• ulfsas

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2012-10-24 11:17:24 följande:
    Äntligen kan jag bidra med mer än lite On Topic från real life, trots att jag inte dejtar, haha.
    Apropå smink och inställning till livet.

Japp, var precis i affären och handlade. Osminkad, orakad, okammad, mysbyxor  med ena strumpan uppdragen efter cykelturen och träningshood..alltså inte direkt tillgjord..haha.

Nu vet jag inte säkert, men undrar undrar om inte den alldeles för unga men trots allt söta kassörskan inte log lite väl länge mot mig. Vet inte om vi kom så långt som en flirt men hon tittade minsann inte så på killen bakom...som var betydligt hippare och närmare i ålder... Cool
    Missad chansGråter
    Man, 192 cm, 48 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas
    FredrikAndersson skrev 2012-10-25 20:39:41 följande:
    Bara rent undersökningsmässigt... Men om man antar man skulle iväg på dejt.
    Vad känns lämpligast?

1. En fika på något kafé?
    2. En middag på en restaurang?
    3. Gå och se en biofilm sedan gå och äta (antingen 1 eller 2) efter?
    4. ????
    Alternativ 1 är bäst tycker jag. Alternativt en enkel lunch bara. Skälet är väl att om man slår på för stort och det visar sig vara fel person så är nog en dyr middag lite onödigt mycket. Kan bli pinsamt.

Fikat däremot kan ju, om det känns rätt från båda, utveckla sig till en middag och mer om man vill.

Starta smått och öka är min melodi.
    Jag räknar här inte efter pengar utan vad som är bekvämt för båda. Det är ju inte några problem med att bjuda, om man vill, på varesig lunch eller fika.

Hur tänker ni andra och då speciellt ni tjejer?

• ulfsas
    Anton Chigurh skrev 2012-10-26 08:11:06 följande:
    Fika, Ulf, definitivt, men inte på grund av ekonomin, utan för att en fika kan du mycket lättare bryta upp om det nu känns som det är ett levande lik du råkat få till bords. Det är ju bara till å trycka i sig din chokladmuffin och skölja ner LATTEN, går på två röda, Ulf...... sen ursäktar du dig, vänligt, men särdeles bestämt. Japp.
    Nej förvisso har det inte med ekonomi att göra men som en tjej jag träffade och då var det inte längre en dejt men vår första middag på stan kostade 2600kr.
    Om dejterna kostade så så skulle iaf inte jag kunna dejta så oftaGlad 
  • ulfsas
    modesto skrev 2012-10-26 12:23:12 följande:
    Jag har aldrig ätit så dyr middag i hela mitt liv. Hoppas att hon uppskattade den. Helt onödligt tycker jag och ditt egen fel, du har valt att kasta ut pengar, eller så ville du ha en upplevelse, lyxmiddag men en tjej. Ingenting att klaga om. Fast det är nog väldigt få som bjuder på så dyra middagar.
    Som jag skrev så var det inte längre på dejtstadiet utan en trevlig middag. Mycket god och trevlig och uppskattad.

Det jag menade var att fikadejter är att föredra framför dyra middagar. De kan man ju ta när man väl känner varandra.
    För info: Jag klagar inte, det var ett exempel bara. Det var alltså inte fel utan helt enligt planen Flört

Sådana middagar blir ett minne för livet.

• ulfsas
    Anton Chigurh skrev 2012-10-26 16:26:02 följande:
    Ouch, Ulf, för helvete !!!  Det där hade räckt till ett antal askar kaliber .50 skott till min Barrett M82.
    Jag var prickskytt i Karlsborg en gång i tiden. En Barrett skulle jag gärna prova  Solig
  • ulfsas
    modesto skrev 2012-10-26 16:32:56 följande:

vem skjuter du då?
    det skulle räcka för mig för en resa utomlands med ryanair
    (han ville bara skryta att han minsann åt så dyr middag, det är därför han åt den, man kan laga god mat hemma för ett 200 med det kan man inte skryta medGlad) nu ska ulf vara förbannad på mig igen
    Jag är inte alls arg på dig.
    Det var inte menat som skryt för jag har ätit dyrare än så däremot inte med någon jag känt så kort tid även om det inte längre var en dejt ''bara'' utan lite till. Tyvärr höll det inte.

Ibland kan det ju vara så att man måste nämna en summa kr för att beskriva något utan att det behöver vara skryt, eller?
  • ulfsas
    Anonym (Tabula) skrev 2012-10-27 12:04:54 följande:

Vad är det jag har missat med Modesto, länka please?

Ulfsas: Självklart ska man kunna nämna pengar, och jag fattar precis vad du menar; onödigt med en sån saftig nota när det ändå inte blev något och jag tror också att det är det absolut enda du ville ha sagt med att nämna en summa, inget förtäckt skryt alls.  Men Modesto har tidigare förklarat att hon lider av aspberger och då är det väldigt lätt att misstolka saker. (eller hur Modesto? Du kan ju tala för dig själv men ibland är man ju lite diplomatisk och så
    )
     Det är det jag tycker är så himla fint med alla i den här tråden, att det är okej att missta sig, alla är så förlåtande! Tänk om vi hade haft det så i IRL alltid, då hade det nog inte funnits så många singlar. Ja här sitter jag och lördagsfilosoferar lite mellan sidorna i sociologiboken .   

Precis så tänkte jag. Mitt exempel var ju lite extremt men om man skulle dejta mycket och bjuda dyrt så kan det ju dra iväg en hel del. Det är ju därför som en fika är så bra. Sedan kan man spara de fina middagarna till någon man tycker mycket om.

Nej, inte tid att hänga här med för Paris kallar.

Ha en fin lördag alla.{#emotions_dlg.flower} 
  • ulfsas
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-29 14:01:32 följande:
    Det ironiska är att jag helt plötsligt verkar ha blivit utsedd till "veckans kap" bland killar jag pratat med under längre tid men som aldrig något hänt med.
    Så fort jag slutade vara singel blev jag det bästa som hänt sen skivat bröd! Och jag fattar ingenting?! 
    Tydligen mer spännande när du är oåtkomlig än när du var singel. Lite bakvänt kanskeGlad
  • ulfsas
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-30 13:47:50 följande:
    Nej jag ser ju inte att något är omöjligt bara man vill! Jag har en manlig vän här i Stockholm vars flickvän är fransyska och bor i London. De träffas ungefär varannan helg och det funkar jättebra. 

Jag och mitt ex bodde ju 40 mil från varandra, och ingen av oss hade körkort, när vi träffades. Så det var bara att sätta sig på bussen och åka 5 timmar efter jobbet på fredagar och sen samma resa hem på söndag eftermiddag.  
    För mig så måste det vara betydligt mer behändigt att kunna ses. Vill helst kunna ses mer än en gång i månaden så jag hoppas på någon i närområdet. Inom en 5 mil eller så.
  • ulfsas

Det skall kunna kännas enkelt och naturligt att kunna ses. Annars blir det för sällan och det skulle rinna ut i sanden. Barn vv och mitt jobb gör att jag inte skulle ge mig in på long distance relationer.
    Därtill är jag oflyttbar.

Har fått ett stort antal förfrågningar från oerhört vackra, blonda och unga kvinnor som bor långt borta. Det skulle inte spela någon roll sa de, bara jag skickar pengar...märkligt vad många blondiner det bor i Nigeria. Trodde det låg i Afrika?!!?

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!