Inlägg från: Anonym (nybörjare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nybörjare)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (33-åring) skrev 2013-01-22 22:30:09 följande:
    Hette han möjligen goamannen75, han med kryckorna? Eller finns det två som kör med samma fråga?

Jepp, det var han

• Anonym (nybörjare)
    Angelven skrev 2013-01-23 09:28:16 följande:
    Det är väl bara att ändra kön på de du söker efter ? Du kanske hinner få en del förfrågningar under tiden, eller underliga frågor om du går in och tittar
    Jag testade att ändra sökningen men jag fick bara upp två kvinnor som sökte kvinnor.
  • Anonym (nybörjare)
    Afrodite79 skrev 2013-01-23 09:52:51 följande:
    Äsch, skit i att kolla in andra brudar. Jämför dig inte med dom. Du är den du är. Och ska bli vald för det.
    Ja jag kanske borde skita i det men det är väl för att jag är lite osäker och är orolig för vad de ska tycka om mig när vi ses.
    Psykbryt skrev 2013-01-23 09:54:39 följande:
    Tjejer: Hur stor vikt lägger ni egentligen i vad killarna skriver i sina presentationer på datingsidorna?
    Eller går ni först på utseende och sen mailkonversation.

Jag tycker det är grymt svårt att skriva en bra presentation. Och så undrar man om det är så himla viktigt vad man skriver. Att beskriva sig själv utifrån sina egna ramar är en sak, men den man träffar kanske upplever en på ett helt annat sätt beroende på vad hon har med sig i sitt "bagage" och utifrån sina personliga referenser.
    Nu har jag inte skrivit till någon först så jag har mest gått på meddelandet jag fått och profilbilden förstås.
    Sen har jag självklart läst igenom presentationen med och då håller jag med Afrodite om att det viktigaste är hur de skriver. Kräver ingen lång presentation eftersom min inte heller är särskilt lång.
    Ger mer info till de jag beslutar att svara istället.

• Anonym (nybörjare)
    Anonym skrev 2013-01-23 11:30:17 följande:
    Men du har väl sett andra människor i ditt liv? Förstår inte riktigt hur du menar nu

Jag menar att de kanske har fått fel bild av mig än den jag är i verkligheten och hur jag ser ut.
  • Anonym (nybörjare)
    Anonym skrev 2013-01-23 12:36:31 följande:
    Men varför ska du då se andra tjejers presentationer? Du har ju ingen aning om hur de är i verkligheten heller?
    Jag var nog mest nyfiken.
  • Anonym (nybörjare)
    Papito skrev 2013-01-23 12:39:49 följande:

Strunta i vad andra skriver, du är ju unik.Killen/tjejen ska falla för dig, inte en mall.
    Våga göra din grej så får du rätt typ av intresserade.

Jag får köra på det och hoppas att jag vågar ta steget att träffa någon av dem eller kanske allihop.
  • Anonym (nybörjare)
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-23 21:29:02 följande:
    Nu har jag (förutom att jag skaffat två gratismedlemskap) gått emot mina principer och svarat på två meddelanden som enbart innehöll "Hej!". Blir ju kul att se vad svaren på dessa blir. Jag ansträngde mig lika mycket som de hade gjort, svarade med "Hej." till båda.
    Kan du inte fråga om de ha hppat på kryckor någon gång istället. Skulle vara roligt att höra om de svarar på det.
  • Anonym (nybörjare)
    Anonym skrev 2013-01-24 21:05:50 följande:
    Att nätdejta funkar inte så bra för mig... I verkliga livet är mest unga killar intresserad av mig, men på nätet mest 15 år äldre, eller mer, män.  Verkar som att killar i min egen ålder är upptagna? Jag är 33.

Killarna som hört av sig till mig på MP har varit mellan 26 och 45 tror jag. De missar tydligen åldersspannet jag uppgett.  
    Jag är 31 och tycker att det finns många i passande ålder. Hur gamla ska de vara tycker du? 
  • Anonym (nybörjare)
    Papito skrev 2013-01-24 21:00:30 följande:

Ni är ändå många som berättar liknande saker...herregud, inte undra på att man klarar sig bra i konkurrensen trots att man kör utan kort

Då måste du ha en riktigt bra presentation. Jag har knappt svarat på meddelanden jag fått från killar utan bild.
  • Anonym (nybörjare)

Jag funderar på en sak. När ni börjar maila med någon, hur ofta skriver ni då?
    Om jag blir intresserad av någon tycker jag att det är trevligt att skicka meddelanden fram och tillbaka under kvällen men vissa skickar en gång och sen får man vänta ett dygn till nästa.Drömmer De kanske inte är så intresserade då? Eller upptagna kanske?

