Inlägg från: Anonym (Unikum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Unikum)

Ärliga nätdejtingstråden!

Nu messar jag med en tjej som verkar väldigt trevlig på HP...

• Anonym (Unikum)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-13 08:27:46 följande:
    Jag har väldigt dåliga erfarenheter av det här sen tidigare, så för mig funkar det bra. Det är ingen taktik eller spel, det är ett sätt för mig att se om någon är intresserad eller inte. 
    Och det känns inte alltid om engagemanget finns där. Vissa är väldigt engagerade tills det visar sig att de inte får ligga på första dejten, då släpper de en fullkomligt. 
    Jag vill veta om jag lägger ner tid och energi på en person som är värd att lägga ner tiden och energin på. Inte nån player. 

Jag har kontakt med en på HP. Jag mailade honom igår och sa att jag inte kommer hänga där mer men att han gärna får maila på min privata mail. Och det gjorde han, så det är ju bra. :)  
    Nu tänker jag inte logga in där på ett tag.
    Och han jag skulle träffa igår hörde aldrig av sig, han fick nog klart för sig att jag inte tänkte ligga med honom (se mina tidigare inlägg), och då var jag inte intressant längre. 
    Jag ser ju detta från 'killperspektivet' och har troligen mindre erfarenhet än dig. Har inte kikat på din profil, men kanske är jag lite äldre så jag söker i liten annan åldersgrupp än du. 
    Just nu är jag inte i 'träffarstadiet' (dvs relation) av olika anledningar vilket jag brukar vara ganska tydlig med. Däremot pratar jag gärna med (och träffar) tjejer jag tycker verka intressanta av någon anledning (hur/vad de skriver och vad de uttrycker, vad matchar mina tankar och åsikter etc). Har ärligt talat lite svårt att sätta mig in det där med att lägga så stor vikt vid att ligga snabbt. Utan att döma andra är det inte riktgt jag längre att ligga med främlingar... Fast jag kanske ändrar mig efter ngt års torka om det händer

'Pratar' nu med ett par tjejer på HP. Den ena känns nu efter ngt brev inte så aktuell att fortsätta med, man känner att det inte finns ngt 'driv' och nyfikenhet bakom det som skrivs. Jag tröttnar snabbt på 'standardbrev' om vad man gör, hur många barn man har etc. Det måste finnas lite liv och gnista i det som skrivs om man skall gå vidare.. Den andra är mycket öppnare med sig själv och mer 'livfull' i hur hon uttrycker sig...precis som jag. En annan tjej och jag har etablerat oss som 'nätvänner'. Vi växlar mycket alltifrån djupa tankar till skämt över msn ganska regelbundet, men kommer troligen inte träffas..

All in all, jag är ganska nöjd med HP, men jag har ju noterat (av msn-tjejen bla) att det finns en del knäppa killar.. 
  • Anonym (Unikum)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-14 07:19:04 följande:
    Unikum: Jag är helt med på vad du säger om "driv" bakom frågorna. Jag tycker att man ska intressera sig för personen man pratar med, komma på spontana följdfrågor etc. Annars är det ganska meningslöst att fortsätta. Samtidigt vet jag själv att ibland är jag inte på topp när jag får mail, jag kanske är väldigt trött och orkar inte vara snabbtänkt. Då riskerar man ju att åka ut med huvudet före innan man ens fått en chans. 
    Det kan helt klart vara en fråga om ålder. Jag är 34 och många som jag pratar med är i ungefär samma ålder. Förutom alla 22-26 åringar som har bestämt sig för att ÄLDRE tjejer är så häftiga och som absolut ska stöta på mig. *suckar* Om de iaf kunde låta bli att skriva att jag är äldre.... jag känner mig redo för hemmet liksom! 

Det finns många knäppa killar på HP, helt klart. Och några få guldkorn.  
    Hehe, nej man måste ju ge folk en chans att ha en dålig dag eller två... Sen kan det ju vara så att även om den andra skriver så kan det ju från ens egen sida verka lite torftigt.. Skriver du för mycket om bara 'hur det är', vad man gör på semestern, vad man jobbar med, etc etc och för lite tankar och idéer då tror jag inte att vi har så mycket gemensamt. Lite för mycket rabblande av vardagliga saker och för lite humor och utsvävande så tror jag att jag blir uttråkad och 'du' skulle tycka jag var lite konstig..
    Jag gillar att argumentera och diskutera, att utforska och utmana litet..och vill gärna bli utmanad själv. Är själv precis över 40 så jag pratar mest med 33-40+, då har ju de flesta barn och har väl därmed 'mognat' lite.. Skulle nog dra mig för att träffa någon (när jag väl kommer dit) utan barn faktiskt.. Som tur var har jag inte stött på någon tjej som säger att det gillar 'äldre' män när de pratar med mig. Kan väl kanske bero på att jag ser ganska ung ut..  
  • Anonym (Unikum)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-14 07:22:21 följande:
    Det finns rätt många knäppa tjejer också kan jag intyga.

