Ärliga nätdejtingstråden!
Angelven skrev 2013-01-09 10:17:11 följande:
20 är väl inte dålig ekonomi ? eller jo - det är det kanske, det är som sagt för mig väldigt mycket en fråga om att få ett förhållande att fungera också, att ingen känner ett beroende - och om jag nu betalar boende, bil(ar) och hushållet , var för sig betalar egna kläder, SL, mobil etc - och vi sedan efter det har lika mycket pengar på fickan, då har jag inte ett problem - men jag har väldigt mycket upplevt att partnern kan ha det, att de känner sig inlåsta, inte har valfriheten att gå (för då förlorar de boendet, bilen, maten och fringisarna ) - och DET är ett problem. I Stockholm räcker väl knappast 20' egentligen för att kunna ta sin resväska och dra ur ett förhållande på dagen - du har typ 14' i handen och behöver lägga åtminstone hälften på boende, right ? Låter som en rätt svår ekvation att få ihop utan ett bra ingångsläge. Är det dessutom barn inblandade blir det väldigt tufft.Så, om nu den där söta antroposofiska tjejen kan acceptera att jag handlar en liten gård åt oss istället och att hon eftersom hon inte har jobb men ville odla och ha grisar, faktiskt får sköta det då - och att jag någon gång ibland helt enkelt stoppar in henne i min hemska bil, kör till Arlanda och tvingar henne på ett miljöförstörande flyg till Paris ... Så får hon gärna höra av sig
Hyresrätt i Enköping är inte ett problem,
herregud, jag har bott i de där förfärliga miljonprogrammen ... för att jag faktiskt tyckte det var bekvämt, praktiskt, enkelt och billigt - och urtrevligt. Den äldre invandrardamen på kondiset bad mig provsmaka semlorna för att kolla att de var som de skulle, det var första gången hon gjort svenska semlor ... härliga människor.
Problemet vore resvägen och vad det skulle innebära för barnen.
Tack (men) och (lotten) - jag blev på lite uselt humör där ett tag.