Inlägg från: Anonym (Singelpappan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Singelpappan)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (singelmorsa) skrev 2012-09-12 09:25:57 följande:
    Men jag vill att en kille ska ta initiativ själv och visa att han också vill träffas. Att det är på lika villkor. Så jag har tagit ett klokt beslut och raderat hans nummer och därmed lagt honom bakom mig. För jag vill inte och tänker inte vara en andrafiol.  
    Så resonerar jag också, lika villkor. Låter kanske fånigt, men ligger man på olika nivåer så att säga, så blir "förhållandet" inte jämställt. Ingen bra början och förutsättning inför ett ev. seriöst förhållande, eller?

Själv börjar jag nog så smått traska in i ett förhållande, även om vi ännu inte varit direkt offentliga eller liknande. Jag tar det lugnt och låter det gå av sig självt, så blir det vad det blir. Trivs bra ihop så här långt, men än så länge har vi knappt lämnat vertikalt läge när vi träffats, antingen förpassade i soffan eller i sängen... inte så jäkla produktivt kanske! Haha =) Känns dock som alldeles tillräckligt just nu, föredrar att ha det så här avslappnat utan att behöva gå ut, träffa folk, den andres vänner etc så här tidigt ändå.
  • Anonym (singelpappan)

Jag har relativt lätt att få kontakt med kvinnor 30+ och i hälften av kontakterna leder det till en dejt eller kanske två. Sen blir det tyst. Jag tar det lugnt och försöker ge henne lite utrymme och inte visa sig desperat...men det är ju så svårt att hitta balansgången.. Hör man av sig för sällan så tappar hon väl intresset och hör jag av mig för ofta så verkar jag desperat.

Blir galen på det här spelet, kan man inte bara vara rak och säga vad man tycker utan att hon kallar mig "fett desperat" som jag läste i ett felskickat sms från en möjligen för ung tjej strax under 30..
    Måste man bli gay för att träffa en vettig person? Skrikandes haha

• Anonym (Singelpappan)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-03 08:30:49 följande:
    Men (singelpappan), var inte du icke-singel nu? Eller vad har jag missat? Eller är det någon annan? *förvirrad*

Ser ni inte skillnaden? Jag har ju STOR bokstav i mitt nick!

Och ja, jag är väl i princip icke-singel numera... =) Får väl erkänna det för mig själv helt enkelt. Vi har träffats i princip alla mina barnfria dagar ända sedan första dejten! Lite sjukt när man tänker på det så, hehe. Har barnfritt från idag och över helgen och kommer att umgås alla de dagarna igen som det ser ut. Nu till helgen kanske vi t o m tar våra första steg i officella sammanhang. Hittills har vi bara varit hemma tillsammans, oerhört trevligt sig, men nu ska vi ut på middag och bio till helgen. Lite spännande ändå efter vår tidigare isolation från omvärlden.

Läser fortfarande i tråden när det skrivs något nytt, och kanske kommer med någon förnuftig tanke om och när jag behagar! Förstår dock att det kan vara lite förvirrande för er med två personer med så snarlika nick!
  • Anonym (Singelpappan)
    Papito skrev 2012-10-03 11:27:54 följande:

Detaljer..tssss

Vad kul att det funkar bra, GRATTIS!

Tack!

Tar inte ut något i förskott, men känns lite fel att beteckna sig som singel när vi träffats så mycket som vi gjort under en dryg månad. Har ju träffat henne lika mycket som mina barn under samma tid! Hehe... de avlöser varandra som det är nu.
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-10-24 14:42:11 följande:

Förresten, vad har hänt med Singelpappan, han har inte hörts av på ett tag?  

Vet inte om det var just mig du menade nu, och kanske inte ens du själv vet? Haha

Iaf, jag var den som började dejta via nätet i våras, början av sommaren. Hade tur och träffade i princip bara på vettiga tjejer, hade lyckade dejter med övernattningar efter trevliga kvällar med mat och vin. Träffade sen i slutet av augusti en tjej i min egen hemstad som det faktiskt har fortsatt med på ett väldigt trevligt sätt. Vi har i princip setts varje barnfri dag sedan första dejten och kan väl därmed beteckna mig som icke-singel sedan en tid tillbaka. Eftersom vi träffats så mycket och lärt känna varandra väl, trots det i tidsperspektiv kan tyckas vara en ganska kort bekantskap, så känner jag inga som helst problem med att förmodligen inom kort börja introducera "min nya kvinna" för mina barn. Och just det, att låta barnen träffa henne är för mig riktigt stort, trodde jag själv skulle dröja väldigt länge med något sådant. Men det känns inte alls konstigt och jag är inte alls orolig för det, så varför fördröja det hela bara för att?

