Inlägg från: Anonym (Unikum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Unikum)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2012-06-05 10:36:27 följande:
    Fast du är väl knappast på en dejtingsajt och letar efter vänner primärt? För i så fall antar jag att du (om du är heterosexuell) även skriver till personer av samma kön...? Att man inte faller för alla man snubblar över är ju tämligen uppenbart, men tycker att det känns som om de som "letar vänner" hymlar om varför de egentligen är där.
    Fast om dejtingsajten har 'vänner' som inställning så är ju det ett av syfterna.... Annars skulle det ju inte finnas.
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (rainbow) skrev 2012-06-06 12:47:40 följande:
    Ja, fast är du så pass kategorisk att du bara säker vänner av motsatt kön så synar jag ändå avsikten. Tror att ytterst få söker sig till just dejtingsajter om det är vänskap (och inget mer ) de är ute efter.
    Men, vad har det för betydelse. Att bara söka vänner av ett kön innebär ändå att man inte 'lovar' mer än vänner..vilket ju är det viktiga. OM någon av dessa sen skulle visa sig vara något mer, ser jag det som en bonus.. De som vill ha mer 'pang på rödbetan' kanske då hade slösat sin tid på mig... Det hade ju inte varit schysst mot dem isf.
  • Anonym (Unikum)
    Alexiandra skrev 2012-06-08 11:34:39 följande:
    Skriver under på varje ord.

Det kan kännas super i mail men finnas noll kemi IRL. Dessutom ju längre man väntar dessto mer byggs den mentala bilden upp - för båda. Och det blir svårare både för dem att leva upp till det inför dig - och för en själv att leva upp till deras mentala bild!

Fast jag kan se en poäng i att före en dialog över mail / chatt ett tag först också.. Med utgångspunkt i att den man skriver med kan uttrycka sig så klart. Fast å andra sidan brukar jag nog inte falla för de som har svårt att uttrycka sig skriftligen så de andra faller nog bort ändå.. En kvinna jag blev vän med över HP kom jag nog närmare snabbare genom att det är lättare att uttrycka vissa saker skriftligen än ansikte mot ansikte. Sen tog vi bara vid där det skrivna slutade. Sättet hon skrev på stämde väldigt bra överens med hur hon var som person irl.

Kanske don efter person helt enkelt.. Glad 
  • Anonym (Unikum)
    Alexiandra skrev 2012-06-08 23:06:56 följande:
    Unikum - tja det måste ju finnas nåt i mail för det ska bli något IRL. Men det krävs inte så många mail, såtillvida de är rätt författade och innehållsrika - för att avgöra om det verkar intressant att ses.

Ska man hålla på med 'Hej hur är det med dig, vad jobbar du med?'-mailande blir det ju värre, men det är varken den längden på mail eller det innehållet som väcker mitt intresse.
    Ah, där är vi olika..

Jag älskar att läsa välförfattade brev. Chat tenderar ju att bli mer informell, men kan även den spegla en människas inre riktigt bra. Sedan tenderar ofta denna ordväxling att bli ganska utlämnande, jag har den förmågan tror jag. 
    Min hittills största kärlek i livet växte till stor del fram via konveration över nätet. Visst, i det fallet kände vi varandra lite ytligt innan (men hade innan skrivandet faktiskt jobbat ihop ett år utan att få upp ögonen för varandra)...   
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (Hoho jaja) skrev 2012-06-25 20:40:53 följande:
    Oj oj, nu har jag gått med i en nätdejtingsida.
    Har fortfarande inte vågat sätta ut någon bild, och profilen har jag bara klickat i, inte skrivit något själv.
    Fick ett mail av en kille, en alldeles vanlig fråga. Blev alldeles nervös, svarade iaf, men sen loggade jag ut illa kvickt.

Haha vad är det med mig?? Det är ju inte så att jag är blyg! 

Haha, säger en del om 'trycket' på vissa sajter.. Inte ens en bild eller ngn text ändå får man napp... Fråga vilka urvalskriterier han agerade på.. Flört
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-06-25 21:42:10 följande:

Fast så illa behöver det inte vara.. oftast ser man ju att någon är ny och inte har hunnit fylla i så mycket, kanske blir man lite nyfiken och vill hälsa välkomen

Jag hälsar ibland välkommen på ngn mer intern sajt där man delar ngt obsyrt intresse. På en dejtingsajt skulle jag tillskriva det mer karnala syften.. Flört
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-06-25 23:14:59 följande:

Okej då man kanske bara blir glad av någon ny, i alla fall på min halvdöda betalsajt .....
    ok, kanske där då... Är bara på HP...
  • Anonym (Unikum)
    Anonym skrev 2012-06-26 07:07:53 följande:
    Så 90% av killar ser inte kolka ut? Inte konstigt att så många helt normala killar aldrig får till det när alla tänker som dig. Som kille vill man ju tro att tjejer bryr sig om annat än enbart utseende.
    Jag ser inte klok ut och jag har lyckats fånga en och annan...när det man säger/skriver slår an. Skrattande
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (Hoho jaja) skrev 2012-06-26 13:49:47 följande:
    Loggade in i dag igen, och har fått flertalet mail samt "flirtar". Helt utan bild eller presentation.....

Haha, vad var det jag sade....

Det är denna 'våg' som gör det lite svårt att nå fram ibland.... Nu är jag själv inte i 'raggartagen' ändå.. 
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (MP HP VW) skrev 2012-06-26 19:57:39 följande:

Jag har träffat flera stycken faktiskt och en hade jag sex med. Resten var skitiga, luktade illa och var feta. Eftersom jag ser bra ut och lätt kan få nästan vem jag vill, så har jag lite krav förstår du...

Ja, alltid hittar du någon som inte har krav på personligheten...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!