Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym skrev 2013-01-29 15:22:37 följande:
    Nej, faktiskt inte. Jag hade definitivt kunnat gå på blinddate utan att veta hur du ser ut!
    Anonym skrev 2013-01-29 16:03:28 följande:

Och jag "hade definitivt kunnat" bestiga Mount Everest
    Fast...

Det är inte så himla svårt, jag är inte anonym

(Undrar hur många olika "anonym" jag just sagt ja till blinddate med )

• Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-29 16:39:08 följande:

Är det för att du är ovanligt kinkig eller för att de av många anses "inte så snygga"? Jag har ibland varit utan profilfoto, för att jag tröttnat på den bild jag haft och inte har nån vettig ny. Jag vägrar ha en fota-mig-själv-i-spegeln-bild och jag är allmänt blyg för kameror som andra håller i.
    Jag bryr mig nog inte så mycket om vad andra tycker om en evt. blivande flickvän

Däremot bryr jag mig om vad jag tycker, och ja, utseende är en del av det, varför inte bara erkänna det ?
    ... och, jag faller inte för modeltjejer, liggande på spegeln, duckfaces går helt bort - klarar inte tanken på en tjej (i min ålder) som tror hon blir attraktiv med ett sådant   Och det är klart, om hon ser ut som om hon har levt ett tungt 30-årigt liv och nu är rehabiliterad heroinist, så drar jag öronen åt mig

Jag kanske är ovanligt kinkig ? Å andra sidan tror jag inte det - jag har nog sett de flesta av tjejerna här i tråden och allihopa är attraktiva Och ingen av dom är lik någon av dom andra på minsta sätt. Så kan man alltid argumentera att det är bara attraktiva tjejer som visar sin bild förstås. 
  • Angelven
    Anonym skrev 2013-01-29 16:34:12 följande:
    Tja, vad ska jag säga, jag kan ju knappast få dig att tro mig oavsett vad? Det är synd att jag bor långt bort och inte längre är singel, men om min nyfunna relation går i kras lovar jag att ta mig till Sthlm och blinddejta angelven bara för att visa er.
    Hjärta She said hello! We are gonna get married! Hjärta

Skrattande
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-29 17:18:19 följande:

Det är väl bra att du erkänner att utseendet är en del av det, det är det nog för alla. Men olika mycket! Jag var mest nyfiken på om de som inte har profilbild inte har det för att de inte har utseendet för sig (i de flestas ögon). Man kan ju skilja på "attraherar inte mig utseendemässigt" och "är snygg". (Usch, det här låter jätteytligt)
    Mig har du inte sett Flört 
    Som sagt, jag går väl normalt inte helt för den vanliga "är snygg" - mitt ex hade grå strimmor i håret och en väldigt sned tand, var lite spinkig/benig, och kanske lite väl fylliga läppar - men hon var väldigt charmig och söt i mina ögon.

Så "attraherar mig inte utseendemässigt" är nog rätt.

Nope, dig (33-åring) och "anonym" (allihopa) har jag inte sett  
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-29 17:26:54 följande:
    Låter inte användarnamnet "mammaspojke999" väldigt lockande? Drömmer
    Vad händer när han möter pappasflicka666 ?

Oskyldig 

Ärligt, hur tänker folk ? 
  • Angelven
    modesto skrev 2013-01-29 18:07:56 följande:
    Jag tycker att han protesterar för mycket, hans bilder ÄR nog gamla. Om  någon frågade mig skulle jag säga exakt hur gammal varje bild var, no big deal.
    Instämmer - av den anledning just, är inga av mina mer än ett år

Jag insåg att jag blev irriterad/besviken när bilderna inte alls stämde med verkligheten, jag vill själv hellre träffa någon som vill träffa mig  så som jag ser ut idag, inte så som jag såg ut på 90-talet

Funnits ett par tjejer som haft bilder som hette "den osminkade sanninge du möter på morgonen" typ, det var väldigt bra bilder  
  • Angelven
    modesto skrev 2013-01-29 19:24:13 följande:
    Visa mage istället :) Det är ett problemområde för många män efter 35, kanske också för kvinnor, men enligt statistiken män i genomsnitt är fetare än kvinnor.
    Ajdå ... visste att det skulle komma till magvisningar

Funkar det med en t-shirt med "öl byggde denne vackra kropp" ?
    Får man dra in ? Och hur var det med hår ?

Anders25k - jag trodde det var någon sorts skum ismaskin, inte en tvättmaskin  
  • Angelven
    Benone skrev 2013-01-29 19:55:03 följande:
    haha vad är ett "duckface"? 
    klart du inte är ovanligt kinkig, alla är ju olika vackra i olikas ögon.

det jag tycker är jobbigt med ingen bild är att man ibland bygger upp en för stor bild om hur personen ser ut på beskrivningen man får och orden som byts och blir besviken när man äntligen får en bild. inte för att det är ngt fel på personen i fråga men för att man blivit intresserad av personen på bild i ens huvud...am I still making any sense? hahaha
    Duckface - google is your friend
  • Angelven
    Benone skrev 2013-01-29 20:28:30 följande:
    hahaha snygga bilder som kom upp nu med uppumpade läppar Tungan ute
    Nah - dom bara pressar ihop dom och plutar.

Skall tydligen vara sexigt - jag tror bara tjejerna glömde prata med killarna om det först ...

Och ironiskt - typ "jag är så sexig att jag kan göra det här och vara sexig ändå för jag är inte ett dugg osäker"  
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-29 20:56:31 följande:
    Vill inte vara Debbie Downer här men är det verkligen äkta från din sida att inte ställa krav? För mig låter det i alla fall som en uppoffring, du vill ju egentligen ställa krav på honom?

Jag tycker att om han frågar om andra dejter så säg att du inte dejtar någon annan nu. Och om han frågar varför, säg "för att jag vill inte" - och kolla reaktionen. Tror att om du vill se om det finns potential för något seriöst så måste du visa honom att du skulle kunna vara en seriös flickvän. 
    Det där kan jag hålla med om, bara säga "för att jag vill inte", dvs du känner inte för att date'a någon (annan) just nu - men om han är rädd att känna sig bunden, säg inte "för att jag bara vill date'a dig" - Som modesto säger, lägg ingen press på honom och njut av stunden istället.

Och visa i handling att du är flickvänsmaterial Prata inte om andra date'er, prata inte sex (nåja, det finns väl tillfällen för det också )

Ha kul, var rädd om dig, se till att du får ut vad du vill och se var det leder helt enkelt  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!