Snokar i tråden ofta och underhålls av era diskussioner och äventyr! Har dock inte så mycket att själv skriva om då det mer eller mindre gått som på räls för egen del!

Hehe... inser att mitt anonyma nick inte är så aktuellt längre...
  • Anonym (Singelpappan)
    NooneBird skrev 2012-11-19 20:34:21 följande:
    Åh vad jag tjatar men nu har jag pratat med honom och frågade honom rakt ut hur det kändes efter helgen. Han sa att det kändes bra och känns precis som innan vi träffades. Inget konstigt alls. Han sa också att ni killar tänker inte så mycket på sånt, hur det kändes osv. Han sa att det känns bra. Så jag får tro på honom då, även om min magkänsla säger något annat.
    Men jag har ett stort problem med att tro på det folk säger och söker fel. Hör väl till att jag blivit rejält bränd i livet. 
    Han får väl för tusan "man up" om det skulle vara så att han inte vill och säga som det är, inte mitt ansvar.

Morsan åker ner åt hans håll om några veckor så jag får lägga fram det som ett förslag för en nästa dejt. 
    Med risk för att låta riktigt tråkig nu... men jag tror helt ärligt att han har fegat ur. Han vågar helt enkelt inte säga som det är och klarar inte att avsluta det hela. Förmodligen ville han nog mer från början och efter er intensiva kontakt innan träff så vet han inte riktigt hur han ska bete sig eller säga till dig nu. Hans beteende är inte normalt efter hur ni haft kontakt tidigare, så enkelt är det, hur mycket han än lovar och svär sig fri. Sorry, ledsen för din skull som hoppats på så mycket mer. Du får trösta dig med att det blir hans förlust.

För egen del - en liten uppdatering. Allt väl på min front. still going strong med min "dejt". Officiellt ett par sen en tid tillbaka nu, träffat både mina barn och min övriga familj och allt känns bara bra!    
  • Anonym (Singelpappan)
    NooneBird skrev 2012-11-20 15:53:46 följande:
    Trevligt för dig att det går bra med dejtandet singelpappan!

Tack så mycket! Håller tummarna för att du hittar någon riktigt bra snart också!
  • Anonym (Singelpappan)
    NooneBird skrev 2013-01-20 22:05:35 följande:
    Ja det känns lite som att han kommit på att han kanske inte är redo för det som han i början trodde att han ville ha. Han har väl fått känna och tänka efter och kommit på att han inte är redo för den förändringen ännu. Han frågade mig i fredags om jag hade tålamod. Om han menade att vänta på honom eller med hans livsstil blev inte riktigt klarlagt. Jag tolkade att han syftade på sitt arbetsliv med sena kvällar då det var det som var problemet enligt honom om vi skulle flytta ihop.
    Men ja han har nog inre konflikter tror jag, han har känslorna det är jag nästan säker på men rädslan för de stora förändringar kanske är för stor. Jag tror inte att han pratat med mig i alla dessa månader och inte haft känslor men något står inte rätt till. 
    Jag får ha honom i kulisserna helt enkelt men jag kommer inte att lägga alla mina ägg i den korgen. Vad enkelt livet vore om man bara kunde stänga av och på känslorna.

Hållt mig från att kommentera hittills ett bra tag... men kan inte låta bli nu. Snälla NooneBird - lägg ner honom och glöm!

Inte lätt, det förstår jag, men alla tecken tyder på att det nästan inte kan gå annat än åt skogen... tyvärr! Vet att vi var flera som var skeptiska långt tillbaka vid de första tecknen på strulpelle dök upp. Inte lätt dock när känslor finns med i spelet.

Han är helt enkelt inte mogen uppgiften att gå in i ett förhållande med de krav det innebär! Särskilt inte såpass komplicerat förhållande som det ändå innebär att vara tillsammans med en trebarnsmor många många mil bort!

Han är helt enkelt för feg för att släppa dig helt, tills den dagen han hittat en ny... kan inte se att han någonsin kommer leva upp till vad du hoppas på och har rätt att förvänta dig, tyvärr!

Förlåt om det låter hårt!   

• Anonym (Singelpappan)
    NooneBird skrev 2013-01-21 11:29:12 följande:
    Jag vet att ni har rätt innerst inne. Men jag ska nog lägga ner honom, iom att han inte hört av sig nu igen har han gjort det ganska enkelt för mig.

Inte bara "ska nog lägga ner honom", utan bara se till att lägga ner helt! Säg tack och hej, men inget för mig, typ. Han är inte den du trodde, tänker du så, så vet du att det inte är honom du vill ha, så sluta tänk på hur du trodde han var förut.

