Alexiandra skrev 2012-05-18 06:53:11 följande:
Precis, det behövs inte uniform (but hey, it helps ;)) eller prylar.
Men det behövs formuleringsförmåga och en möjlighet att dels skriva (helst stava rätt osv med) och dels skriva annat än alla andra. Samt läsförmåga och läsförståelse..
Jag får massor med mail i och för sig - men om jag får 25 mail/dag så är minst 23 av dem endera från folk som inte ens läst presentationen (utan bara tittat på bilden) och är way off, eller från folk som skriver "hej vem är du?/hej du är söt/hej vill du fika" etc. Bäst är "flirt - dig vill jag veta mer om". Jag har en lång presentation - och så har de inget alls i sin presentation.
Sen behöver man inte vara skitsnygg heller, det tar dem bara en bit. Har faktiskt tre stycken som är vrålsnygga som mailat mig senaste dagarna. Problemen? Det verkar inte finnas mer än yta - det ekar ta mig fan tomt mellan öronen. På riktigt. De tycks bara kunna skriva tre ord i följd, sen måste de vila, och läsa är ännu värre.
Autentisk mailväxling:
Han skickar två flirtar. Efter den andra skickar jag ett mail med: Tack =) Berätta gärna mer om dig?
Han: Hej! Nu har jag betalat medlemskap för att kunna svara. Du är jättefin!
Jag. Tack för komplimangen, du ser bra ut du också ;) Men du har ju knappt fyllt i din profil, så berätta gärna mer om dig och vad du söker här? Dumt förresten att man inte ser vilka som inte betalat, lite taskigt skicka mail till dem kanske. Eller så är det jag som är blind och bara inte ser det?
Han: Oj, det var ärligt. Men om du är blind hur kan du se vad jag skriver??
Jag: Nu tror jag du missförstod, det var ett talesätt, du vet som "Jag är nog blind, men jag hittar verkligen ingen grön knapp här?"
Han: Du får gärna ringa mig. (Inget nummer medskickat, det hade inte hjälpt, men det blir ännu mer lågnivå på det).
Jag: Och du får gärna berätta mer om dig själv?
Han: Jaa, vad vill du veta?
Jag: Mer om dig och vad du söker här?
Han svarar med ålder, längd, vikt, bostadsort och yrke.
Jag ger upp och dunkar långsamt huvudet i tangentbordet...
Så, så långt tar skitsnygg dig...