Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2013-01-16 19:37:28 följande:
    Visst förmedlas en känsla, men jag skulle nog dra mig för att skriva till någon som svänger sig med så pass "svår" vokabulär även om jag garanterat möter Ernst Hugos typ mer eller mindre dagligen och både gillar och kommer bra överens med dem då. Jag tror på att välja de viktigaste, mest kärnfulla orden och banta ned "Jag"-delen till ungefär hälften.  
    jag tycker att du har bantat bra Ulfs presentation, jag brukar inte ha tålamod för långa presentationer eller foruminlägg.
    som i kreativt skrivande, "kill your darlings"

• modesto
    Angelven skrev 2013-01-16 19:41:12 följande:
    Det är samma här - det var väl några av namnen som jag inte klarade (vem f-n är lindeberg, binz, benz oc bracq ?!?)

Hade du varit tjej hade jag nog mail'at. 
    benz är bil? bracq är designer lindeberg är kläder?
    jag ör en tjej
  • modesto
    ulfsas skrev 2013-01-16 21:08:24 följande:
    Bra att du skriver det du tänker eftersom jag frågade om er/din uppfattning.
    Det jag menar med ''att du har alltsom passar dig och tvärtom'' i presentationen är bara för att man skall passa varandra hyfsat. Menar inte perfektion annat än inbördes bara inkl imperfektioner. Hur man passarandra är då egalt.

Det verkar som om många/flertalet av er tjejer bara sitter och väntar på att killar skall skriva. Varför inte söka och skriva själv? En undran bara?
    Om en del får 200 meddellanden om dagen har de väl fullt upp bara för att svara och blir för stressade att koncentrera sig att söka?
  • modesto
    Afrodite79 skrev 2013-01-16 21:22:39 följande:
    Vem f-n får 200 mejl om dagen?!?! Den som säger det ljuger!!
    det var någon som skrev här, läs tillbaka
  • modesto
    ulfsas skrev 2013-01-16 21:26:41 följande:
    Jo, det kan ju vara ett ''problem'' då.

Tänkte att om man söker mer aktivt så kanske man hittar fler som är mer passande.

Skit samma bara det blir bra så.

Det verkar som att det fortfarande är killarna som skall bjuda upp och tjejerna är de sedvanliga panelhönorna fast nu i modern och digital tappning. Solig
    Det stämmer nog om mig, jag är en panelhöna, jag kan titta, de som såg att jag tittade och är intresserade får kontakta mig
  • modesto
    Afrodite79 skrev 2013-01-16 21:28:52 följande:
    Ja jo jag läste det tidigare.. Men det är bull-shit eller så kan man undra vad personen i fråga egentligen skriver i sin presentation
    Man behöver inte skriva något alls, man lägger ut bilder, så får man en massa svar. Jag lägger aldrig ut bilder. Ulf sa någon om det, att varför inte visa sina bilder på en dejting sida, därför.
    Ingen läser vad man skriver, de bara tittar på bilder.
  • modesto
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-16 22:02:58 följande:
    han har pausat sin profil...
    Har ni märkt att det inte går att ta bort sin profil på HP? man kan bara pausa, aktiverar man den igen, måste man vara akriv en hel vecka.
  • modesto
    Ernst Hugo skrev 2013-01-17 19:11:08 följande:
    Vi fikade och sensommaren böjade gå över i höst. Luften var klar. Efter fikan frågade hon utanför vad det var som hade varit så viktigt. Då berättade jag om mina tankar och frågade om hon ville bli mamma till mina barn och leva resten av livet med mig Solig       
    Vilken fin historia. Vad hände sen? Vad sa hon?
  • modesto
    NooneBird skrev 2013-01-17 19:22:28 följande:
    Han svarade "Tack själv! Kram" hur ska jag tolka det grabbar?
    Jag tror att man ska bara vänta. Han kan komma tillbaka och säga direkt efter en tid, han kan behöva tid att tänka.
  • modesto
    Ernst Hugo skrev 2013-01-17 20:17:57 följande:

Du skall inte tolka så mycket utan fundera vad du vill ha själv var lite min poäng Solig vill du ha honom så - go get him!

Hon sa att hon inte visse vad hon skulle svara. Jag fick vänta i 2 månader, men sa hon ja och vi levde ihop i 13 år och har världens finaste dotter ihop Är fortfarande tokigt nöjd med valet av mamma till mitt barn !

Den som vågar riskera vinner! Hade du inte frågat hade du inte fått någonting.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!