Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2013-01-13 12:47:09 följande:
    Av allt att döma i den här tråden är du en toppentjej som haft ett stort mått av otur. 

Förstår att du känner dig nere, även om mitt kärleksförflutna ser annorlunda ut än ditt har jag också blivit rejält bränd och det är klart att det känns lite extra de där dagarna när inget går ens väg. Jag kan ibland känna mig ledsen över att jag blivit bränd och inte ens fått något barn ur eländet - även om det kanske är större utbud för tjejer utan barn så är de flesta vettiga singelkillar som vill ha oss "barnlösa" killar som inte själva vill ha barn på ett bra tag -eller någonsin. Så dyker det upp graviditetsbesked på löpande band och det är svårt att inte bli nere när man själv precis har blivit dumpad för att ännu en kille tyckte att jag var "snygg & världens finaste, men jag blir inte kär i dig". 

Kalla mig envis men jag ger inte upp. Visst, jag försöker se nyktert på situationen och ändra om jag gör något uppenbart fel, men jag kommer aldrig att försätta mig i situationen där jag leker med killar för att få dem runt kroken - även om det är det en del killar hintar om att jag borde ha gjort. Men det är inte jag och jag vill kunna vara mig själv i en relation om jag ska kunna tro på den på lång sikt. Eller vad tror ni andra, ska man behöva spela spel?
    Nope, spela ett spel tror jag inte på - det är inte något att bygga en relation på, att man lockar dit den andra och sedan ser till att bli gravid i ett obevakat ögonblick, det tror jag inte alls på.

det finns massor av killar som vill ha ett par barn eller tre eller flera

Själv hade jag en dröm en gång om många barn - det ser ju ut att bara bli två ...

Problemet kanske blir när du dessutom (det vet jag inte om du gör) begränsar dig till att dina barn skall vara hans första också - det blir tuffare att hitta de killar som vill ha barn men som inte har barn redan, ju äldre man blir, eller hur ?

• Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-13 13:08:16 följande:
    Nej det är så jag tänkt med. Men har ju träffat i alla fall två riktigt fina, vettiga killar som känt att det enda som fattats var den där irrationella åtrån de brukar känna för tjejer som behandlar dem illa åtminstone till en början. Funderar helt ärligt på att inte vara så snäll nästa gång jag träffar en kille. Det här med att behandla andra som man vill bli behandlad själv fungerar tydligen inte något vidare...
    Det där förstår jag inte alls - jag har inget som helst behov av att bli behandlad illa, att få "jaga" och inte veta, att hon är oåtkomlig. Då blir jag bara ledsen, uppgiven - om jag gillar någon visar jag det eller säger det.

Så här: Rainbow - du är en väldigt vettig tjej! Se till att hitta en vettig kille  
  • Angelven

Går runt och smånynnar på "Speak softly love" (godfather theme) med egen text ...

Det är nog en sån där ledsen dag. Dålig vecka.

I tisdags blev en eftermiddagsfikadate inställd på förmiddagen med ett SMS som sade att det inte kändes rätt, hon var osäker på vad hon egentligen ville.

Jag har mail'at sedan början av september med en tjej som jag mail'ade i somras men som inte svarade - plötsligt fick jag svar och vi har pratat hur mycket som helst, men varje gång jag frågar om vi ska träffas eller ringa eller något annat, så drar hon sig undan - hon är väl inte redo. I början av januari trodde jag hon inte alls ville prata längre, men i och med att vi pratat så länge ville jag "säga hejdå" och skickade ett mail med det innehållet - hon svarade att hon bara hade väldigt mycket att göra men gärna fortsatta men det känns som om det inte är viktigt för henne - hon är inne på HP varje dag, men skriver inte - så svårt är det inte att dra iväg 3 rader om det är viktigt nämligen. Jag tror jag bara låter det rinna ut i sanden nu - jag är inte viktig.

I går var jag på date med en tredje tjej, hur trevligt som helst, vi pratade jättelänge och det känns bra, jag träffar henne gärna igen. MEN ... avståndet är helt hopplöst - det blir ett varannan-veckas-träffas-på-helgen förhållande - och det tror jag faktiskt inte jag vill ha. Ingen av oss är flyttbara. Nu menar jag inte att vi borde flytta bums eller så, bara att det vore ju trevligt om öppningen finns.

Sedan läser jag Rainbow's inlägg - och tänker att, jupp, en tjej som studerar, det kanske vore något - någon som är nästan klar, inte har ett jobb utan kommer leta efter ett, är flyttbar för att hon inte har barn, och kanske gärna tar en större stad. Yeah right - hur många tjejer utan barn tittar efter en 43-årig tvåbarnspappa ? Och om tjejen istället har barn - ja, då hamnar vi igen i varannan-veckas-helg-träffande - eller i bästa fall om jag kunde få till lite mindre än heltid med barnen, att man kunde, ifall jag träffar någon här i stan, träffas i veckan också och ha en suck att ta sig till jobbet ändå.

Det känns bara rätt kört just nu egentligen. Jag provade att ställa om allting till att matcha hur brett som helst - men nej, det har jag haft en vecka nu och det känns inte som om det fungerar.

Jag vill inte vara så här bitter och ledsen, jag vill vara glad, nyfiken, öppen och rolig - någon som någon annan längtar efter att träffa, ser till att få tid med och som är prioriterad till kanske lite mer än 1-2 dagar med två veckors mellanrum. Jag får väl tänka positivt och tänka att det dyker säkert upp någon söt singelmorsa med huvudet på skaft på någon av barnens aktiviteter - hon ser till att barnen börjar träffas och "lurar" dit mig på middag Drömma kan man ju - drömma om någon som kanske inte är flyttbar men istället bor på promenadavstånd, så man kan träffas en stund på kvällen och kanske på sikt planera att slå ihop husen till något gemensamt i samma område

Tills dess får jag väl nynna vidare på "speak softly love" ... 

