Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Filipis skrev 2013-01-22 10:11:52 följande:
    Man undrar ju vilka förklaringar som är ok,om man ljuger att man är 6år yngre än man är? Obestämd Inte min typ av människaGlad
    Nej, typ...

Det är väl kanske lite det jag funderar över också - å andra sidan så jo, det fanns en väldigt bra förklaring. Och nej, jag tänker inte dra den här, eftersom förklaringen är en del av anledningen. 
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-22 18:09:12 följande:
    Ja absolut! Så är det, inget värt att gräma sig över, så mycket har man inte hunnit investera efter bara en dejt. Men klart att det svider en del ändå, har hört så många gånger att det inte stämmer av väldigt olika killar, vad gör jag för fel? Jag är inte exceptionellt kräsen och jag tycker inte att jag ska behöva sänka mig till de som söker postorderfruar innan jag hittar någon som liksom ger mig lite genuin uppskattning.

Äh, ska inte deppa ihop nu, men måste bryta ihop lite innan jag samlar mig och tar nya tag.  
    Du behövef inte alls "sänka" dig dit - det är du alldeles för charmig, söt och smart för Solig

Du behöver bara hitta en alldeles vanlig kille som inte är ett miffo

.... eller rättare sagt, han behöver bara hitta dig. Tro mig, det finns jättemånga snälla, trevliga, omtänksamma män som ser bra ut och genuint uppskattar någon som du - du behöver bara bli hittad. 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-22 22:38:33 följande:
    Mycket nytt folk här, kul! Dock får jag be om ursäkt i förhand om jag blandar ihop er....

Och jag har någon "kris" nu när de känns som jag vill spy på alla dejtingsidor. Samma folk hela tiden, många är desperata, samma frågor.... och gjorde en sökning på skoj nu på kvinnor som finns på badoo som är runt min ålder som jag kan tänka mig att dom flesta killar har som åldersinställning (dom killar jag söker alltså runt 30-års åldern). Så nu känner jag mig plötsligt ännu mer vardaglig och trist för herregud vilken konkurrens det är i min närområde.... 

vardaglig och trist ? Tusse ? ... skulle inte tro det ... 
  • Angelven
    Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-22 23:23:34 följande:

Jag har också problem med att prata i telefonen med okända så jag är inte så säker på att jag vill göra det innan vi träffats men vi får se.

Minns inte vad han hette, ska kolla upp det.

Jag har en lång relation bakom mig med och därför känns detta extra svårt. Jag har aldrig gjort något liknande då jag var så ung när jag var singel senast. Men dessa killar verkar trevliga i alla fall. Får se om någon faller mig i smaken bara.

Sen tycker jag att det är jobbigt att inte veta vad man har för konkurrens. Kan man inte söka på tjejerna på MP på något sätt? 

Det är väl bara att ändra kön på de du söker efter ? Du kanske hinner få en del förfrågningar under tiden, eller underliga frågor om du går in och tittar
  • Angelven
    Angelven skrev 2013-01-23 09:28:16 följande:
    Det är väl bara att ändra kön på de du söker efter ? Du kanske hinner få en del förfrågningar under tiden, eller underliga frågor om du går in och tittar
    Åtminstone har jag *host* hört talas om att man kan göra så och att det kan bli så *host*
  • Angelven
    Psykbryt skrev 2013-01-23 10:05:30 följande:
    När du skriver hur, menar du då hur pass bra man är på att uttrycka sig rent språkligt eller är det på något annat sätt?
    Håller med afrodite - det är kanske inte så viktigt exakt vad som står - men att det är skrivet så att man ser att det är lite tankemöda bakom, att det inte bara är en uppstapling av önskade resemål och träningsvanor, att man kan uttrycka sig i skrift. 

Annars riskerar man en sån här konversation på mail:

"Hej"
    "Hej"
    "Träffas?"
    "Nej" 
  • Angelven
    Psykbryt skrev 2013-01-23 10:19:55 följande:
    Jo, svårt att förklara. Men jag fattar hur du menar! Får väl fila lite på min presentation på HP och se om det ger resultat. Min nuvarande är nog en anings sarkastisk... och det vet man ju att det är många som inte begriper sig på satir och sarkasm.
    Det är nog värt att akta sig för

Om det inte är så att det är väldigt viktigt för dig att hon förstår det - då kanske du bör ha det istället. 
  • Angelven
    Afrodite79 skrev 2013-01-23 10:23:59 följande:
    Åh fan, är brudarna så på menar du? Och du tackar nej??? FörvånadFlört
    ... In my dreams Drömmer
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-23 21:29:02 följande:
    Nu har jag (förutom att jag skaffat två gratismedlemskap) gått emot mina principer och svarat på två meddelanden som enbart innehöll "Hej!". Blir ju kul att se vad svaren på dessa blir. Jag ansträngde mig lika mycket som de hade gjort, svarade med "Hej." till båda.
    "Träffas?"

Oskyldig 
  • Angelven

Apropo Tabula's första inlägg...

Så har jag sett "Bamsekramen" (Kvinna) nu ... Hur tänker man ? Eller är det helt enkelt så att en del män vill ha så mycket kvinna som möjligt ?  

Och vad händer när Bamsenallen träffar Bamsekramen ?  

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!