
  • Ernst Hugo
    Beya skrev 2013-01-16 21:20:56 följande:

Fast  om jag ska vara ärlig så är det är just det jag inte tyckte det var jo nu när han är 4år det är nu det är som bäst tycker jag

Som Kirkegaard uttryckte det 

"Livet måste levas framlänges, bara för att sedan kunna förstås baklänges"
  • Ernst Hugo
    Angelven skrev 2013-01-16 20:24:11 följande:
    Jo - tyvärr bara en dröm. Men någon dag så ...

Varför dröm?? Du tjänade väl hyfsat och kan väl unna dig ett trevligt objekt allt efter lust och skruvarförmåga?
  • Ernst Hugo
    Angelven skrev 2013-01-16 21:35:25 följande:
    Avgjort -  och nu har jag garaget till det också, det ligger i att-göra-listan Men det har varit bara en dröm i många år.

Hmm... "Jag älskar att åka nercabbat i min super seven en vacker vårdag på små landsvägar och vill gärna ha dig vid min sida" - eller något sådant

Hade faktiskt en Mazda Miata för många år sedan, den tog sig nercabbad till Nice en sommar, fantastiskt kul resa. 

Tänker mer "Vill se Europa med dig i min Europa, oj det lät kanske krångligt. Skriv till mig så berättar jag mer"
  • Ernst Hugo
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-16 22:02:34 följande:
    det är inget fast förhållande...och han var väldigt tveksam, nästan förvirrad om han skulle träffa henne eller mig:) ...men jag misstänker att det ev går ganska bra. Men är det för snabbt och desperat av mig att maila honom efter bara två veckor? Eller blir man som kille bara smickrad över det?
    Klart man blir smickrad.
  • Ernst Hugo
    Angelven skrev 2013-01-16 22:11:40 följande:
    ROTFLMAO 

Förvånad Rolling On Floor Laughing My Ass Off? eller?
  • Ernst Hugo
    NooneBird skrev 2013-01-17 17:39:23 följande:

Jag vet inte, det kanske det inte är. Har iaf raderat hans nr, är han intresserad så hör han av sig.
    Hade jag resonerat så hade jag inte varit pappa idag
  • Ernst Hugo
    NooneBird skrev 2013-01-17 18:24:01 följande:
    Vad menar du Ernst? Att jag inte ska se det som ointresse?

Fan vad svårt allt blir såfort man väl träffats! Innan vi träffades satt vi och skrev till varandra när som utan att tänka att man var jobbig och störde. Nu känner jag direkt att näe jg kan inte skriva till honom så att han tycker att jag är efterhängsen. Varför blir det så när man väl träffats? Konstigt
    Menar att du skall känna efter hur du känner, var kramen skön? Vill du äta frukost med honom?

Jag skall försöka hålla mig kort
    Mitt ex och jag hade strulat men gjorde sedan slut och hon blev tillsammans med en annan kille (jag var 28 & hon 25). Jag hade varit på semester och just när jag kom hem så ringde telefonen (på den tiden man hade fast telefon)  och det var hon som ville tacka för ett vykort som tydligen kommit fram ganska fort. Efter lite snick-snack sa jag att jag var hungrig och hade tomt i kylen efter semestern så jag skulle ner på stan o äta lite. Hon var även hon på väg ner på stan så vi bestämde att vi skulle äta ihop.

Det var en sådan måltid man har en gång i livet, inte för de yviga gesterna men för att det helheten ibland blir mer än summan av ingredienserna.

Väl hemma undrade jag vad som hände Förvånad Tänkte även att hom är ju kvinnan som borde bli mamma till mina barn. Så kan det inte vara.
    Dagen efter ringde jag henne och frågade om vi skulle fika vilket hon var tveksam till. Hon var ju tillsammans med en annan kille som hon påpekade för mig. - Jo, men jag behöver prata med dig om en viktig sak.
    Vi fikade och sensommaren böjade gå över i höst. Luften var klar. Efter fikan frågade hon utanför vad det var som hade varit så viktigt. Då berättade jag om mina tankar och frågade om hon ville bli mamma till mina barn och leva resten av livet med mig Solig       
  • Ernst Hugo
    NooneBird skrev 2013-01-17 19:22:28 följande:
    Han svarade "Tack själv! Kram" hur ska jag tolka det grabbar?

Du skall inte tolka så mycket utan fundera vad du vill ha själv var lite min poäng Solig vill du ha honom så - go get him!
    modesto skrev 2013-01-17 19:52:13 följande:
    Vilken fin historia. Vad hände sen? Vad sa hon?
    Hon sa att hon inte visse vad hon skulle svara. Jag fick vänta i 2 månader, men sa hon ja och vi levde ihop i 13 år och har världens finaste dotter ihop Är fortfarande tokigt nöjd med valet av mamma till mitt barn !

• Ernst Hugo
    Angelven skrev 2013-01-17 20:22:28 följande:
    Precis - om man inte norpar den bästa pralinen i Aladinasken på julafton, well, då blir man utan ... Och om man väntar på att någon skall säga att man får ta den, då kommer de bara norpa den först

Härlig historia Ernst - hoppas du sagt det där sista till henne även om hon är ett ex av andra orsaker. 

Jodå det vet hon
    modesto skrev 2013-01-17 20:25:49 följande:
    Den som vågar riskera vinner! Hade du inte frågat hade du inte fått någonting.
    Lite så jag menar, då hade jag inte fått den underbara tiden vi hade och egentligen den relationen vi har genom vår dotter livet ut.

• Ernst Hugo
    modesto skrev 2013-01-17 20:32:13 följande:
    Hon ställde en direkt fråga och fick kram till svar, vaddå go get him, hur?

Det  svaret känns inte definitivt på långa vägar. Överhuvudtaget är sms ingen dialog på riktigt
  • Ernst Hugo
    modesto skrev 2013-01-17 21:02:43 följande:
    Hur skulle hon göra för att "go get him"?

Ringa upp och säga "- Hallo, du jag tyckte vår kram kändes riktigt bra och skulle vilja prova en till"
  • Ernst Hugo
    NooneBird skrev 2013-01-17 21:57:52 följande:
    Nu är sms konversationen igång. Han meddelade att han ska ta bort sitt konto pga sitt jobb men att jag har hans nr.
    Du kan tacka mig sen när ni får ert första barn Solig
  • Ernst Hugo
    Papito skrev 2013-01-22 22:11:55 följande:

Här i tråden har vi en policy och brukar rekommendera alla nybörjartjejer/kvinnor att ta första dejten med Papito. Då vet alla att du är i goda händer. Grymt hångel utlovas!

Ser någon som hånglar upp riddar Tengil här när
  • Ernst Hugo

Det var ett tag sedan jag skrev här Ville bara berätta att jag var på en härlig dejt med en kvinna från FL. Vi klickade rejält och fortsättning lär följa .....

• Ernst Hugo
    Anonym (YOLO) skrev 2013-02-24 11:37:43 följande:
    Hej hej, jag är gravid i vecka 8, och jag raggar friskt på dejtingsajter, jag berättar såklart inte att jag är gravid så länge det inte syns, sen när det syns kommer jag inte bry mig, jag är på smällen -so what? De ska inte bli barnets pappa direkt...
    Typ alla killar på dejtsajter vill ju bara knulla ändå. Lr hur? 
    Det kan ju vara till din fördel om du berättar om din graviditet. Faktiskt många män som tycker det är attraktivt
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!