• Anonym

Ärliga nätdejtingstråden!

Afrodita1979 skrev 2013-02-04 08:57:24 följande:
    Alltså jag var redan innan lite skeptiskt. Dels hans bilder kändes bara som att han såg bättre ut på bilderna än vad har var i verkligheten, jag fick bara den känslan. Och nu menar jag inte att man måste snygg ( se modellsnygg ut ) utan mera min typ utseendemässigt.. om ni förstår hur jag menar.

Sen är killen 36 år och har aldrig haft en lång förhållande.. jag vet inte, men jag blir lite skpetiskt till sånt.

Sen en annan grej så pluggar han, eller han är precis klar...alltså är man inte färdigutbildad när man är 36? Eller jag lever iallafall efter den tanken att jag vill ha kille som jobbar, och helst ska ha jobbat i flera år.  

Alltså alla dessa tankarna kanske är ytliga eller fel men dom finns där och ligger och stör. En annan liten grej med är att han 36 år och har inte körkort. Jag vet, kanske en petitess i mångas ögon men det stör mig lite...

Vad tänker ni kring mina tankar ovan? Är jag helt galet ytlig? Eller tänker jag fel?

Värst av allt var nog att killen kom i en Canadian Goose jacka (!!!) Usch, då tappade jag lusten helt... haha, usch va ytlig jag låter nu men en sån jacka går ju fetbort.

Ok till hur dejten fortlöpte:

Vi träffades upp i hans område. Vi tog en promenix. Mitt första intryck var helt ok, eller mer än ok. Vi pratade mycket och skämtade och skrattade. Sen tog vi en fika. Och väl där kom han på att han glömt sitt kort för att betala men han hade kontanter och det kanske skulle fattas några kronor så då kanske jag kunde bidra... då erbjöd jag mig att betala men hans pengar räckte. Alltså jag är inte den som måste bli bjuden, handlar inte om det - visst jag kan betala men genom att killen betalar fikan så får jag genltemanna-tendenser och det gillar jag  Och när vi fikade så åkte ju jackan av och då såg jag hur smal han va! Alltså jag gillar inte slanka killar. Jag föredar hellre killar med några extra kilon och lite mage än en smal kille. Går bara inte.

Väl på fikan var det trevligt, vi pratade och skrattade osv. Och eftersom han bodde alldeles i närheten så föreslog han om jag ville förlja med´upp och se hur han bodde... herregud min skapare, fy fan!! Här tappade jag lusten helt! Det var en vidrig lukt/stankt jag möttes av när jag kikade in i hans lägenhet  Ville bara dra därifrån!! Ville hem. Men jag mitt miffo har så svårt att bara dra. Och värst av allt är nu hur han föreslår att vi ska se en film ihop (?!?!?) WTF!! Tror ni jag vågar säga nej?? Suck, trött jag blir på mig själv.

Jag har aldrig fattat varför man ska se film ihop på den första dejten... då lär man ju inte känna varandra utan man stirrar rätt in i tv:n ( iofs var jag inte ens intresserad av att lära känna honom mer )- ok ett sät är att kommentera allt som händer så har man ett samtalsämne att prata om. Men hur som helst, jag mitt miffo har svårt för att säga nej och gå därifrån utan känner mig tvungen att tacka ja. Pinar mig igenom heeela filmen...  och äntligen är filmen slut och jag får gå hem! Vi säger hej-då och han säger; vi hörs imon....ehhh don´t think so!!

Spontant får jag känslan av att du är en ytlig person, med många förutfattade meningar och hang ups. Det känns i alla fall så när jag läser hur du tänker.
  • Anonym
    Afrodita1979 skrev 2013-02-04 13:12:42 följande:
    Ok, det är din känsla och får stå för dig. Vet inte hur mycket du har läst tillbaka i tråden och av det jag skrivit tidigare och hur jag verkar vara som person? Men det kan mycket väl vara som du säger, att jag är en ytlig person. Dock kan jag inte känna igen mig  i din beskrivning.