För övrigt så är mitt anonyma nick fortfarande missvisande efter dejten som "aldrig tog slut" i somras... , men det får väl leva kvar då det inte går att ändra. Tycker fortfarande det är väldigt roligt att läsa om era öden här i tråden, som en liten dokusåpa ibland!   
  • Anonym (Singelpappan)
    NooneBird skrev 2013-01-21 23:45:53 följande:
    Han har suttit och förklarat länge och väl nu att han har haft fullt upp och har verkligen varit uppe i sitt med försäljning och köp och bokslut. 
    Jag sa till honom att han inte ska känna att han ska ringa mig pga skuldkänslor för att då kan han låta bli att höra av sig. Han sa att det absolut inte var så och att han inte skull höra av sig om han verkligen inte ville. Han sa att det kändes bättre att vänta tills han har tid att prata ostört och iom att vi brukar prata minst en timme varje gång han ringer så känner han att det är bättre att inte ringa då han inte haft tid med det.

JAg förklarade att jag tycker att det är att visa hänsyn att iaf skicka ett sms och säga att man inte hinner prata och att man kanske ringer nästa dag istället. Han tyckte att det kändes fel att göra så då det kan uppfattas som en dålig ursäkt. Gjorde klart för honom att det absolut inte var så och att jag uppskattar att man visar hänsyn. 

Han sa att han tog till sig allt och förstår hur jag ser på saken och han sa att det kändes bra att veta för att då kan han ringa en snabbis efter jobbet när han sitter i bilen om han inte har tid senare på kvällen.

Gjorde även klart för honom att detta inte ger honom en ursäkt att bara skicka sms och ringer en gång i veckan eller varannan vecka för att då kommer jag att lacka ur. 
    Han förstod sa han och förklarade att han inte är så enkel att förstå sig på. Han sa att han ska ringa imorgon och jag lät då tveksam. Han undrade varför och jag förklarade att man måste såklart förstå varför jag blir tveksam till att han verkligen kommer att höra av sig när han gjort som han gjorde. Det förstod han också. Sa till honom att nu är det upp till bevis, att det visar sig nu om han verkligen menar det han säger.

Han ville inte att jag skulle skicka hans present och ville hellre få den personligen av mig när vi ses.

Har jag varit tillräckligt hård och tydlig nu?
    Det kändes sjukt bra att få säga precis som jag kände eftersom jag nu redan hade förberett mig på att det var över och att jag inte längre hade något att förlora. 
    Du har tyvärr inte varit det minsta hård och tydlig nu... ledsen att behöva säga det! Kan inte se att han skulle bli mannen med stort M i ditt liv hur mycket du än önskar att det skulle vara så. Säger som en föregående talare, du var alldeles för förstående och diplomatisk i ditt sk. "avsluts-sms". Du ger honom mer än tillräckligt med livlinor hela tiden för att han ska återkomma och då är karusellen igång igen. Även om han mot all förmodan har rätt känslor för dig, orkar du verkligen med ett sådant liv där du kommer i skymundan för hans jobb? Du lägger alldeles för mycket tid, kraft och känslor på en snubbe du faktiskt egentligen inte känner speciellt väl, oavsett hur många telefontimmar ni har i ryggen. En träff irl som avslutades på ett högst märkligt sätt!  Han har inte ens träffat dina barn, du vet ingenting om hur de fungerar tillsammans, när ska han ens ha tid att lära känna dem, lära känna dig ordentligt? Med tanke på avstånd och struliga och disträa beteende? 

Än en gång, förlåt om jag låter hård! Men i regel är det så att om det luktar skit, ser ut som skit, ja då är det högst sannolikt skit också!  
  • Anonym (Singelpappan)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-05 08:35:40 följande:
    Jag kan tycka att mejlandet är en del av processen.. som sagt, dock inte för länge.
    Måste fråga er andra i tråden - hur länge tycker ni det är OK att mejla fram och tillbaka? Innan en dejt kommer på tal?

När jag var "ute i svängen igen" (låter som det var hundra år sedan... , så mailade jag i en vecka eller två kanske innan träff var aktuell. Gick över till telefon strax innan träff. Hann inte med att dejta så länge egentligen och inte så många dejter på den tiden heller. Men de träffar jag hade var desto mer "seriösa" om man kan säga så. När ev. träff blev av hängde i princip alltid på när det passade ihop med livspusslet, med barn, tillfälle etc. Tal om träff började i regel relativt tidigt, mest för att dubbelkolla om det riktiga intresset fanns där, annars är det ingen idé att hålla på maila fram och tillbaka i mängder... Men det dröjde nog för det mesta kring en veckas mailande innan det blev riktigt aktuellt med dejter.

