Inlägg från: Anonym (Unikum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Unikum)

Ärliga nätdejtingstråden!

Finns på HP (fortfarande)... Träffat ett par trevliga tjejer att 'snacka' med. Den ena blev jag vän med irl men sen blev hon tillsammans med sitt ex som inte tillät att hon var vän med mig (han tyckte det var väldigt 'jobbigt' att hon haft kontakt med mig). Kanske inte bästa förutsättningen om man har en historia av misshandel och förtryck... Den andra har jag inte träffat utan vi pratar mest om livets både bra och jobbiga sidor...hon har inga barn men vill ha, och det skall nog mycket till innan jag träffar någon som inte redan har barn (är precis över 40 strecket med en son. Vill väldigt gärna har fler barn i 'min familj' men inte så sugen på att skaffa fler barn i min ålder).
    De tjejer som svarar på brev jag skickat är sådana, liksom jag, som tycker om att uttrycka sig skriftligen och som har en lite underfundig skruvad humor.

Överlag är jag nöjd med erfarenheten från den sidan (enda jag testat). Letar på sidan bara 'vänner' då jag tror att det andra antingen slår ned som en blixt, eller växer fram. Om någon inte platsar som vän, lär hon inte heller platsa som den jag vill leva livet med.

Lycka till alla ni andra och ignorera knäppisarna.. 

• Anonym (Unikum)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-06-03 12:52:08 följande:
    och Orpon vet vi ju vad det är

?
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-06-03 13:17:02 följande:

Är det lite lugnare och "snällare" på vänner sidan? Ska kanske prova ...

Njae, samma sida, men man väljer att man söker 'vänner'... Vissa tjejer tolkar det som att man söker KK dock...enda nackdelen..
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (rainbow) skrev 2012-06-04 13:08:26 följande:
    Jag skulle kunna tolka det som att killen är i en relation och vill ha singelkompisar, eventuellt för uppgradering/vänstring. Brukar bli lite misstänksam och skriver inte till de killarna...

Haha, där ser du...kanske dåligt val av mig. Visst, träffar jag rätt person så kan ju en 'uppgradering' bli aktuell (men förväntar mig inte det), men vänstring vill jag ju inte bli sammankopplad med..
  • Anonym (Unikum)
    Alexiandra skrev 2012-06-04 18:33:17 följande:
    Jag tolkar det som att de inte är så redo för en relation...

Fast då kan det ju vara bra att träffa just de som också har 'vänskap' som det man söker... Man kanske inte vill flagga för något man inte kan leverera. En av de kvinnor jag skrivit en del med var i den situationen när vi började skriva. Hon har sedan dess börjat dejta och då har vi pratat lite kring detta (samt massa andra saker så klart...).
  • Anonym (Unikum)
    Anonym skrev 2012-06-04 15:03:28 följande:
    jag blir bara lycklig över att någon mer än jag reagerar. Jag beter mig inte som de klassiska generaliseringarna av kvinnor, och det är faktiskt lite ansträngande att gå runt och höra att man "inte är kvinna".

Haha, jag är väl inte en typisk 'karlslok' heller, så då är väl jag inte man då...
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-06-04 22:10:42 följande:
    Utan att sätta i gång något snusk, så skulle en bra KK relation funka för mig, tror jag.... men det kan man ju inte skylta med på en sajt, då blir man väl helt omkullsprungen ...

Haha, jo det är väl risk för det...ditt konto kapsejsar av all trafik...Skrattande
  • Anonym (Unikum)
    Anonym skrev 2012-06-05 03:01:19 följande:
    jag tycker inte det är det minsta konstigt att skriva att man söker efter vänskap. Om man blir kär så blir man, men att ha det som grundinställning känns för mig vääldigt krystat och konstigt...
    Precis min åsikt... Skrattande
  • Anonym (Unikum)
    Alexiandra skrev 2012-06-05 09:25:10 följande:
    Absolut, om du söker vänskap, så är det nog utmärkt att sikta på de andra som också har vänskap som det de söker.
    Mmmm, fast på sikt söker jag något mer... det kan jag ju erkänna. Jag 'hintar' väl lite om det i min presentation även om jag inte säger det rätt ut. Men det får komma av sig själv liksom... Tror många resonerar på liknande sätt.

Om jag skall tala klarspråk här (men inte i min profil, för då skräms man ju..), så 'drabbades' jag förra året av min stora kärlek. Det blev i slutändan inte vi även om känslorna var besvarade. Självklart vill jag träffa någon som jag kan känna lika mycket för, men då jag kanske är hemligt skeptisk till att det går vill jag inte flagga för mycket med relation... Den kärleken slog ner efter att vi känt varandra ett år som arbetskamrater, så även den började faktiskt med vänskap..
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-06-05 10:16:17 följande:
    Men är det inte därför internet dejting blir lite ointressant alla stora upplevelser som format ens person ska liksom hållas under mattan så att ingen ska bli "skrämd" av hur man mår, har mått osv alla blir utslätade varianter på samma tema. IRL tycker jag att det går mycket fortare att uppfatta om människa funderar och brottas med stora saker i sitt liv och det gör dom ju mer intressanta än avskräckande. Men på nätet är alla så toknöjda med sina jobb, sina vänner, sin släkt, sin kropp allt. Fattar att det är en social kod som inte går att bryta skulle säkert också bli osäker om någon började outa massa problem vid andra mailet men mest för att "det är inte något man gör" . Som sagt jag råkade ta en uppmaning om att bolla ideer om min jobbsituation på allvar (ca 20 mailet) och sen dess har inte han hörts av

Näh, men man behöver ju inte flagga upp det i sin presentation. Jag berättar det inte för alla jag träffar irl heller. Om man däremot lär känna varandra och får förtroende så kommer det fram... Detta behöver inte vara irl, utan kan även vara om man skriver till varandra ett tag..  Verkar finnas (iaf om man läser en del tjejers presentationer) en del män som blivit 'brända' och därför beter sig konstigt. Jag är ju inte 'bränd' utan ser detta som en bra händelse i livet och vill därför inte bli kopplad till den gruppen..(för är det ngt många gör vid internetdejting så är det att snabbt döma andra på lite information).
    Är i övrigt ganska öppen med mina bra och dåliga sidor..inte bara i en dejting/vänsituation. Jag tycker att 'perfekta' mail snabbt söver mig utan gillar att se bakom 'masken' på samma sätt som jag ganska lätt släpper andra innanför min..
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!