Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2013-01-17 15:25:09 följande:
    Jag har väl landat i ett en snabb inloggning från hans sida efteråt är ok, men inte om han verkar vara online konstant. Och efter en par dejter har jag oftast pausat mitt konto och skulle uppskatta om han gjorde detsamma. Skulle ifrågasätta (öppet eller bara för mig själv) hur pass seriös han var, annars, faktiskt. Tycker att det är rimligt att han får avsluta ev. påbörjade samtal på ett schysst sätt och att han får ta någon dejt att känna efter om jag är rätt, men vet han inte efter typ 3 dejter så är jag nog inte rätt. 
    Låter vettigt (Rainbow)
  • Angelven
    Anonym skrev 2013-01-17 15:49:20 följande:
    hur definierar du då "dejt"?

Förresten, en fråga till alla i tråden: hur har era tidigare förhållanden startat? Alla mina har börjat med att vi har varit vänner först, så jag har lite svårt för det här "dejtandet", och att man ska veta väldigt tidigt om man vill vara med någon eller inte. Samma med mitt nuvarande förhållande, vi var vänner och sen blev det mer...
    Alla förhållanden för mig har stort sett varit klart på första dejten - det har varit rätt från början.

Men jag är helt klart öppen för att det kan ta tid också - att man är vänner och det utvecklar sig därifrån.

Det är lite granna en personlig tro på att man bör vara bästa vänner i ett förhållande, att det faktiskt måste vara
    den person man helst pratar om allt med, helst vill göra något roligt med. Inte så att man inte får ha vänner eller så - och inte så att man inte får göra något roligt med sina vänner utan partner - men det skall kännas självklart att partnern är med, inte tvunget. 
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-17 16:48:18 följande:

Fast är det där ett säkert "Nej, jag vill inte ses nå mer"? Jag hade nog inte tolkat det som det, hade bara avvaktat.
    instämmer! jag hade kunnat skriva sådär - just med kram som indikator på att jag gillade dejten....
  • Angelven
    Afrodite79 skrev 2013-01-17 17:55:43 följande:
    Angeleven - hur har det gått för dig?? Var inte du på någon lunchdejt för ett tag sedan??
    Inte så fantastiskt.

.. och så har jag någon jag skriver jättemycket med som verkar helt underbar som jag jättegärna träffar, men det är himla svårt att få tillfälle, jag har ju barnen stort sett på heltid tyvärr. Jag börjar väl närma mig desperat, hon får komma hem på familjemiddag direkt

Försöker få till något i helgen, men det ser mörkt ut.

Och barnvakt blir väldigt många timmar för grabbarna, det är jag inte helt fantastiskt pigg på heller.

• Angelven
    Afrodite79 skrev 2013-01-17 18:11:22 följande:
    Oj.. missade visst sista meningen om barnvak..
    Ingen fara - tack för omtanken!
  • Angelven
    NooneBird skrev 2013-01-17 18:24:01 följande:
    Vad menar du Ernst? Att jag inte ska se det som ointresse?

Fan vad svårt allt blir såfort man väl träffats! Innan vi träffades satt vi och skrev till varandra när som utan att tänka att man var jobbig och störde. Nu känner jag direkt att näe jg kan inte skriva till honom så att han tycker att jag är efterhängsen. Varför blir det så när man väl träffats? Konstigt
    Varför inte ? Skriva alltså ?

Jag fungerar åtminstone så att allt det där med tredagarsregler och inte vara efterhängsen, det bryr jag mig inte så värst om faktiskt - tycker jag om någon talar jag om det och ringer eller mail'ar.

Om det är ömsesidigt är det väl välkommet - och är det det inte så vill jag inte veta det efter 3 dagars längtan eller något annat fånigt.

Klart du kan skriva, skriv att det vore jättemysigt att prata bort en stund med honom ikväll och att han gärna får slå en signal under kvällen - eller ring honom om du kan hitta numret igen. Då får du dessutom veta, eller hur, istället för att sitta här och undra.
  • Angelven
    Filipis skrev 2013-01-17 18:39:24 följande:
    Jag är nog tvärtom. Skulle aldrig höra av mig nu. Du sa iaf att du gärna ville träffas igen..och fick inget tbx. Tycker bollen ligger hos hnm nu.
    Men killarna här i tråden säger annat? 
    Ah  -den delen bommade jag!

Då är bollen hos honom. Lite fegt att inte svara är det allt. 
  • Angelven
    Afrodite79 skrev 2013-01-17 18:45:44 följande:
    Men han svarade väl... iallafall ett sms tebax men inget om att ses igen som NB skrev om.
    Ah - det var det som var besvarat med kram ?

Men då är han nog bara mera fundersam över hur han skall få till en träff till och när det passar in typ ? 

Kram skulle jag aldrig använda om jag inte ville träffas igen. 
  • Angelven
    Ernst Hugo skrev 2013-01-17 20:17:57 följande:

Du skall inte tolka så mycket utan fundera vad du vill ha själv var lite min poäng Solig vill du ha honom så - go get him!

Hon sa att hon inte visse vad hon skulle svara. Jag fick vänta i 2 månader, men sa hon ja och vi levde ihop i 13 år och har världens finaste dotter ihop Är fortfarande tokigt nöjd med valet av mamma till mitt barn !

Precis - om man inte norpar den bästa pralinen i Aladinasken på julafton, well, då blir man utan ... Och om man väntar på att någon skall säga att man får ta den, då kommer de bara norpa den först

Härlig historia Ernst - hoppas du sagt det där sista till henne även om hon är ett ex av andra orsaker. 
  • Angelven
    Beya skrev 2013-01-17 22:11:12 följande:

Det ligger lite i det... man blir behandlad som man tillåter sig att bli behandlad.
    Fast - just med otrohet, så är det väl som en blixt från en klar himmel ?

Eller bör man vara lite mera svartsjuk - prata igenom det när man är nykter  -typ - "Nej, jag tycker inte det är okej att du flörtar även om det bara är på skoj, när du är full - och kan du inte hantera det får du dricka mindre" så det aldrig hinner gå så långt ?

... och så mycket som bloggen Afrodite länkade till - att man skall sätta ett värde på sig själv och ha tydliga gränser ? 

Det går ju inte att gardera sig mot att partnern blir kär i någon annan - men då är dom ju inte kära i en själv längre, och då kanske man inte har vårdat kärleken ? 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!