• Anonym (nybörjare)
    Angelven skrev 2013-01-24 21:45:48 följande:
    Jag brukar försöka svara inom en halvtimmes tid om jag har möjlighet. Jag tycker som du, det är roligt att ha en dynamisk diskussion fram och tillbaka.

Ja det här blir ju så tråkigt. Jag skriver hellre korta meddelande fram och tillbaka istället för långa romaner en gång om dagen. Men jag kanske har hittat fel killar då. Eller de har ju hittat mig.
    Det kanske är dags att ge sig ut på jakt själv. Flört  
  • Anonym (nybörjare)

Det är klart att man inte behöver prata mycket varje kväll men någon gång i alla fall.
    Brukar ni prata med flera samtidigt eller tar ni en i taget? Dejtar ni kanske flera samtidigt med? 

• Anonym (nybörjare)
    Papito skrev 2013-01-24 21:58:10 följande:

På HP har jag en kass presentation och på Spray Date en klart bättre.Har inte kort på någon av sajterna. Blir givetvis ratad av många pga att jag inte har kort men brukar skriva ganska bra brev och får oftast bra svar.

Skickar du bilder till de som är intresserade innan ni träffas?
  • Anonym (nybörjare)

Tycker också att det var en bra presentation "Psykbryt".

Anonym (33-åring) skrev 2013-01-24 22:03:27 följande:

Nej men precis... hur speciell känner man sig då?

Nu har killen i fråga avancerat till att ställa fyra stycken frågor och dessutom berättat en sak om sig själv. Hela 32 ord i senaste mailet, ska man behöva läsa såå långa meddelanden?
    Då kanske han är lite intressant ändå.
    Eftersom vi fått meddelande från samma kille kanske vi bor i samma stad?
    I så fall, är det någon man ska akta sig för? 

• Anonym (nybörjare)
    Papito skrev 2013-01-24 22:02:42 följande:

Jag kan prata med ett par tre stycken samtidigt men dejtar bara en i taget...men det känns som att de flesta dejtar flera på en gång.

Det är det här jag tycker är jobbigt, att inte veta om de träffar flera samtidigt. Känner mig inte så bekväm med det.

Det här kanske inte är något för mig iaf. Tyst 
  • Anonym (nybörjare)
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-24 22:13:36 följande:

Å jag är tvärt om, förstår inte vitsen med att bara skriva korta små snuttar, då får jag ingen uppfattning om vem människan bakom tangentbordet är. Chatta gör jag gärna när jag har skrivit med någon ett tag.

Men vi har skrivit lååånga brev någon vecka nu så det är därför jag tröttnat på det.
    Angelven skrev 2013-01-24 22:09:35 följande:
    Flera samtidigt - fast jag har ju lixom lyckats med konststycket att tappa typ 3 av 4 jag pratade med på en dag.

Humöret är inte precis på topp ...

Jag vet inte, första träffen brukar jag inte se som att jag dejtar någon - jag höll nästan på att ha två dejter idag, men det blev bara en - kanske lika bra med tanke på illa det gick

Men jag skulle aldrig vara på typ dejt 3 med flera samtidigt - nånstans där man bestämmer sig för att, japp, det är nog vi, där sätter jag stopp. 
    Tråkigt för dig. Berättar du för tjejerna att du träffar andra med?

• Anonym (nybörjare)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-24 22:20:08 följande:
    skit...min dejt på lördag har ställt in! djeflar....

Aj då, vad hade han för ursäkt?
  • Anonym (nybörjare)
    ander25k skrev 2013-03-11 10:15:25 följande:
    Ålder verkar ha liten betydelse i vissa fall , men känns ändå lite konstigt med en 37 åring , som har intresse för mig ( Jag 48 år ) , vet inte hur jag ska ställa mig till det hela .

jag är intresserad av en 58-åring
    själv är jag 46
    det är inte kalenderåren som spelar roll utan sinnet och naturligtvis fysiken Flört
  • Anonym (nybörjare)
    Anonym (newb) skrev 2013-04-16 01:13:57 följande:
    hm, kanske en dum fråga men var på detta stora forum skriver man om man vill försöka träffa någon? Det finns ju "relationer", "relationsproblem", "sex och samlevnad" och jag vet inte allt! Finns det några regler för vad man får skriva och var man får bjuda ut sig så att säga? :)
    Jag kan väl säga att jag inte söker varken anonyma sexträffar eller en livspartner just nu utan något i mitten kanske...

Ni verkar ju vara en munter skara så det blir säkert kul bara jag får vet var jag ska börja! :)

du kanske helt enkelt inboxar (tror jag folk skriver) nån du tycker vara vettig
    förutsatt de inte skriver lika anonymt som du... eller som jag...
    lycka tillGlad
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!