Inlägg från: Anonym (Singelpappan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Singelpappan)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (HP) skrev 2012-08-28 14:21:02 följande:
    Vad skönt att du börjar känna att du är ett kap! Där är jag också. Just det där att jag kanske inte är ett kap för alla, men för en hel del. Det är en jätteskön känsla. 

Ja, var väl inte direkt peppad inför att börja nätdejta i början av sommaren, men det har helt ärligt varit en rejäl boost för självförtroendet! =) Sådan uppmärksamhet har jag sannerligen inte fått sen jag var i 20-års åldern! Haha, men går man nästan aldrig på krogen etc och kommer från ett 10-årigt förhållande som var rätt dött de sista åren så är det kanske inte så konstigt heller!?

Lycka till där ute i djungeln nu då! =)
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (tokkär!!) skrev 2012-08-28 14:31:40 följande:
    Efter att ha läst lite här i tråden beslöt jag mig för att prova HP.
    Sagt och gjort jag reggade mig och började kolla runt. Fick en hel
    del mail om hur vacker och fin jag var. Allt från killar i 25-årsåldern till
    "gubbar" uppemot 60. Själv är jag 45 så de i 25-årsåldern var inte så lockande
    kan jag ju säga.

Efter 5 dagar flirtade jag med en kille som svarade på min flirt. OCH det var
    kärlek vid första raden. Känns verkligen som vi bägge två har hittat hem.
    Älskar verkligen den mannen och det kommer vara vi för resten av livet.

Tokigt? Osannolikt? Ja kanske men va fan vi lever bara en gång så nu kör vi!!!!

Med detta inlägg vill jag bara säga att vad glad jag var att jag läste denna tråd och
    provade hp.

Tjingelingen!

Haha, så sjukt! På ett bra sätt då! Grattis! =)
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (HP) skrev 2012-08-28 14:34:42 följande:
    Det låter som jag. Var med mitt ex i 9 år och jag var helt förvirrad när jag blev singel.
    Nu har det gått 1,5 år så jag har landat och känner att jag har lite mer koll på vad jag vill och att jag har mer rimliga förväntningar på saker.  

Nä det är rätt skumt till att börja med, helt klart! Mycket "nytt" att lära sig igen... men som du säger, har landat, och rätt kvickt trots allt. Känns rätt skönt att börja leva livet igen! =) Känns bra att kunna vara hyfsat avslappnad och bara ta det som det kommer. Det löser sig förhoppningsvis alltid på något sätt!
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (tokkär!!) skrev 2012-08-28 14:46:33 följande:
    Varför sjukt? Tack!

Kärlek vid "första raden", =) Inte en chans att det skulle hända mig, men jättekul för dig som sagt! =)
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (men) skrev 2012-08-28 14:52:41 följande:

Njae..jo,det jag menar lite..blir han inte boom med mig..vrf ska jag vänta,tills han kollat den andra..och sedan duger jag? Nää,för stolt för det :)

Genuint intresse? eller att ingen vill ha henne? :P   
    Nä, jag håller helt med, hade inte heller väntat på någon så, absolut inte någon jag inte ens träffat irl! =)

Jag har i regel hyfsat bra koll på mina potentiella dejter, haha =) Så är någon kvinna attraktiv både utseendemässigt, trevlig till sättet och dessutom har en till synes bra social grund, så är det nog ganska säkert så att VÄLDIGT många andra hade jublat för en chans med henne på ett såpass mansdominerat område som nätdejting, eller hur?
  • Anonym (Singelpappan)
    Foreverlove skrev 2012-08-28 14:34:53 följande:
    Ja med mitt senaste förhållande, som nu är över pga komplicerade grejer, så "smällde" det som fasiken!
    Nackdelen ..är att ingen nånsin mer kommer ge mig de känslorna jag hade med hnm..
    Så läskigt och underbart att känna så.
    Men undrar om det är värt det trots allt..
    Så det kan ändå ske iaf? Trots att det aldrig hänt tidigare för dig? Ger ju visst hopp för en annan då iaf! =) Men tråkigt att det inte höll för dig... måste ju kännas som man verkligen blivit snuvad på konfekten så att säga?
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (men) skrev 2012-08-28 15:21:14 följande:

Absolut..man kan to.m vara halvknäpp som tjej...och ändå få en bra kille Flört

Haha, som tjej räcker det med typ en hyfsad bild så får ni mängder med ragg. Sen om det är bra killar, det är en annan fråga! haha =)

Jag känner mig helt ärligt väldigt tacksam och ödmjuk för det intresse jag ändå får, hade jag inte vågat hoppas på från början. Och det med ändå rätt kräset ställda "krav"  på utseende, bakgrund, beteende etc. Nu ska bara de andra små detaljerna stämma också så kanske det kan bli riktigt bra sen.

Kompisar och kollegor är nu plötsligt ganska avundsjuka på min situation! haha =)
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (men) skrev 2012-08-28 16:08:28 följande:

Haha,klart de är..men vet du..då får de inte vad de ska ha/förtjänar hemma!Glad

Rätt tragiskt nog så ja.... det är inte lätt i småbarnsåren! Jag är rätt ensam om att vara singel i min umgängeskrets, men jag är tämligen säker på att jag inte kommer att vara det speciellt länge till...
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (HP) skrev 2012-08-29 08:22:52 följande:
    Min dejt ställde in igår. För andra gången i rad. Men han vill hela tiden boka nytt.
    Vad säger ni, förtjänar han en till chans?  

Beror väl på om du "godkänner" orsakerna till att han ställer in? Än en gång... där hade jag låtit magkänslan styra. Finns ingen anledning lägga mer energi än nödvändigt om det inte finns en jäkligt bra anledning till det.
  • Anonym (Singelpappan)

Min dejt jag träffade i helgen kommer faktiskt på besök ikväll... Blir intressant och se hur det känns under och efter den sen. Kommer nog vara direkt avgörande om det blir någon fortsättning eller inte. Jag tror hon är väldigt intresserad fast hon försöker vara lite cool, men många tecken tyder på annat. Vi får se om vi båda vill mer sen. Ikväll blir det dock ingen avancerad dejt, pratat om att kolla på en film i soffan typ, men det ger sig självt så småningom.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!