Anonym (Lotten) skrev 2013-01-10 10:46:05 följande:
Ååå jag blir lite avis, för jag önska att jag visste lite mera som dig.. typ vad man vill och vad man söker. Fast iofs tror jag börjar mer o mer närma mig en bild av vad jag söker - bara för ett par månader sedan hade jag inte ens det. Och ang. mag-känslan - ja när det kommer till den så har jag mer o mer börjat uppmärksamma den. kanske låter lite sjukt men jag har i nästan hela mitt liv enbart gått efter huvudet, o inte alls följt och lyssnat på min kropp, min känsla... och det kan jag lova gör att man hamnar väldigt fel. Så nu försöker jag stanna upp, reflektera och "lära mig" höra den sk mag-känslan.... som jag inte har så mkt kontakt med, än.
Oj, vad djupa vi blev nu..
Det måste jag nog ge mig iaf,att jag är en hyfsad människokännare
Och jag tror känslan är så viktigt..klart man måste tänka också
Vet ni,vi är de enda däggdjur,som går in i en fara,fast vi känner obehag. Tex om du får en olustig känsla att gå in med någon i en hiss tex..så slår vi bort den känslan och gör det iaf. En hund skulle aldrig tränga sig in i det läget.
Och djur känner ju av direkt när de inte gillar någon och blir avvaktade eller skäller. Tänk om vi skulle göra lika
Och jag vet att vissa saker kan jag inte tumma på..tidigare kanske jag försökte göra det,föratt kanske inte vara så trångsynt
Men det är ingen mening för mig,jag vet det nu.
Funderar mycket idag.