Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Ernst Hugo skrev 2013-01-16 21:27:46 följande:

Varför dröm?? Du tjänade väl hyfsat och kan väl unna dig ett trevligt objekt allt efter lust och skruvarförmåga?
    Avgjort -  och nu har jag garaget till det också, det ligger i att-göra-listan Men det har varit bara en dröm i många år.

Hmm... "Jag älskar att åka nercabbat i min super seven en vacker vårdag på små landsvägar och vill gärna ha dig vid min sida" - eller något sådant

Hade faktiskt en Mazda Miata för många år sedan, den tog sig nercabbad till Nice en sommar, fantastiskt kul resa. 
  • Angelven
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-16 21:28:25 följande:
    lite deppig idag.....

insett att jag missade en fantastisk man....
    Ajdå?

Inget som kan repareras ? 

"Hej,

jag insåg idag att jag höll på att missa en fantastiskt man,
    men kom på att han alldeles säkert skulle ge mig en andra
    chans att räta till situation över en kopp kaffe på ett trevligt fik
    som jag tänkte bjuda honom på.

Kan du torsdag eftermiddag klockan 15 vid <närmsta fik>

Kram
    (Hur gör man?) "

Eller något sådant kanske ? Underskatta inte vad en ren fråga kan göra för underverk. 
  • Angelven
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-16 21:44:14 följande:
    ja, haha det var ju riktigt vackert:)
    jag skrev väl nåt liknande men inte lika fint, i det sista mailet. Vet inte hur smart det är att höra av sig redan nu, kanske borde vänta lite? ge honom chansen att tröttna på henne? eller är det smartare agera nu? vad säger ni herrar? det har inte ens gått 2 veckor...
    Om du inte vet hur det går (dvs inte vet att det just nu går bra och han är i ett fast förhållande) då skulle jag säga, hör av dig så fort som möjligt - om du sedan får svaret att han är upptagen, då vet du.
  • Angelven
    Ernst Hugo skrev 2013-01-16 21:51:58 följande:

Tänker mer "Vill se Europa med dig i min Europa, oj det lät kanske krångligt. Skriv till mig så berättar jag mer"
    ROTFLMAO 

• Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-16 21:54:19 följande:
    Hmm har ni haft någon på en dejtingsida som ni misstänkt är fejk?

Jag har haft en kille från boden som var inne på min sida väldigt ofta, dock hade han bilder osv så kändes som en vanlig kille. Men när han varit inne på min sida 101 (!!) gånger så skrev jag ett mail och sa att han hade rekordet på min sida så jag kunde iaf säga hej och så frågade jag vad han gjorde typ. Han läste det men svarade aldrig. Efter att han besökt min sida ytterligare 6 gånger utan att skriva så blockerade jag honom helt enkelt.

För 2 veckor sedan dök samma kille upp igen på min sida, liknande smeknamn, kände igen bilden plus att det stod ju att han var från boden. Då hade han hunnit besöka min sida 7 gånger och jag valde att blockera honom då igen.

Nu idag är han inne på min sida igen med ännu ett nytt konto!!! Blockerade direkt.

Och tycker faktiskt det börjar kännas lite obehagligt nu.. men samtidigt hade han ju flera kort... iofs är det ju bara att hitta någon på fb så har man ju massa semesterkort osv...

För inte tusan skaffar väl en normal person 3 nya konton?!
    Det där är det lite stalkervarning på - hemlig beundrare ?

Eller tror ni det är en "bot" som söker igenom HP ? 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-16 22:16:39 följande:
    Bot?
    sökrobot som letar igenom siter för att få tag i information - den kanske helt enkelt letar igenom hela HP, kopierar allt och översätter till tyska, typ - och skapar sedan en site på tyska (eller ngt annat språk) där man får betala för att prata med folk (fast det är samma personer hela tiden bakom profilerna).

... finns tyvärr många innovativa sätt att luras. 

Eller så har du en stalker, tyvärr. 
  • Angelven
    Ernst Hugo skrev 2013-01-16 22:24:45 följande:
    Förvånad Rolling On Floor Laughing My Ass Off? eller?
    Jupp
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-16 22:24:36 följande:
    Fast känns ju skumt om en robot besöker min sida 107 gånger, läser mail och sen skaffar två nya profiler. Och han hade ju liksom bilder och presentation och allt.... och dessutom som vi skriver här om att det inte går att avsluta HP helt så måste han ju fasiken dessutom ha 3 olika mailadresser för att kunna skapa ett konto...

Och är det en stalker borde han ju gå in på min sida varje gång han är inloggad på HP men så var de inte...

Så kanske är det någon med någon störning helt enkelt, men tycker de är obehagligt iaf...
    Lite obsessive är det, jo - men att skaffa nya mailaddresser tar 30 sekunder om man nu vill det.

Tror du gör rätt i att blockera så fort du ser det, oavsett. 
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-17 14:47:18 följande:
    Hehe, Noone, känner igen det där med att inte våga gå in. Brukar också fundera över hur man ska göra där. Vill inte framstå som att jag är oseriös om jag fattade tycke, men vill samtidigt ha lite koll ifall han sitter online nästa dag och fortsätter spana...!
    och så sitter ni bägge två där i var sin ände och blir upprörda över att den andre gått in redan för att spana ...

Eller hur var det nu tänkt att fungera ? Förvånad 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!