Tusse85 skrev 2013-01-08 15:15:38 följande:
Då jag dejtat "coola" killar som varit IT-snubbar så vet jag inte om jag håller med om att döma folk för deras yrken. Dock vill jag påpeka att jag som dras till "fel" killar har börjat se ett ett samband med att dessa dejter oftast har väldigt manliga yrken (jaja självklart finns det tjejer som jobbar med dessa oxå och bla bla men jag tror ni fattar vad jag menar).
Men mina erfarenheter hittils av dejter och mail:
Brandmän, poliser, byggjobbare/snickare, bilmekaniker och elektriker = Dessa är de yrken som mina "idioter" haft.
Lastbilschaufförer = Extremt trevliga på mail :D Har nog sett för mycket amerikanska filmer där lastbilschaufförer är dryga och snuskiga för dom här i sverige är alltid väldigt artiga på mailen iaf ;) Vet inte om det har ett samband med att dom jobbar ensamma och har mycket egentid.
Kontorskillar = Känns som dom är ganska snabba att döma över nätet och "att man ska passa in".
Lärare: Jag som letar runt åldern 26-34 lyckas pricka in när många killar är nyblivna lärare och hittils har jag dejtat en och mailat med två lärare och dem alla 3 sökte bara KK. Inte redo för familj ännu för att dom helt plötsligt fått 40 ungar att ta hand om dagtid? :P
Ingenjörer: Mailar massa men vågar aldrig träffas :P osociala?
Ja de var väl min syn och erfarenhet om man ska kolla olika yrken....
Haha, intressant! Detta ska jag ha i bakhuvudet nu när jag ska böra dejta. Skriver just nu med en egen-företagare, en psykolog, en ung jurist och en lärare (som inte är ny-utexad tack o lov)