Har inte stött på några. Kanske lite knepiga, men det framgår ganska snart i det man skriver. Någon tjej började prata om hur hon ville vara hemmafru och bli omhändertagen av mannen i andra brevet.. Knepigt men inte knäppt. Fördelen vi killar har är att de flesta tjejer inte är plåster eller börjar prata om sex direkt..vilket jag vet att en skrämmande ander av killarna gör.
  • Anonym (Unikum)
    MittAnvändarnamn skrev 2012-09-14 17:16:46 följande:
    ...och för att det är så lätt att man blir inlåst i ett fack när man väl laddat upp sin presentationstext.
    Det beror väl lite på hur man skriver den...
    Min är nog ganska svår att klassificera i ett 'fack'... Skrattande
    Tror däremot att en del kanske tycker den är konstig, men de människorna skulle jag ändå inte gå ihop med..

En del verkar dock skriva en presentation så 'bred' som möjligt, dvs att den skall gillas av så många som möjligt. Det har jag inte förstått. Det går väl ut på att ha en presentation som bara dem man eventuellt gillar i sin tur gillar. Det är ju inte möjligt, men man kan försöka komma så nära man kan..    
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-09-14 20:56:13 följande:

Själv fattar jag inte vitsen med "flirtar". Skulle aldrig få för mig att svara på en. Eller jo, nu ljög jag. Häromdagen skrev jag faktiskt till en som har skickat mig sju (!) flirtar för att jag var ruskigt nyfiken på hur man tänker om man skickat sex stycken, inte fått någon som helst respons (har inte ens varit in på profilen) och väljer att skicka en till. Behöver jag säga att jag inte fått nått svar på min fråga?

Blir lika förvånad varje gång jag får en 'flirt'... speciellt om man klickat i 'jag vill veta mer om dig'..

Vafan, fråga då! Skrattande 
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (oseriös) skrev 2012-09-14 21:02:11 följande:
    Jag dricker aldrig alkohol på mina dejter, nervositeten släpper ändå när man börjar prata

Jag gillar vin, förstår inte varför man inte skall dricka det på en dejt då?

Men gillar man det inte så är det ju såklart dumt...samt man behöver inte dricka 7 glas...Skrattande 
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-09-14 21:23:13 följande:

Men om jag inte ens är värd en liten ansträngning, varför vill man då skicka en "flirt"? 

Jag har samma inställning till "puffar" på FB. Om man inte ens har nått att säga till mig, varför ska man puffa?  
    Puffar på FB i min krets funkar mest som ett sätt att ironiskt 'småirritera' andra... Skrattande

Håller med dig om flirtandet. Om någon inte ens orkar skriva 'hej, läste din profil. Du verkar kul jag skulle gärna vilja veta mer om dig', varför skall man skriva själv? 
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-09-14 21:44:42 följande:

Är jag väldigt tråkig om jag vill gå tillbaka till ekonomidiskussionen? Tycker det är väldigt intressant att höra hur andra tänker om det. Själv kan jag nämna att jag har ordnad ekonomi, men mer brukar jag inte vilja säga. Sen om man är något lite smart så kan man ju lista ut att jag inte lever på existensminimum med hjälp av sånt jag kryssat i på min profil och om nån frågar om till exempel boende, jobb eller resande så svarar jag såklart ärligt. Så om man vill kan man ju få en ungefärlig uppfattning om min ekonomiska situation. Men jag skulle aldrig få för mig att skryta (om det nu finns nått att skryta om) eller att ställa speciellt ingående frågor om andras ekonomi. Efter att ha träffats kan jag ställa frågor som ger mig en uppfattning om hur personen ser på lån/krediter, om det är en spara eller slösa, om man bryr sig om sina räkningar osv, men mer än så är jag inte intresserad av förrän det eventuellt blir seriöst. Hur gör ni andra? Hur reagerar ni om någon inte vill svara på frågor om ekonomin?

