Anonym (c) skrev 2012-07-08 13:02:20 följande:
Jag hoppas att jag inte är någon idiot iaf, men förstår att om man är som jag kanske nätdejting blir lite svårare..:( Har inte varit singel så länge, lämnat ett långt förhållande bakom mig för ett halvår sen o känner att jag är redo för nåt nytt, men jag är inte typen som kastar mig in i något, vill att det ska kännas rätt o vill att killen jag träffar ska vara så intressant att om det inte finns nån attraktion kanske man kan vara vänner istället? Sen är det svårt med ålder, jag är inte så petig med sånt men är tveksam om det verkligen kan bli nåt när killen är mkt yngre, kanske lättare om killen är mkt äldre, vad vet jag? Ja får väl kolla vidare, nånstans finns det kanske en fin man som väntar, jag hoppas iaf det...
Smilyn skulle antyda det var ett skämt, nej du är troligen ingen idiot. Jag tror du är långt från ensam att resonera så också. Dom allra flesta har förmodligen en liknande bakgrund också- lämnat ett förhållande, är rädda för att råka ut för en liknande situation igen och vill vara bergsäkra på att allt känns rätt. Men man kan helt enkelt inte vara det, man måste försöka kommunicera tills man tror sig bildat sig en uppfattning. Om man gör det via nätet eller på riktigt är egentligen irrelevant i mina ögon, på riktigt kanske det går fortare eftersom jag inte tror någon beter sig exakt lika på nätet som på riktigt.
Man får inget gratis undantaget medfödda karaktärsdrag, att andra inte uppfattar, förstår eller respekterar dessa är förkastligt. Men det ända du kan göra är att visa dina intentioner. Du kommer aldrig kunna vara säker på vad någon annan känner eller hur länge det kommer vara. Det är tråkigt men sant, men man kan hoppas man stöter på en ärlig person som faktiskt är uppriktig med sina intentioner. Det kan kännas tråkigt det inget blir av, men det känns mycket värre att veta att man investerat enorma mängder tid, pengar och sig själv i någon annan som är ute efter något helt annat.