Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Sådär...

Nu har jag provat en sak och upptäckt en annan

Jag testade att skicka ett standardmail till listan av favoriter Bara för att se om de ens svarar Tanken är att se om det är bättre än att lägga tankemöda på varje, och bara lägga det på de som faktiskt svarar

Och.... HP har faktiskt en spärr för hur många man får spamma per dag - jag är spärrad de nästa 12
    timmarna på att skicka till någon ny  

• Angelven
    Papito skrev 2013-01-26 14:04:23 följande:

Det är klart att det råder en obalans när det gäller antal mail, så är det troligen för både killar och tjejer. Men man kan ju ändå svara när man ser att någon faktiskt ansträngt sig. Ta exemplen (33-åring) visar. Jag kan förstå oviljan att svara på dem, absolut...men när anders, Angelven och jag uppenbarligen anstränger oss betydligt mer men har samma upplevelse och får samma respons...ja, då handlar det inte längre om att man får många eller få. Det är det jag menar.
    Själv söker jag inga modeller, skavanker har också sin charm och gillar jag helheten är det skit samma om brösten visar sig hänga lite, det finns lite love handles eller rumpan är lite bred. Men jag kan lika gärna skriva till någon utan kort om hon verkar intressant...men visst, i slutändan måste man givetvis attraheras och det är inte alltid man kan sätta fingret på vad man attraheras av.
     Modeller går nog faktiskt rakt av bort - de har oftast en totalt ointressant presentation, och ja, den är viktig för mig - inte så mycket till innehållet som till tonfallet och flödet. Jag har skrivit till tjejer som absolut inte varit bildfagra och med, som du säger Papito, en hyffsat bred rumpa , bara för att jag gillat sättet de uttrycker sig väldigt mycket.Och ja, även till några utan kort.

Det skall bli intressant att se nu - om jag får mer eller mindre svar med ett standardmail - för om jag får det, varför skall jag då anstränga mig tjejer ? Vad är det som gör att ni svarar ? Bara snygging på bild ? För det är faktiskt det intryck jag efterhand får  
  • Angelven

Hmm ... fick precis besök av en 18-åring som lekt färdigt och letar efter en mogen man i min ålder ...

Varför ringer alla varningsklockor ?  

• Angelven
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-26 14:27:11 följande:
    och....dejt om 2,5 timme!
    KUL! Give him hell ... (eller heaven kanske )

Näh, men allvarligt, ha roligt nu  
  • Angelven
    Psykbryt skrev 2013-01-26 14:42:45 följande:
    Varningsklockor? Det kan jag inte alls förstå...
    Kan ha varit det där ryskklingande nickname som triggade varningsklockan dock - men förvånande nog hade hon en bra presentation på bra svenska - och inte något någon snickrat ihop åt henne faktiskt.

Nåja... vad är väl "en bal på slottet" med Ulfsas sims3-spelande dotter ...  
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-26 14:44:48 följande:

Spännande! Både experimentet och att man kan bli spärrad. Hur många skickade du för att bli det? Och vad skrev du i ditt standardmail?

Följer utgången med spänning Flört 
    29 måste man skicka Den spärrar den 30:nde.

Jag skrev :

"Hej,

jag satt och titta igenom en massa profiler och bilder och lade upp en stor lista av favoriter. Sedan funderade jag ut att det är ju inte alltid man får svar när tjejen man skriver till tittat på min profil och inte tycker att det finns ett ömsesidigt intresse.

Så, jag tänkte att jag provar att göra så här: Jag frågar om du kanske också gillar min profil och mina bilder ? Du kan väl ta en titt och läsa och fundera och sedan skriva en kort rad om du gillar vad du ser lika mycket (eller gärna mera ) som jag gillar vad jag ser i din profil.

Mvh
    /X
    "
    Papito skrev 2013-01-26 14:48:20 följande:
    Sen går jag mycket mer på charm än utseende och det är svårare att få fram via nätet.

Angelven, följer ditt experiment..ska bli kul att se men jag misstänker tyvärr att du har rätt, gör nog ingen skillnad.

(hur gör man) Lycka till!!!
    Hittills:

5 av 29 har läst mail'et.
    3 av dessa 5 har tittat på profilen
    0 har mail'at.

Ungefär som vanligt alltså Foten i munnen

• Angelven

Förresten,

om någon av alla ni som lurkar i tråden läser och har fått ett sånt mail ...

Det vore kul att höra vad ni tänkte

• Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-26 16:33:34 följande:
    Det här är nog den sämsta typ av konversationer jag vet:

Han: Hejsan. Kollade din sida & blev nyfiken på dig & tycker det vore kul att få träffa dig över en middag eller vad du tycker vore trevligt

Jag: Kanske det, om vi tycker att vi verkar matcha varandra när vi skrivit ett tag här.

Han: Självklart kan vi prata härinne ett tag först. Fråga gärna om du vill veta nåt om mig    

Han börjar med ett standardmail, men jag är ändå "snäll" och svarar, öppnar upp för att han ska skriva mer. Det står nästan inget i hans profil så jag har inte på nått sätt fastnad för nått hos honom, utan det är han som vill ha kontakt. Ändå är han tydligen inte det minsta intresserad av att berätta nått, fråga nått, föra en konversation. VARFÖR?? Jag får sån lust att svara "Nej, jag har inget speciellt jag vill veta om dig", men så taskig är jag inte.  
    Jag kan avgjort förstå dig - problemet är ju när det ser helt tvärtom ut och man fortfarande bara får maximalt din reaktion på kontakten - det gör lixom ingen skillnad verkar det som. Det är inte kontaktförsökets sätt som verkar spela någon roll för om det blir kontakt eller ej, utan rent av bara fysisk attraktion på korten...

Funderar på att lägga mig på den där berömda spegeln som hälften av alla tjejer på dejtingsajterna har legat på

Nä, men ärligt, tror ni det skulle spela någon roll om man såg till att ha lite supersnygga/fixade porträttbilder på sig själv ? Det verkar ju vara det enda som spelar roll ? 
  • Angelven
    ulfsas skrev 2013-01-26 16:39:31 följande:
    Passa dig för jag har 16 Globalknivar som skär genom falukorv som om det vore smör
    Gotta catch me first

... hon och jag glider iväg på en rå hemmaskruvad motorcykel i sommar, hon i kortkort utan hjälm tuggandes tuggumi hållandes om min ölkagge på väg till bikerträff i skogen ...Tungan ute 
  • Angelven
    ulfsas skrev 2013-01-26 16:56:03 följande:
    Ahmendå är det OK. Trodde att du skulle dra med henne på nattvarden eller något liknande suspektFlört
    Nah - jag råkar vara en odöpt hedning
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!