Jag tror många av oss också har förutfattade meningar men alla är inte ens medvetna om att dom har det. Så länge man har medvetenhet om sina fördomar så är det ok att ha fördomar, så tycker jag. Och hang-ups har vi väl alla mer eller mindre. Du känner inte mig och vet inte vem jag. Du uppfattar mig på ett sätt och den uppfattningen behöver inte stämma överens med verkligheten. Överhuvudtaget. Tänk på det.

Måste dock säga att det är lite tråkigt att jag förmedlar den uppfattningen...

Tycker din kommentar var lite tråkig och jag tappar lusten lite att skriva så öppet... känner nästan lite samma som Tusse. Kanske ska börja hålla igen lite mer vad man känner och tycker och tänker. För det är inte jättekul att bli kallad för ytlig och fördomsfull måste jag erkänna. Dessutom av en anonym person som hänger i tråden. Hade vart lättare att ta det om det ex var någon av de andra som man vet vilka dom är.  Eller så kanske du är någon av de andra i tråden men inte vågar säga detta öppet utan gömmer dig bakom ditt nick. Vad vet jag.

Jag har läst tråden till och från från start, och även deltagit anonymt. Jag är INTE någon av de andra.

Du frågade själv i inlägget om du är ytlig, jag svarade. Som du själv skriver så bygger den uppfattningen på det du själv skriver, förmedlar s.a.s. Jag har inte någonstans påstått att du ÄR sån. Men läs igenom dina inlägg igen och låtsas att någon du inte känner skrivit dem och försök se vad du själv får för intryck.
  • Anonym
    Afrodita1979 skrev 2013-02-04 14:33:38 följande:
    Jag kan säkert uppfattas som ytlig. Hade väl kanske hoppats på någon förståelse i mitt resonemang och i mina funderingar kring min dejt. Kanske att någon skulle känna igen sig lite i mina ytliga och fördomsfulla hang-ups. Det var mest det jag var ute efter, inte att få det kastat till mig i ansiktet - så jag förstod inte riktigt syftet med din kommentar.  Men det är lugnt. Jag är såpass trygg i mig själv så folk får gärna tro jag är ytlig och fördomsfull

Ska nog bara tänka lite mer på vad jag skriver här i tråden och inte fläka ut mig själv så mycket mera. För som du säger så kan man få intrycket av att jag är ytlig, har fördomar och massa hang-ups.

Felet är alltså inte att du får svar på frågan du ställer, utan att svaret är "fel"? Ja ursäkta då.
  • Anonym

Nu vet jag ju inte om det var så för Afrodita, men för MIN del tycker jag att jag ofta känner "ja" eller "nej" trots att man kanske inte kan verbalisera exakt varför. Då blir det lätt såna där grejer som körkort och Canada Goose-jackor som man tar upp, trots att det egentligen inte är själva problemet utan bara ett symptom i sammanhanget. I det här fallet kanske grundproblemet är någon sorts "allmän omognad" och då blir det såna där smågrejer som blir det man direkt reagerar på. En annan kille kanske kan vara utan körkort och ha Canada Goose-jacka utan att signalera samma sak.

• Anonym
    Afrodita1979 skrev 2013-02-05 08:03:52 följande:

Alltså jag blir så irriterad på killar som föreslår en träff typ i första eller andra mejlet redan ( eller i tredje/fjärde/femte för den delen! ) shit, vad tror dom? Typ som att dom inte orkar anstränga sig lite först.. jag blir så anti då. Vill oftast inte fortsätta prata med personen ifråga.

Du menar att de inte orkar anstränga sig lika mycket som du? Jag är helt tvärtom där, orka hålla på och mejla, hellre ta en fika snabbt om det finns något som helst intresse. Finns det sen ingen kemi irl så har jag inte slösat så mycket tid. Blir så anti på sega typer som skall hålla på och mejla i veckor.
  • Anonym
    Afrodita1979 skrev 2013-02-05 08:35:40 följande:
    Alltså det behöver ju inte vara antingen eller?? Det finns nyanser kära du Man måste inte skriva i första mejlet att man vill ses - inte heller mejla i fleeera veckor, got my point?

