Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Tabula) skrev 2013-01-15 23:32:58 följande:

Då har vi säkert kontakt redan ;)

Tror du? Skäms 
    ulfsas skrev 2013-01-15 23:32:25 följande:
    Samma här. HP är Ok för att vara gratis. Verkar vara många där som tröttnat på att kasta bort pengar på betalsajterna.
    Ja känns lite mer avslappnat på HP

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Ernst Hugo

Vissa nick förpliktigar mer än andra eller vad säger ni om "titsofsteal" Skrattande?

• Ernst Hugo

Hallo Solig

Kan ni tänka er att ge mig lite feedback på min reviderade press på HP om jag lägger in den här? Snäll och konstruktiv kritik ok? Drömmer 

• Ernst Hugo
    ulfsas skrev 2013-01-16 18:30:11 följande:
    Blir inte skillnaden på KK och särbo den att om man är särbo så är man exklusiv sexuellt och känslomässigt i en person och man letar inte efter en ny. Som KK kan man väl känna vad man vill men man är KK i brist på en bättre part och då kan man fortsätta att leta vid sidan om om man vill för att ev hitta den man vill leva med om det är vad man söker. Om den ena kärar ner sig i en KK så riskerar ju det att bli ledsamheter när/om man blir dumpad eller utbytt. Detta om känslorna. Som KK har man väl inget exklusivitetsavtal heller?

Tycker att skillnaden ligger där ca, (kärleks)känslor och inte bo ihop=särbo // andra känslor och inte bo ihop=KK.

Eller har jag fel? 
    Men med en särbo har man ändp ett gemensamt socialt liv och blir presenterad för barnen, vilket man INTE blir som KK tänker jag. Med en särbo gör man allt utom att dela adress, med en KK har man sex
  • Ernst Hugo
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-16 18:38:43 följande:

Självklart!

Reviderar lite i min presentation efter en paus

Jag
    J.Lindeberg, bokskog, Ballerinakex, Binz, Benz, Pagoda, Paul Bracq, inbakad fläta, springa, fika, balkongen, Skåne, Söders höjder, Dronningens By, Humlebaek, Berlin, böjträ, bollträ, Skeppshult, pakethållare, nära, roadtrip, Kassel, P1, P3, kransekage, sherry, Underberg, kaffebönor, Möllan, Beethoven, Patsy Cline, Telemann, Jonny Cash, Van Morrison och Olavi Viirta.

Du: .
    Uppskattar du saker som beskriver det sällsamma i tillvaron? Gillar du att cykla i morgonsol? Kan du bli ohemult berörd av en hand på kinden? Uppskattar du att flabba käkarna ur led när tillfälle ges? Blir du glad av några smörrebröd och en bajer utomhus? Har du läst så här långt och svarat ja på mer än två frågor så skriv en rad omgående!

• Ernst Hugo
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-16 18:48:11 följande:
    Sorry, jag "förstår" typ hälften av orden som beskriver dig... Obestämd 

Är det viktigt för dig?

Jag tänker så att antingen blir man då nyfiken eller så är det inget man delar eller som lockar. Enkelt?
  • Ernst Hugo
    Anonym (singelmorsa) skrev 2013-01-16 18:56:16 följande:
    Jag tycker att ha en kk är perfekt när man antingen inte vill ha ett seriöst förhållande eller bara för att ha regelbundet sex med någon om man inte är sugen på att ha ons. 
    Men tror ofta att någon ramlar kär och blir besviken i ett kk-förhållande, så det är bara att väga för och nackdelar och hittar man rätt kk så är det nog helt perfa.  

Det låter rätt när du skriver det, men jag vill ha MER Solig
  • Ernst Hugo
    Tusse85 skrev 2013-01-16 18:56:26 följande:
    Det är för krånglig presentation trots att det bara är ord, man orkar inte läsa det... jag gav upp efter 4 ord trots att jag borde läsa den för att ge kritik. Så att jag inte ens orkade läsa klart den är inge vidare omdöme, sorry =/

Ouch, för många ord alltså
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-16 19:02:19 följande:

Ja och nej. Om man vill göra mig nyfiken bör man nog skriva lite mer förståligt. Men jag konstaterade ju också att vi absolut inte kan ha samma typ av intressen, eftersom jag aldrig hört talas om många saker du skriver.

I aspekten att jag ska försöka "bedöma" din presentation (ge dig feedback) så är det viktigt att jag förstår    
    Så rätt du har vet inte om jag skall förklara men det känns ju oxå fel. Kan väl bara konstatera att ni tycker min press funkar dåååååligt
  • Ernst Hugo
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-16 19:18:28 följande:
    Är böjd att hålla med 33-åring och Tusse, delen om dig är tungrodd, du framstår som pretentiös och lite svår. Den andra delen "Du:" är bra. 
    Haha, det är kanske så jag är - pretentiös och svår
  • Ernst Hugo
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-16 19:23:12 följande:

För rätt person tror jag att den passar perfekt, men jag tror inte det finns jättemånga i kategorin "rätt person"...

Har sett liknande presentationer förut, men där jag klaffat lite bättre med den som skrivit, då har jag känt "JA!" och skickat iväg ett meddelande. 

För skojs skull, du kanske kan förklara orden för oss, så kan vi nog uttala oss lite mer sen =)

Ja såklart, jag provar med en liten ordlista Nu skriver jag förklaring på allt men ingen avsiktlig ironi i det ok

J.Lindeberg = klädmärke där jag älskar jackorna

bokskog = så skönt bara

Ballerinakex= goda kex

Binz=Kurort på Rügen som jag älskar

Benz=bilmärke

Pagoda=asiatiskt tempel men även en bilmodell 

Paul Bracq=fransk designer tillika husgud hos mig

inbakad fläta=fint på alla kvinnor oavsett ålder

springa=får mig att må bra

fika=framkallar samma känsla som att springa dvs må bra

balkongen=älskar min balkong

Skåne=en bit av himlen 

Söders höjder=gillar skarpt

Dronningens By=Köpenhamn

Humlebaek=liten ort där konstmuseet Louisianna är beläget

Berlin=underbar stad

böjträ=har jobbat med möbler i 24 år och gillar bl.a böjträ

bollträ=gillar brännboll på sommaren

Skeppshult=min älskade cykel

pakethållare=här lägger man sin handduk och badbyxor på sommaren på väg till havet

nära=känslan jag vill ha med en annan person

roadtrip=bilresa

Kassel=backigt distrikt i Tyskland som för mig känns som porten tillsemestern när man kär söderut

P1, P3=radiokanalerna jag gillar

kransekage=danskt bakverk/kaka

sherry=spanskt starkvin som tillverkas i tringeln kring städerna Jerez, El Puerto de Santa

Underberg=bitter typ Gammeldansk eller Jägermeister

kaffebönor=kan något lukta godare än nyrostade kaffebönor?

Möllan=stadsdel i Malmö där jag gärna dricker en öl

Beethoven=tysk kompositör

Patsy Cline=amerikansk kvinnlig countryartist som omkom 1962

Telemann=tysk kompositör

Jonny Cash=amerikansk countryartiskt som slog igenom på Sun Records

Van Morrison=artist från nordirland 

Olavi Viirta=finsk tangokung

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!