Inlägg från: Anonym (nybörjare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nybörjare)

Ärliga nätdejtingstråden!

är de som inte tjatar om att se ens bilder och därmed inte öppnar upp sina egna ehh hur ska jag uttrycka mig ehh inte så attraktiva på bild?

• Anonym (nybörjare)
    Papito skrev 2012-10-06 23:09:57 följande:

Inte nödvändigtvis, jag har ingen bild men är skitsnygg! haha

Nää, jag har ingen bild men det är inte för att jag tror att jag är ful. Har liksom vetat med mig att jag egentligen inte varit redo för dejting och därför inte lagt upp bild. Sen har jag varit på lite dejter ändå men det har varit när man pratat ett tag utan bild och sen mailat över en när det trots allt närmat sig dejt.

Har full förståelse för dem som vill se bild. Själv kan jag tänka mig att köra blinddate om kvinnan verkar tillräckligt intressant och skriver vettigt.

blev bara fundersam eftersom de flesta verkligen tjatar om att se bild och jag gärna väntar med det
    både med att se och visa
    och så är det denna enda som inte nämnt det överhuvudtaget däremot tjatar om att träffas
    alltid är det nåt som gör att man blir misstänksam Obestämd
  • Anonym (nybörjare)
    Michael 333 skrev 2012-10-08 00:19:48 följande:
    Jag är 51, singel, har två hundar och är ganska tråkig, någon kvinna som vill ha mig?

på vilket sätt är du tråkig?
    och
    vad har du för hundar? Flört
  • Anonym (nybörjare)
    Tavelkrok skrev 2012-10-10 13:17:23 följande:
    Måste spy ur mig lite galla. Alltså hur i helvete tar man kontakt med er kvinnor  på dejtingsidor för att ens få ett svar tillbaka? Jag har varit aktiv på ett par olika ställen i två år. Har bild, en i mitt tycke, hyfsad presentation. Har iofs testat några olika men ingen skillnad. Jag har skrivit mail som varit korta, långa, humoristiska, seriösa och varianter av dessa, men de genererar fan inte ens att nån bemödar sig med att kolla in profilen...

Jag har sett samma människor i två år häcka på sajterna så uppenbarligen duger ingen. Eller är det så att alla tänker att "äh, jag får inget svar ändå så jag skriver inte"? Där har jag hamnat nu. Jag har tagit slut på idéer hur man bör skriva och skriver därför inte alls.

Nån mer än jag som känner igen detta eller är faktum att man är så jävla ful att man ryker i första gallringen? Kan ju inte ni veta såklart men måste man se ut som Clooney eller Pitt? Sitter alla och väntar på att nåt bättre ska dyka upp?

testar du alla typer och åldrar på dem du mejlar?
    det verkar ju som om inte bara skriver mejl typ "hej hur är läget?" "kan man få se dina bilder" o liknande som ju faktiskt är helt ointressant
  • Anonym (nybörjare)
    singel pappa83 skrev 2012-11-29 08:57:10 följande:
    Tänker aldrig ha en bild på min son på en dejting sida, förstår inte poängen, jag smyger inte med att jag har barn, tvärt om. Skriver det först så folk som inte är intreserade kan kila vidare! 
    Jag har ju en bil oxå, ska den oxå va med på bild? ;)  om jag nu är stolt över den dvs! 

ja, så att det syns att du är en engagerad bilägare
    ett kap för vilken bilägande brud som helstFlört

men helt rätt tycker jag barn har inget på en dejtingsida att göra
  • Anonym (nybörjare)
    MrC skrev 2012-12-09 12:03:06 följande:
    Du har nog rätt, får avvakta lite.
    Nja, inte den förra senaste. Tror man måste gå tillbaka till slutet av 80-talet början av 90-talet.
    Äsch, nu är det bara en fika. Jag bits inte. Vi ses om 1 timma då.

hur gick det?
  • Anonym (nybörjare)
    Ernst Hugo skrev 2013-01-12 17:45:24 följande:
    Jag har gjort det 2 ggr på två år så det händer inte så ofta Går oftast på dejt en gång och skulle jag sedan inte tro på det så säger jag det uppriktig!

Däremot fattar jag inte kvinnor som helt sonika slutar skriva om man börjat en dialogFörvånad 

svajjig internet uppkoppling?

inte helt ovanligt på landsbygden 
  • Anonym (nybörjare)

Helt spontant blev jag medlem på MP utan att veta om jag var redo för det. Har fått massa medelanden från ointressanta män och har då inte svarat alls. Hur ska man göra, brukar ni säga att ni inte är intresserade eller ignorerar ni bara?

Det var någon som skrev om roliga meddelanden från männen. Tänkte dela med mig om två speciella jag med.
    Första meddelandet skriver han bara "Vilka fina tänder du har" Jag svarar inte och efter en stund får jag "Har du borrat i de fina än?" Drömmer
    Och en annan skrev "Har du hoppat på kryckor någon gång" Skrattande Jag måste säga att jag blev väldigt intresserad av dessa två, haha. 

Mailar fram och tillbaka med tre killar men vet inte om jag klarar av en date än. Känner mig så jäkla nervös. Tänk om de inte är alls som de verkar. Ni som är mer vana kanske kan svara på om det är vanligt att det är så?     

• Anonym (nybörjare)
    Papito skrev 2013-01-22 22:11:55 följande:

Här i tråden har vi en policy och brukar rekommendera alla nybörjartjejer/kvinnor att ta första dejten med Papito. Då vet alla att du är i goda händer. Grymt hångel utlovas!

Haha, ska tänka på det.
  • Anonym (nybörjare)
    modesto skrev 2013-01-22 22:56:43 följande:

Jag ringer aldrig aldrig telefon, det gör mig extranervös, jag har träffat många människor med ringt aldrig telefon.
    Det finns såna som inte litar på mig och tror att jag är en man, då slipper de träffa mig helt enkelt :)
    Alla följer inte regler. Skapa regler som passar dig och får känna dig mer bekväm för att lätta på nervositeten.

Jag har också problem med att prata i telefonen med okända så jag är inte så säker på att jag vill göra det innan vi träffats men vi får se.

Anonym (33-åring) skrev 2013-01-22 22:30:09 följande:
    Hette han möjligen goamannen75, han med kryckorna? Eller finns det två som kör med samma fråga?

Minns inte vad han hette, ska kolla upp det.

modesto skrev 2013-01-22 22:38:24 följande:
    Jag hade en lång relation bakom och dejtade aldrig "normalt" innan. Det tog ca 8 månader för mig sen jag började skriva och träffa människor i verkligheten. Det är en process som måste ta tid för vissa människor. Jag valde vara på internationella sidor för att det var svårt att träffas, det var ett slags mental förberedelse för mig inför verkligheten.

Jag har en lång relation bakom mig med och därför känns detta extra svårt. Jag har aldrig gjort något liknande då jag var så ung när jag var singel senast. Men dessa killar verkar trevliga i alla fall. Får se om någon faller mig i smaken bara.

Sen tycker jag att det är jobbigt att inte veta vad man har för konkurrens. Kan man inte söka på tjejerna på MP på något sätt? 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!