För min del såg dejterna ganska lika ut, jag bjöd helt enkelt på middag, antingen hemma eller ute i min hemstad. Hade kanontrevligt på alla dejter jag hade, hände även en hel del, typ sex osv, men det var inte den primära tanken med dejterna, jag var helt seriös i mitt letande efter kärleken, tro mig!  Så även om dejterna inte ledde till förhållande hade vi alltid allra minst en väldigt trevlig kväll (eller t o m helg i vissa fall) och att det inte blev förhållande av det hela efteråt var alltid ömsesidigt och är på god fot med dem fortfarande då vi hörts av en del efteråt också. Den sista "dejten" är som sagt inte ens slut än... Och ja, mitt nick var från när jag först äntrade tråden!
  • Anonym (Singelpappan)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-05 08:56:27 följande:
    Härligt att höra din story Tack för att du delar med dig

Ja, jag tycker nog samma, 1 eller 2 veckor att mejla innan träff blir akutell.

Oj, sex första dejten - jackpott för dig ju

Kul att du träffat någon nu. När träffades ni?? Och när kände ni att det blev seriöst, att det var ni? Efter hur många dejter typ?      

Tack, tack! Var mer aktiv i tråden ett tag innan du mfl klev in och höll liv i tråden. Jackpot och jackpot... men jag klagar inte direkt. Men som sagt, det var aldrig huvudtanken med dejterna, men det blev som det blev och det är jag glad för. Den närheten var jag desperat i behov av efter alldeles för lång tid utan intimitet och ömhet. Vin, god mat och trevligt sällskap borgar i regel för trevliga kvällar, är det då dessutom attraktion med i spelet, jag då blir det som det blir när två vuxna umgås på det sättet! Jag är som synes väldigt positivt överraskad av nätdejting, då jag nästan uteslutande har bra erfarenheter av det. Var väldigt skeptisk till en början ska jag villigt erkänna, trodde inte det skulle vara min grej alls, men med barn, jobb och i princip inga singelvänner fanns inte så många alternativ, så turligt nog gav jag det ett försök iaf!

Träffade min kvinna i slutet av augusti. Blev liksom automatiskt som så att vi såg till att ses vid varje tänkbart tillfälle, så det flöt på av sig självt. Turligt nog bodde hon i samma stad, på promenadavstånd t o m, så det var rätt enkelt att ses om man säger så. Kom väl båda fram till efter några veckor att vi bestämde oss för att vara exklusiva med varandra (var vi redan, men ändå...).   
  • Anonym (Singelpappan)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-05 10:49:28 följande:
    Ja, just nu känns det som jag är moderator i tråden, haha! 
    Oja, vin - god mat - och trevligt sällskap är ju inte helt fel sätt att tillrbinga en lördagskväll på Sen kan det sluta hur som helst, framförallt om det finns attraktion med i bilen Jisses, nu blev jag sugen på en sån kväll ju  

Grattis till att du hittat kvinnan din    

Tackar, tackar! Hade jag inte varit upptagen hade jag mer än gärna bjudit dig på dejt! De flesta dejter jag hade, har av någon anledning varit just från Göteborg...
    Det är snart din tur ska du se! Lycka till så länge!
  • Anonym (Singelpappan)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-05 13:19:25 följande:

Hahaha, jag dör av garv!
    Jaså! Du e oxå från GBG-området?! Shit, jag verkar kommit in liite för sent i tråden - alla gubbar från göteborg har ju blivit paxade!! Rynkar på näsan

Jaja, rätt som det är så kommer han ridande på den vita hästen och tar med mig storm Solig 

Nja, inte exakt GBG-området, men inom en timme iaf. Tyvärr är det väl ofta så, att det är först till kvarn som gäller! Hehe... O vem kallar du gubbe egentligen?
  • Anonym (Singelpappan)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-05 16:32:13 följande:

Hehe... grejen är att jag har så svårt för dialekter och "icke-göteborgare"när det kommer till dejting så jag hade nog inte kunnat dejta dig ändå Har en regel att jag bara dejtar infödda göteborgare, suuuuuperytligt jag vet! 

Ok sorry, du kanske inte e gubbe dårå men många av de andra boysen i tråden är ju åt gubb-åldern till och bara förutsatte att du oxå kanske var det   

Hehe, det var ett ganska snävt krav med gbg-dialekt som ett måste!  När jag bodde i Småland några år trodde iofs rätt många att jag var från Gbg, men någon direkt Gbg-dialekt tycker jag mig inte ha trots allt. Tror nog du hade kunnat stå ut med min västgötska om det väl kommit till kritan. Men det där... skriver du ut det i din profil, att du endast söker män som pratar Gbg-dialekt?

Fyllde nyligen år, 35, så är väl lite känslig för att kallas gubbe bara, haha! Allt är relativt...   
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!