Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (33-åring) skrev 2013-01-09 16:03:45 följande:

Instämmer till 100%! Jag förstår inte heller. Har en kompis som skriver så, hon har dessutom rätt kraftig dyslexi, så jag har inte vågat säga till henne att det är fel, men känner att jag borde berätta att det är fel.

Stör mig också mycket på folk som använder "och" där det ska vara "att". Han den där med meddelandet om melerade ögon till exempel, där stod bland annat "Jag älskar och laga mat". Okej, du har sex och du laga(r) mat... Jag tar mig knappt igenom sånna texter. Det är mååånga konversationer jag avslutat på dejtingsajterna för att språket (eller skriftspråket) varit alltför dåligt. Orkar liksom inte med det. Antar att man går miste om en och annan bra kille, men... 

I det här ovanför hittade jag förresten just en sak till jag verkligen inte förstår mig på, nämligen att ha mellanslag före skiljetecken. Varför gör man så? Det är ju knappast lättare att skriva, så det kan inte vara lathet.

Så, nu har språkpolisen inom mig fått säga sitt för den här veckan. Troligtvis med ett antal skrivfel, men det bjuder jag på   
    Jag kan kanske kasta lite ljus över ett par saker där. I skrivet talspråk om uttrycket tillåts så kan jag ibland skriva litet o istället för och, samt tror det lilla o:et kan ersätta att ibland oxå (skriver oxå med x som synes). Ex. "Det gick bra o lämna tillbaka både jacka o byxor på öppet köp".

Vidare så är detta typsnittet vi har på FL och på andra forum/siter är litet och till stilen sådant att det lätt grötar ihop med eventuella skiljetecken, särskilt utropstecken som då ser ut som litet l (observera litet l som i leka:).

Historiskt så är det oftast mer informellt skriftspråk som format språket och de senaste 100 åren så har tal och skriftspråk närmast sig avsevärt.

Med detta sagt kan jag hålla med om en del människors oförmåga att fömedla vad de egentligen vill ha sagt, oavsett om de skriver påfallande formellt eller slarvigt som du beskriver Solig      
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Ernst Hugo
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-10 20:18:22 följande:
    85 kg låter ganska mycket till 1.74 i mina öron. Mitt senaste ex var 1.85 och vägde 70 kg (men han är då tveklöst smal)

Jag är 191 och väger 99 bild finns i helkroppstråden
  • Ernst Hugo

Jag tycker det är roligt att läsa dialogen i tråden och att ni flörtar med varandra. Dock ingen kärlek utan lite smärta men stanna kvar Lotten så blir tråden rikare {#emotions_dlg.flower} och Papito - prova en dejt vettja

Jag är just nu pausad på HP men börjar känna mig sugen på att starta dejta igen Solig  

• Ernst Hugo
    NooneBird skrev 2013-01-11 15:57:43 följande:
    Jag tycker att kärlek suger just nu! Finns ingen vettig, ärlig karl som jag attraheras av där ute känns det som.
    Fan drömde om exdejten inatt igen, drömde att hans mamma inte tyckte att jag dög åt honom och exdejten var bara allmänt sur. Shit vad jag är arg, men jag har ännu lyckats hålla mig från att sms och ringa! Heja mig...

Hade du inte börjat prata med en ny kille, eller till o med dejtat en ny? (kanske bara jag som yrar)

Konstigt att du är singel överhuvudtaget  
  • Ernst Hugo
    NooneBird skrev 2013-01-11 18:37:45 följande:
    Åh vad jag önskar att min kk var lite närmare ikväll.... Skulle behöva få mig en riktig genomgång nu och rensa tankarna lite

Hmm, det där känner man igen ibland
  • Ernst Hugo
    lemonina skrev 2013-01-11 21:26:51 följande:

Tänk hur olika vi är ändå Uppskattar så lite hår som möjligt faktiskt och då menar jag överallt, ja till och med på huvudet har jag märkt numera Drömmer

Bra där {#emotions_dlg.flower}
  • Ernst Hugo
    lemonina skrev 2013-01-11 21:52:33 följande:

Nej jag menar att jag nog inte sett någon med en comb-over sedan Olof Palmes tid och då var jag typ 6 år Oskyldig
    Föredrar killar som vågar stå för sitt bakåtsträvande hårfäste  
    Jag har haft rakad skalle sedan jag var 30 och aldrig upplevt det som en nackdel i relation till min manlighet eller som min gmle far lite klumpigare uttryckte "Det är bara apor och bönder som har lågt hårfäste"
  • Ernst Hugo
    Beya skrev 2013-01-11 22:21:13 följande:
    Alltså jag är alldeles för nyfiken! alla ni verkar ju hänga på hp! ska aktivera mitt medlemskap igen

Tänkte just samma sak haha
  • Ernst Hugo

Det var tusan rent vad ni skriver i tråden haha

• Ernst Hugo
    Tusse85 skrev 2013-01-12 11:23:08 följande:
    Förstår mig inte på folk som ska visa så mycket känslor innan man ens träffats. Han kriminalvårdaren börjar jag få lite oroskänslor över. Han fråga om vi skulle prata i telefon i torsdags men då skrev jag att jag inte kunde för att jag hade en tjejkompis över och då fick jag "mm, skit i mig bara, gör det!  Nävars... men hoppas att ni får det trevligt ikväll iaf, och bra löst med maten där!! :D Ha det bra så länge! Kram" vilket var helt okej och jag skrev tillbaka ett "haha sorry ;)" och får då tillbaka "aja.. förlåter dig väl för denna gång då 

Kanske lite tonårsvarning?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!