• Angelven
    Tom Araya skrev 2013-01-13 16:38:46 följande:
    Taget direkt ur min pres:

Vi bör ha något gemensamt både vad det gäller personlighet och intressen.

Jag föredrar att du har lite mer mellan öronen än smink och mode. Jag är svag för mörkt långt hår men det är absolut inget krav. Du har humor och inte alltför hett temperament.
    Är du över 160 och inte pinnsmal är det en fördel.

Fast - att hon har något mellan öronen det märker du när hon skriver - skippa det
    Att hon har långt mörkt hår - ser du på bilderna  - det behöver du inte skriva.
    Humor - det kommer fram tydligast i mail eller när man träffas - och alla har humor, det är bara att vi är olika.
    Inte allt för hett temperament - skippa det, för mig låter det lite som "jag vill inte att du är grälsjuk"
    Over 160 cm - finns ingen anledning att nämna, det kan du kolla i hennes fakta - ta bort det
    Inte pinsmal - det får ni svara på tjejer, det framgår ju också ur faktadelen och bilder - men är det positivt ?

Som jag sade tidigare, skippa krav - eller krav som du ändå själv kan ta reda på utan att ens fråga, det blir helt enkelt inte lika negativt då  
  • Angelven
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-13 16:51:15 följande:
    jodå det var trevligt;) 4 timmar med mycket prat, skratt. en försiktig puss och några kramar, kommer nog höras igen. Ingen himlastormande passion kanske men jag kan tänka mig träffas igen och se hur det känns
    Härligt!
  • Angelven
    Tom Araya skrev 2013-01-13 17:17:22 följande:
    Ja, det är ju precis det jag menar.

Fast flera utav dessa är ju svåra att ta reda på utan att fråga och att fråga om dem känns rätt obekvämt.
    Tanken var ju att slippa ödsla tid på de som ändå inte är av intresse av just dessa skäl.
    Jag förstår bara inte varför de kraven skrämmer bort övriga.
    Men visst, jag ska prova att ta bort alla krav.

Hehe - men att säga till en potentiell tjej att "jag vill inte att du skall vara grälsjuk" låter för mig som ett bra sätt att starta första grälet

Du kommer märka - tjejerna tar inte kontakt (oftast) så det är ändå du som väljer vilka du tar kontakt med och då kan du ju först se till att de fysiska krav du ställer är uppfyllda - ställ in matchningen på "över 160 cm, brunt eller svart hår" och vad du nu annars vill ha fram - så hittar du de tjejerna och kan mail'a dom. Om "någonting mellan öronen" är ett krav - läs igenom presentationen, det syns ju väldigt tydligt där (finns det en presentation har de något mellan öronen
  • Angelven
    NooneBird skrev 2013-01-13 17:35:31 följande:
    Sådär! Nu kunde jag inte hålla tyst längre, skickade ett långt sms till exdejten såhär skrev jag; Det här trodde jag verkligen inte om dig. Efter allt ditt prat om hur ärlig och rak du är och allt du säger menar du så trodde jag iaf att du skulle ha stake att säga att du inte ville mer? Efter all denna tid så förtjänar jag tystnad bara? Tydligen är du inte den person som du försökte måla upp för mig och därför undrar jag om något du sagt varit äkta? Den bild jag har fått av dig nu är en osäker kille som säljer drömmar. Jag tyckte faktiskt om dig för den DU var, inte vad du hade, tjänade, åstadkommit eller vad jag kunde få ut av dig. Men nu vet jag inte längre om det ens var du! Du har hittills bara bevisat att allt du sa var fejk! Det finns ett ordspråk som lyder "The biggest coward is a man that awakens a woman's love with no intention of loving her" Det är vad jag känner om dig nu vilket känns skittråkigt! Trodde så gott om dig men ack så fel jag hade tydligen... Kan du ge berätta för mig vad som hände eller tänker du stärka min nuvarande bild av dig?
    Känns som ett bra SMS, det är ett bra avslut om du absolut måste skicka något.

• Angelven
    Filipis skrev 2013-01-13 17:40:27 följande:
    Hemska tanke.. Tänk om han blivit sjuk eller nåt? Kanske lite långsökt?

Säger man att man är ärlig, får man stå för det!
    Word

Men ja, konstigare saker händer - men då får han ju tillfälle att förklara att han legat på intensiven en vecka men är piggare nu - och Noonebird får tillfälle att fundera över färgen på blommorna hon skall ha med sig  
  • Angelven
    NooneBird skrev 2013-01-13 17:44:45 följande:

Med tanke på att han raderase sitt badoo konto efter att han sett att jag kollat in honom så tror jag inte det. Har också tänkt i de banorna först. Jag lät inte bitter eller arg i sms:et?
    Mest arg faktiskt - men det har du väl all rätt att vara eller hur ?

Arg är okej att vara när man blir besviken på någon. 
  • Angelven
    Tom Araya skrev 2013-01-13 17:51:33 följande:
    Det låter tidsödande det där.Död

Jag har också noll förståelse för att tjejer aldrig tar kontakt och samtidigt gnäller dom över att de får så många intresseförfrågningar från killar och därav skriver de oftast in en massa saker som får en att tro de är frigida tråkmånsar som man helst inte ska kontakta.....suck! Obestämd
    Om det är värt något och du vill ha det - då är det värt att lägga tid på.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!