Inlägg från: Anonym (Singelpappan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Singelpappan)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (HP) skrev 2012-09-03 08:55:23 följande:
    För att vara nån som inte dejtar erbjuder du dig sannerligen mycket... Tungan ute

A hörde av sig igår iaf. Hade varit på ikea halva dagen och köpt möbler och sen spenderat andra halvan med att skruva ihop de.  
    Jag väntade till nu med att höra av sig. Jag hatar att spela spel men jag kände att jag var tvungen att få lite distans till det. Jag kände mig besviken igår och ville inte kasta ur mig nåt dumt.
    Så nu har jag skickat ett vuxet och civiliserat meddelande istället.  

Besviken hade du nog rätt att vara, och dumt... är väl relativt? Vad skrev du till honom nu och har du fått någon respons än? Känns som att ni kommer att spela ett spel oavsett om ni ämnar göra det eller ej, så länge inte du eller han börjar köra fullständigt raka rör om jag ska vara ärlig... =)
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (HP) skrev 2012-09-03 10:40:28 följande:
    Han undrade hur min helg var, jag svarade. Han sa att han varit på ikea, jag frågade vad han köpt. Den nivån.
    Men han har inte svarat. Jag vet inte om han jobbar eller är hemma. Han är visst "chockförkyld", som han uttryckte det igår.
    Men hur kör man med raka rör när ena (jag) är blixtsnabb på att svara på mess och den andra verkligen inte är det? 

Finns en uppenbar risk för obalans då, om ni är så olika typer när det gäller att svara, höra av sig osv. Irritation som fortsätter att byggas upp tills det brister.... eller?

Annars avvakta och se hur det blir efter det att "chockförkylningen... ) är över och om beteendet då också bättras? Även om jag själv betvivlar det, tyvärr. Hade han haft 40 graders feber, då kan jag förstå om man har lite svårt att höra av sig, eller jobbar intensivt eller liknande, men annars kan väl vilken människa som helst hitta tid för ett kort hej-sms? Behöver ju inte inleda en lång konversation varje gång man messar, eller hur? Bara att avsluta messet med typ: "ha fin dag, vi hörs senare hoppas jag!", om man inte hinner skriva mer just nu. Men det kanske bara är jag det...
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (HP) skrev 2012-09-04 08:13:53 följande:

Jag blev irriterad igår kväll för jag såg att han var ingloggad utan att svara. Så jag skrev att han skickar mixade signaler till mig, i fredags var han väldigt på men efter det har han verkligen inte varit det. Och att han bör fundera på om han har tid och lust för det här innan han eventuellt hör av sig igen.
    Då svarade han direkt. Han hade varit hos doktorn för att han är så dålig och sen hade han fått hem sin son som visst var hysterisk för att han glömt en gosedjurs-räv hos sin mamma.
    Men nu håller jag lite låg profil. Jag orkar inte riktigt engagera mig.
    Vi ska att vi ska ses nästa vecka. 
    Jag har liksom redan en annan person i mitt liv som typ sträcker fram en kaka och varje gång jag vill ha kakan rycker han undan den. Jag behöver inte en till.     
    Frågan är egentligen rätt enkel, tycker du det är värt "besväret" att fortsätta hålla kontakten med honom? Må så vara förklarliga omständigheter, men så är det med allt egentligen, tajmingen. Kanske inte rätt tidpunkt för dig att träffa någon som honom. Såvida du inte känner att han skulle kunna vara ditt livs kärlek, men så uppfattar jag inte riktigt att du upplever honom....
  • Anonym (Singelpappan)

För egen del kommer jag att fortsätta träffa min dejt jag träffade för ett par veckor sedan, förmodligen ses vi redan på imorgon igen då jag är barnfri för resten av veckan sen. Måste säga att det känns bra mycket smidigare att dejta någon som faktiskt finns tillgänglig även för vardagsträffar! =) Mer tid och tillfällen att lära känna varandra utan att behöva konstla med pendling fram och tillbaka 10 mil eller liknande.

De andra kvinnorna jag nämnt att jag haft kontakt med har jag en efter en "avvecklat" på ett hyfsat smidigt sätt utan att någon blivit sur. En av dem skriver dock fortfarande till mig och vill träffas så småningom om möjligt, men hon vet läget och accepterar det hoppas jag.

• Anonym (Singelpappan)

Lite nyfiken på hur åldersspannet ser ut bland de som skriver här i tråden? Fått för mig att de flesta är kring 30-40? Eller är jag fel ut nu? Själv är jag en -78. Kan ju vara lite intressant från vilka perspektiv vi skriver.

• Anonym (Singelpappan)
    Anonym (HP) skrev 2012-09-05 12:15:30 följande:

Den där kakan togs slutgiltigt ifrån mig igår kväll. 
    Men det är bra. Jag behöver ofta avslut för att kunna gå vidare. 

Nu ska jag fokusera på träningen ett tag. Känner mig urlakad och trött på att börja om från början.
    Jag har träffat en kille några gånger som jag kan ha som kk ett tag. Vi hörs på ett ytterst lättsamt sätt mellan gångerna, vi pratar om tv-serier och skojar mycket. Blir bra. Det känns safe.

