Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Angelven skrev 2013-01-16 17:55:02 följande:
    Det kan jag se kan vara ett problem

Då skulle jag nog också inleda med:

"Jag söker icke-rökare - det är inte kompromissbart för mig. Ingen bild - Inget svar. Ingen presentation - Inget svar. Ingen matchinfo - Inget svar. Frågor om sex - Blockering. Capiche?" 

... och sedan förstås sålla direkt på det - om man skickar meddelande ändå, bara blockera direkt. 
    jo, man ska ha tydliga kompromissbara krav
  • modesto
    modesto skrev 2013-01-16 18:08:06 följande:
    jo, man ska ha tydliga kompromissbara krav
    *inte  kompromissbara
  • modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-16 18:12:44 följande:
    Jo jag börjar faktiskt tänka i dom banorna oxå... jag är i stort behov av närhet men samtidigt har jag insett att innan jag går in i en relation med någon seriös måste jag först börja älska mig själv... och då är denna kille perfekt under tiden för ingen av oss skulle bli kär :)

Man kan även bli kär, jag har behov att bli kär, man behöver inte ge ett namn till sin relation.

Jag förstår efter att läsa här att många är fördömande mot en kvinna som inleder en relation med sex.
    Det beror på vilka möjligheter personen har. Om han/hon vill ha något seriöst överhuvudtaget, kan det finnas möjlighet att kk utvecklas till ett seriöst förhållande om båda har ingenting emot det och har inga fördomar om sex från början.

Jag ser här på tråden att det finns många som fördömer sex innan seriös relation men jag läste även här på FL det finns de som gifte sig och har barn tillsammans som började med sex.

• modesto

ulfsas, jag är väldigt förvirrad vad KK är, därför säger jag inte att jag har haft det.
    jag föredrar att ha känslor och närhet och hångel och sex utan några krav, flytta ihop och annat krångel.

• modesto

jag tycker att man ska strunta i alla namn och definitioner på relationer, bara ta reda på om man har gemensam grund, liknande fördomar och önskemål för nu och framtiden

• modesto
    ulfsas skrev 2013-01-16 18:45:36 följande:
    Kanske det är som Ernst Hugo skrev. Vill du dela allt det sociala också. Presentera för ev barn, fira jul och födelsedagar tillsammans med respektive familjer. Resa ihop med familj ibland mm. Då är det särbo.

Vill man ha närhet,sex, hångel, mys fast slippa allt krångel och krav som du skriver så är det en KK.
    Är det en teori som du kan köpa?

Jag vet ju inte heller men jag försöker komma fram till en definition. 

det skulle passa mig, det finns ingen som jag skulle vilja presentera för min familj som är bara min vuxne son. Jag har inget intresse att vara presenterad och delta i någons sociala liv. Samtidigt skulle jag kunna vara kär, göra saker tillsammans ibland, prata och aldrig drömma att flytta ihop, och det kan vara för livet utan vare sig krav på troget eller ligga runt, utan några måsten. Men som Tusse skriver att det inte finns något hopp att de blir kära med själen i varandra, känslolöst, det tycker jag är tråkigt.

• modesto
    Anonym (singelmorsa) skrev 2013-01-16 19:02:44 följande:
    Men är det inte ganska perfekt att ha någon som man älskar som en vän och är attraherad av som man kan ha sex med ibland utan att vara kär? 
    Vill du ha mer så passar inte kk för dig men det är allt ett bra arrangemang om man inte vill mer än så. 
    Det är därför jag säger att jag inte passar under KK definition riktigt, jag vill ha mer men andra saker.
    Då skapar man det man vill utan mallar, diskuterar tillsammans vad som är möjligt och önskvärt.
  • modesto
    Ernst Hugo skrev 2013-01-16 19:21:15 följande:
    Haha, det är kanske så jag är - pretentiös och svår
    Man ska vara sig själv om vill hitta rätt, jag förstår allt vad du skriver och menar i din presentation och tycker att det är intressant, mindre tam, lite originellt.
  • modesto
    Angelven skrev 2013-01-16 19:22:44 följande:
    Ser jättehärlig ut - fantastiskt bra sätt att förmedla en känsla. Jag gillar ordvalen - sällsam är ett bra ord. Det är bra att du tar udden av de två tidigare lite mer högtravande poetiska meningarna med meningen "..flabba käkarna ur led ..."

Tydligt att du tycker mycket om Danmark dessutom, kul. 
    Det tycker jag med, man får en bild känsla av en person. Sofistikerad, intellektuell
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!