Skulle aldrig fråga...
    Det brukar man förstå av omständigheter och sammanhang.  
  • Anonym (Unikum)
    modesto skrev 2012-09-14 22:28:31 följande:
    det kan vara viktigt att veta att han eller hon är inte Lyxfälla- fall innan man flyttar ihop. Då räcker inga pengar att försörja dem och ens ekonomi kommer att rasa även om den var bra i början.

Förhoppningsvis finns tid till att ta upp det mellan första dejten och tidpunkten för sammanflyttning.. Skrattande
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-09-14 21:29:03 följande:

Fast om det är viktigt för henne, så är det ju bättre att hon berättar det tidigt. Då slipper ju nån kära ner sig och sen få veta det... Men ja, det är knepigt. Men jag tyckte ju å andra sidan att det var lite knepigt att diskutera ekonomi före första dejten också för ett antal sidor sen här i tråden...

Jo, håller med. Men tyckte det var lite knepigt ändå..
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (rainbow) skrev 2012-09-15 20:21:37 följande:
    Jo absolut, du är ju trots allt 15 år äldre än mig. Men sett ur mitt perspektiv (och mitt stadie i livet) är det rätt avtändande med män som ser mig som en liten pusselbit som ska passa perfekt i ett litet hörn i den stora bilden de skapat och vägrar rucka på. Jag tar mer plats än så och skulle tycka att den man som inte på något sätt vill "bygga ett nytt liv med mig" oavsett när i livet vi träffas, inte är intresserad av att ge mig det utrymme jag vill ha i en relation. Nytt liv kanske inte betyder nya barn när man passerat 40-strecket men jag vill ha någon som är öppen inför vad jag kan tillföra i hans liv snarare än någon som stirrar sig blind på att livet ska fortsätta som utstakat. 

Tror uppriktigt att det kan bli tufft för dig att hitta det du letar. Du vill ha en stark och självständig kvinna men samtidigt har du satt upp en massa ramar som skulle få vilken självständig kvinna som helst att lägga benen på ryggen. En stark kvinna skulle lacka rätt snabbt på en man som vill kompromissa så lite som möjligt såvida du inte träffar den där en på miljonen som tycker och vill exakt som du i alla frågor. Tror du ska fundera på vad det egentligen är du letar efter...

Håller helt med..
    Jag har ju egentligen det problemet att jag redan hittat 'kärleken i mitt liv', men av olika anledningar blev det inte vi. Jag vill ju hitta samma kärlek igen, men den kvinnan måste ju få sin egen plats i hjärtat, efter sina egna förutsättningar. Även om jag hittat det en gång, kan jag ju inte utgå från att ngn skall passa in i den formen.

(Btw. Nej, skulle jag gå på dejt skulle jag inte nämna 'kärleken i mitt liv'.)  
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (b) skrev 2012-09-26 22:06:02 följande:
    Ja jag känner som (men) skriver. För de som har klart och tydligt: vill ha barn, skriver jag inte till. Det har varit killar som skrivit till mig som jag sett har "vill ha barn" och då har jag  försökt avrunda men många har skrivit att man kan ju se längre fram. Men jag vill inte bli kär när man vet att man inte har någon framtid tillsammans... är inte intresserad av bara en "fling". Och jag är 100% säker på att jag inte ska ha fler barn så det hade bara varit slöseri med tid.

Detsamma faktiskt.. Har ett barn och visst jag hade gärna haft minst ett till tidigare, men inte nu längre. Därför vill jag nog helst träffa någon med barn (till 95% iaf) och som är nöjd med de hon har.
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (Noone) skrev 2012-10-06 23:41:51 följande:
    Jag har provat att köra utan bild men ingen varken skriver eller ens besöker min sida då. Skittrist men man förstår att dejting på nätet är ganska ytligt till en början.

Har en bild, men på håll och med solglasögon (sitter på en veranda i alperna), så man ser nog väldigt dåligt hur jag ser ut (är jag intresserad av ngn öppnar jag privata bilder på en gång). Jag har dock lagt ned lite energi på presentationen. Inte många napp, men å andra sidan får stolpskott. Detsamma gäller om jag kontaktar någon, inte många svarar men de som gör det verkar 'passa'.
  • Anonym (Unikum)

Man sorterar för hårt på nätet, och inbillar sig att det finns ngn slags 'rätt' träffbild.

Om man träffar en person irl som är charmig och intressant, men sen visar sig vara ngr år äldre än man trodde (eller hade tänkt sig). Den personen kommer forfarande att kännas aktuell en bit upp i åldrarna än om man på nätet har exakt ålder innan man träffat / brevväxlat med personen...

Det är baksidan av opersonlig dejting..    

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!