Säkert för det bästa i slutändan. Men killen du har/ska ha som kk, inte alls aktuellt med ett seriöst förhållande där? 

Trött på att börja om kan även jag relatera till redan känns det som. Iaf den där initiala fasen fram till dejt och strax därefter. Vill ju gärna ta sig förbi den fasen för att kunna börja slappna och planera lite mer seriöst för framtiden.
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (HP) skrev 2012-09-05 12:45:26 följande:

Jag vet inte. Jag siktar inte på ett seriöst förhållande med honom. Och jag får känslan av att han inte heller gör det. Men man vet ju aldrig vad som händer.
    Han är rolig och smart och vi har kul ihop och bra sex. Dessutom kommer vi båda från långa förhållanden och har små barn, vilket är skönt för då förstår vi varandra. Just nu räcker det. :)

Jag blir så lätt cynisk när nån är exalterad över mig innan vi ens setts. Jag har haft en del kontakt via sms med en kille och idag skrev han att han blir helt varm när han får sms av mig. Och jag vill bara hånskratta och kalla honom för lögnare och undra hur dum han tror att jag är!?   

Låter ju som ni kunde ha ett riktigt bra förhållande utifrån vad du berättar? Men kanske så att det behöver mogna och bara vara, så blir det seriöst så småningom utan att ni ens märker det...

Den cynismen tror jag du delar med många, lätt gjort tror jag och tyvärr förmodligen baserat på tidigare besvikelser... =/ Men men, högst troligt uppskattar han faktiskt dina sms, men att du har svårt att kunna relatera till det pga du vet hur lite sådant spelar roll när det väl blir till en träff irl? Eller? Försök ta åt dig på ett positivt sätt istället, hellre att han skriver så än att du uppfattar det tvärtom, att han kanske inte alls är så intresserad? Typ som föregående kille du berättat om... haha
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-09-06 20:45:26 följande:
    Jag har en liten fråga till herrarna i tråden. Om ni har sex med en tjej som ni inte har känslor för ligger ni då kvar och kysser, pratar och myser med tjejen ifråga efteråt då och avslutar med kyssar vid dörren innan ni går? Eller drar ni snarare så fort sexet är avklarat så att säga? 

Denna fråga har diskuterats en del i mitt umgänge det sista och det vi kommit fram till är att som tjej om man enbart är intresserad av sexet så ligger man inte kvar och myser men gillar man killen så vill man fortsätta med prat och kyssar. Det blir på något konstigt sätt  mer intimt då. 

Så vad säger ni grabbar?  

Svår fråga och jag kanske inte är rätt man att svara på detta egentligen... jag är rätt kelsjuk och fysisk av mig och ligger mer än gärna och myser, om man får rätt gensvar dvs! Jag går dessutom i princip aldrig till sängs med någon jag inte på förhand hade kunnat tänka mig att det åtminstone finns en möjlighet att kunna bli mer än ett ons av. Så någon form av känslor är alltid inblandat när jag har sex med någon, betyder dock inte att jag är förälskad eller helt desperat vill ha en relation till varje pris bara för att vi har sex.

Är jag ensam här om att aldrig lämnat eller blivit lämnad under natten efter sex? Hade nog känt mig jävligt billig i båda fallen om jag råkat ut eller gjort så själv...

För övrigt så har jag nu haft övernattningsbesök varenda barnfri dag sedan första dejten för två veckor sedan idag... kanske borde be bidrag till hyran denna månaden? Det hela känns väldigt avslappnat och lär få fortsätta rulla på och bli vad det blir... Eller borde jag vid det här laget veta om jag vill ha en riktigt, riktigt seriös relation med dejten?
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (men) skrev 2012-09-07 10:13:05 följande:
    Kul!Glad

Jag hade nog känt wow vid detta laget i sånt fall..men det är jag detSolig

Så en gissning..njae..ni är väl KK nu dåTungan ute Eller så har hon inget hemFlört  Men jag tror inte ni blir ett par..om du inte nöjer dig då. Men det är ju hur JAG skulle känna.

KK ja... hur fan vet man om det är det, det faktiskt är eller inte? Har aldrig haft något uttalat kk-förhållande, kanske för att jag egentligen inte varit singel speciellt länge sedan det där 10-åriga förhållandet... tar ni upp sådant för diskussion, ni som har/haft kk-förhållanden? Eller är det underförstått på något sätt? Hur och på vilket sätt har ni fört det på tal isf? Kan inte säga med säkerhet att dejten är ute efter ett seriöst förhållande med mig, men nog verkar hon lite betuttad... =) Men jag trivs bra med hur det varit så här långt måste jag säga, vi har umgåtts genom att äta ihop, filmmys i soffan och sen då även sex under kväll/natt/morgon. Vem gillar inte att ha det så liksom? =) kanske inte ska fundera så mycket utan låta det ha sin gång. antar att hon så småningom för det på tal om hur hon vill att det ska fortsätta, såvida inte hon också är väldigt nöjd med hur det är just nu.
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-09-07 12:39:27 följande:
    Hahaha, säger bara nopp dejtar icke singelpappanFlört
    Nä, så roligt är har vi inte i tråden! Jag dejtar en "äldre" kvinna just nu, en -75:a haha =). Men vem vet om det inte blir något seriöst av det...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!