Vad menar du med att de inte orkar anstränga sig lite mycket som mig? Utveckla gärna. Hängde inte riktigt med

Jag ser gärna att man pratar/mejlar fram och tillbaka ett litet tag, inte allt för länge dock. För det håller jag med om är att slösa med sin tid. Man kan mejla och klicka jättebra i mejlet och allt känns skitbra men sen kan allt fallera när man ses och DÅ kan man säga att man slösat lite av sin tid om man hållit på och mejlat i fleera veckor.
    Men att föreslå att ses redan i första eller andra eller trejde mejlet känns inte ok! Jag vill att man först visar intresse för varandra, och sen snackar och ser om det finns något där, något som lockar mig, något som intresserar mig, något som gör mig nyfiken osv... att direkt vilja boka träff känns ju nästan lite desperat, take a chill-pill liksom!

Jag kan tycka att mejlandet är en del av processen.. som sagt, dock inte för länge.
    Måste fråga er andra i tråden - hur länge tycker ni det är OK att mejla fram och tillbaka? Innan en dejt kommer på tal?
    Nej jag håller med, att skriva det i första mejlet blir lite desperat-varning. Men max en veckas mejlande innan träff, oftast brukar det räcka med ett par dagar för att jag skall få en känsla för personen och veta om jag alls vill träffas.

Du skrev att de inte orkar anstränga sig lite först? Jag undrade om du förväntar dig samma ansträngning av dem som du gör själv?
  • Anonym

skaffa er ett liv..... snälla!! Gå ner på stan eller något och lämna datorn i 5 min. Herregud!

• Anonym

Man är så olika, Afrodita... Jag tycker nog det är helt okej att föreslå en dejt i första mailet, och definitivt i andra eller tredje. Om det är en presentation jag gillar tackar jag nog ja. Tycker det är skönt om det inte blir en stor "grej att träffas, utan bara nåt litet opretentiöst som händer.

• Anonym
    Afrodita1979 skrev 2013-02-05 14:18:23 följande:

Klart alla är olika  Men jag har verligen jättesvårt när någon föreslår dejt i de första mejlen... vet inte, men känns inget bra alls. Ok kanske i 5 mejlet.. men i första (!) eller andra mejlet.. nää.  

Det går bra att kalla mig Afro  
    Jo, jag menade bara att det är lite lustigt att något du verkligen avskyr kan någon annan föredra. Men det är väl det som är charmen lite, att det finns ett lock till varje gryta (förhoppningsvis ) Afro it is!
  • Anonym
    Afrodita1979 skrev 2013-02-05 16:32:13 följande:
    Hehe... grejen är att jag har så svårt för dialekter och "icke-göteborgare"när det kommer till dejting så jag hade nog inte kunnat dejta dig ändå Har en regel att jag bara dejtar infödda göteborgare, suuuuuperytligt jag vet! 

Ok sorry, du kanske inte e gubbe dårå men många av de andra boysen i tråden är ju åt gubb-åldern till och bara förutsatte att du oxå kanske var det   

Fast du Afro.. om man lägger ihop kraven du listat sista tiden, med jackor, plugg, dialekter, var de ska bo osv, så får jag precis som Anonym för nån dag sen en känsla av "ja, faktiskt lite ytlig". Asså tänk såhär, om nån kille berättat för dej att han bara dejtar infödda stockholmskor pga att han tycker att andra dialekter är såå avtändande, de får inte ha ett visst märke på jackan, de ska ha jobbat några år och får inte plugga, och lite till som du räknat upp, va hade du fått för vibbar av killen då?

Klart att man ska ha krav, men vissa krav känns faktiskt rätt ytliga. Och inte på ett positivt sätt alltså.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!