• Opcode

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (33-åring) skrev 2012-07-10 23:10:22 följande:
    Men är det inte ett väldigt dumt sätt att framföra det på? Då hade ju möjligen "oj, konstigt att du är singel, men bra för mig" varit bättre. Nu känns det ju mer som att jag förväntas svara "ja, jag äe en looser som ingen vill ha" eller "Jag blev singel förra veckan, nu är jag redo att ge mig in i ett nytt seriöst förhållande". Inget av alternativen känns speciellt lockande att svara (och inget av dem är sant heller).
    Så försöker igen, FL buggar...

Jo men alla är ju inte smidiga med språket, så som du tolkar det gäller ju alla på sajten- man är normalt där för att man är singel "som ingen vill ha". Det är inget att gräva ner sig för... tro mig jag har gjort det själv. Jag börjar sakta gilla mig själv nu istället och jag känner mig lite glad över att jag är jag. Om andra inte gillar det eller om dom inte ger mig chansen så är det deras förlust, jag börjar förstå att jag får så många mot mig för dom i mångt och mycket ser mig som ett hot. Medans när vi spelar på samma team så är det tvärt om, sen förekommer såklart undantag.

Men var inte ledsen för att du är singel, hellre singel och lycklig än tillsammans med någon som tagit dig för bekräftelse i väntan på någon annan i deras ögon bättre trofé.

Sköt om dig nu och ge inte upp.

BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • Opcode
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-11 10:56:55 följande:
    Alltså, jag tar inte ett dugg illa upp, men det finns liksom inget vettigt sätt att bemöta frågan. Och tyvärr dyker den ju sällan upp i en stor textmassa där man kan fokusera på det övriga och "råka missa" svara på just den frågan, utan oftast är det den enda eller möjligen en av två saker man överhuvudtaget kan svara på... 
    Du har ingen skyldighet att svara på frågan och om du vill svara "Hur menar du?"
  • Opcode

Helvete vad sur en tjej blev då jag frågade varför hon inte hade en presentation. Och en annan när jag påpekade att hon såg bra ut och inte behövde photoshoppa sina bilder.

• Opcode
    Anonym (uppgiven...) skrev 2012-07-11 16:00:32 följande:
    Intressant tråd, det här......jag har nätdejtat av och till under åren. Är 43 och har ett barn som flyttat hemifrån. Akademiker, rätt normala intressen, rest mycket, bott utomlands, ser helt ok ut.
    Jag fascineras också av de här som skriver : hur är läget idag? Eller "jag är vrålbakis idag, och du?" Jag undrar VEM svarar på sådant?? Vad är det för nivå? Är fn på Match.
    Men den stora frågan är, som jag brukar diskutera med mina nätdejtande vänninor är: VARFÖR är man med överhuvudtaget om man, som jag i flera fall, bytt foton, mailat fram och tillbaka om att träffas, kanske sms:at och sen bara - poff! Slutar höra av sig.... dyker det upp så många nya intressanta hela tiden, det verkar inte så att döma av tråden....???? Jag tror att MÅNGA bara surfar runt som tidsfördriv, och det är ok, men säg det då.
    Jag är där för att träffa någon.  
    Sedan verkar tyvärr många vara oärliga, vad det gäller ålder, längd, vikt. Denna omgång, har varit med ca 2 - 3 månader har jag varit på EN dejt. Vi mailade ngra ggr, pratade i telefon varje dag i en vecka och bestämde att träffas. Han hade skickat ett par foton, såg helt ok ut, var jätterolig och trevlig. Skrev att han var 1,82 och skämtade bl.a om sin chef som var 1,68 och pinsamt kort enligt honom......
    När han kliver ur bilen är det en ca 168 lång (kort)  kille (jag är 165 och var lite längre än honom om jag sträckte på mig) samt hade en seriös "rondör" var rätt överviktig helt enkelt. Framkom också att han var nykter alkoholist.......
    Inget stämde med det han skrivit i sin profil. När man pratar i telefon kanske man inte ber dem bekräfta; ÄR du verkligen 1,82? Jag är svag för långa män, det spelar egentligen ingen roll - MEN att han var så oärlig. Hur tror man det ska hålla? Inleder man en seriös relation kommer ju allt fram, och vad mer har amn dolt?
    JAg ser också ett par män jag känner som ligger inne med profiler som skriver upp sig själv kraftigt samt har dragit bort några år..patetiskt.... 
    Jag saknar mer raka rör och lite mindre snack och mer verkstad, helt enkelt...
    Ja det är så det är tyvärr. Som jag sagt tidigare i tråden- jag har förståelse för dom korta mailen inledningsvis, 
    jag tycker heller inte det är fel- jag skulle definitivt svara på det om en tjej skrev så till mig. 
    Konversationer i verkliga livet börjar oftast med en enkel fras, varför ska det vara annorlunda på nätet? 
    Slösar tid gör man ju bara om man enbart läser och skiter i att svara för att mailet var kort.

Lögnhalsar finns överallt i livet, men dom har förmodligen lättare på nätet.
  • Opcode

akademiker blah

• Opcode

Se hur detta artar sig jag har två tjejer på kroken, båda väldigt trevliga- fast jag är nog mer attraherad av den ena av dom.

• Opcode
    Anonym (b) skrev 2012-07-11 20:11:40 följande:
    Jag är nog alldeles för trevlig... svarar på alla fast än jag inte är intresserad. Svarar bara artigt och ställer inga motfrågor. Men då tror de ju att man är intresserad! svårt tycker jag..
    Näe det tror jag inte alls alla tror, jag skriver till nästan alla och många har den inställningen du har. Men samtidigt jag går inte primärt på det visuella. Jag vill lära känna en person innan jag bestämmer mig om jag verkligen är intresserad.
  • Opcode

Jag har förövrigt skrivit en ganska snäsig presentation och ändrat "söker" till "vänskap" för jag hoppas färre ska uppfatta det som "jag vill knulla med dig".

• Opcode

Faktum är att jag nog egentligen mest söker efter en riktigt bra vän, men skulle jag råka snubbla över kvinnan i mitt liv skulle det inget göra heller... 

• Opcode

Ack så dum jag är och säger något... Sket sig som vanligt med dom jag snackade med. Jag förstår inte vad jag säger fel... eller om det är något jag inte säger som dom förväntar sig.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!