Inlägg från: Anonym (Tabula) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (b) skrev 2013-01-07 20:21:35 följande:
    Likadant med det där man kan välja om sitt eget utseende, genomsnittlig, ser bra ut, snygg m.m, där fyller de flesta killar i att de är snygga! men det är de ju inte  ¨många är så självgoda... jag menar det är ju betraktarens öga som avgör det!

Där kom jag faktiskt på mig själv med att inte svara en kille som hade fyllt i att han var "något rund" eller vad det nu står. Nog för att han är ärlig, men eftersom många då saknar självinsikt så kan det ju vara så att han är ORDENTLIGT rund...
  • Anonym (Tabula)
    Tusse85 skrev 2013-01-08 15:15:38 följande:
    Då jag dejtat "coola" killar som varit IT-snubbar så vet jag inte om jag håller med om att döma folk för deras yrken. Dock vill jag påpeka att jag som dras till "fel" killar har börjat se ett ett samband med att dessa dejter oftast har väldigt manliga yrken (jaja självklart finns det tjejer som jobbar med dessa oxå och bla bla men jag tror ni fattar vad jag menar).

Men mina erfarenheter hittils av dejter och mail:
    Brandmän, poliser, byggjobbare/snickare, bilmekaniker och elektriker = Dessa är de yrken som mina "idioter" haft.
    Lastbilschaufförer = Extremt trevliga på mail :D Har nog sett för mycket amerikanska filmer där lastbilschaufförer är dryga och snuskiga för dom här i sverige är alltid väldigt artiga på mailen iaf ;) Vet inte om det har ett samband med att dom jobbar ensamma och har mycket egentid.
    Kontorskillar = Känns som dom är ganska snabba att döma över nätet och "att man ska passa in".
    Lärare: Jag som letar runt åldern 26-34 lyckas pricka in när många killar är nyblivna lärare och hittils har jag dejtat en och mailat med två lärare och dem alla 3 sökte bara KK. Inte redo för familj ännu för att dom helt plötsligt fått 40 ungar att ta hand om dagtid? :P
    Ingenjörer: Mailar massa men vågar aldrig träffas :P osociala?

Ja de var väl min syn och erfarenhet om man ska kolla olika yrken....

Haha, intressant! Detta ska jag ha i bakhuvudet nu när jag ska böra dejta. Skriver just nu med en egen-företagare, en psykolog, en ung jurist och en lärare (som inte är ny-utexad tack o lov)
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-08 15:26:31 följande:
    Usch, tänk va hemsk jag är då. Jag skulle nog ens aldrig skriva med lastbils-chaffisar. Jag föredrar att prata med folk som har en högre utbildning så att säga. Usch, nu kommer jag väl få en massa elaka kommentarer ang detta... 

Skulle inte jag heller. Men jag har sprungit på en i verkligheten som är så klok och fin och sexig att jag svimmar, så lite kanske man missar ändå när man dissar på nätet .
  • Anonym (Tabula)

Hehe, den här killen har jag fått mail från tidigare då jag har haft en profil på HP:

"Hej! Jag heter XXX! Först måste jag säga att jag tycker du är fruktansvärt fantastiskt vacker. Det låter kanske som en dålig klyscha men jag måste ju säga som jag tycker eller hur, och detta ÄR precis vad jag tycker, du ser otroligt vacker ut i mina ögon. Du har melerade ögon och jag bara älskar melerade ögon, så det kan ju inte bli så mycket bättre. Att dem sen sitter i ditt underbara ansikte inramat av din fantastiska frisyr och dit underbara hår det gör inte saken sämre precis. Jag skulle bara kunna drömma om att få vakna upp resten av mitt liv till att se in i dessa vackra melerade ögon var morgon. Tänk att få det var morgon och vilken kick det skulle vara resten av dagen. Det skulle man ju leva på tills man kom hem och träffades igen. Jag älskar och laga mat, om det sen är vanlig husmanskost eller annan mat det spelar inte så stor roll. Bara jag får laga mat. Samt jag älskar och äta mat med, men inte ensam, jag vill ha någon och äta med, och någon och laga maten till. Lagar inte till mig själv.

Att hitta någon som dig och få skapa mat till dig skulle vara en ynnest. Sen sitter jag gärna i soffan och myser med dig, är otroligt bra på och mysa och kramas. Älskar och kramas och att mysa och att pussas. När jag ser dig vill jag bara sjunka ner i soffan och ta dig i mina armar och bli ett med dig. Vill se in i dina ögon och se om dina och mina ögon är dem rätta för varandra. Om den kemin finns där, den brinnande tråden som får det att brinna till mellan oss. När ögonen virvlar samman till en evig massa och dem blandar sig med varandra och delar hemligheter med varandra och dem öppnar sig för varandra. allt stannar upp och plötsligt står allt still och man kan ta på det och man vet att det är kärlek. Jag vill uppleva det igen, och då med dig. Vill du haka på? Jag vill träffa dig snart? Vill du? Hör av dig om du vill. Kram......XXX" 

Han skrev precis likadant då. Om XXX är någon i tråden så... Sluta genast upp med såna läbbiga mail, du skrämmer ju skiten ur en!   

• Anonym (Tabula)
    Papito skrev 2013-01-09 13:42:11 följande:

Ok, kanske var onödigt hård. Ber om ursäkt..men du får nog också fundera på tonen.

Ok, ingen ny på gång efter gårdagens dumpning?

Fint tycker jag Papito. Har inte haft tid att följa er "debatt", sitter med min uppsats som b. la tar upp konflikthantering och du sköter dig bra . Man ska våga ta ansvar för sina egna reaktioner och be om ursäkt när det är på plats. Nu fick ni alla lite gratistips här, innan jag måste återgå till min hemtenta, hu!
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-09 15:37:10 följande:
    Nu fick jag mejl från en, som skriver sådär med kommatecknen som JAG HATAR!! 

"hejsan där du fina,,,,
    skulle du våga visa dina foton för mig då ?? snälla du,,,,
    kram"

Tål det inte!!  

USCH, inte jag heller! Varför GÖR man så?! Eller det där med hej,,, vad gör du,,,

En kompis berättade förresten att om man skriver med 2 punkter, alltså t. ex. ; jag vet inte.. jag ska handla..
    så är man sexueltt frustrerad. Kan ju vara bra att veta så man inte skämmer ut sig .   
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-09 15:44:11 följande:

USCH, inte jag heller! Varför GÖR man så?! Eller det där med hej,,, vad gör du,,,

En kompis berättade förresten att om man skriver med 2 punkter, alltså t. ex. ; jag vet inte.. jag ska handla..
    så är man sexueltt frustrerad. Kan ju vara bra att veta så man inte skämmer ut sig .   

Haha oj, såg inte att han hade skrivit så megaförhatligt, sorry!
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-09 16:03:45 följande

I det här ovanför hittade jag förresten just en sak till jag verkligen inte förstår mig på, nämligen att ha mellanslag före skiljetecken. Varför gör man så? Det är ju knappast lättare att skriva, så det kan inte vara lathet.

Så, nu har språkpolisen inom mig fått säga sitt för den här veckan. Troligtvis med ett antal skrivfel, men det bjuder jag på   

Hehe, håller med. Avskyr när man skriver mellanslag innan skiljetecken. Men nu kanske det är bäst jag slutar klaga så inte eventuella felskrivare inte vågar ge sig in i tråden här .
    Planta skrev 2013-01-09 16:08:58 följande:
    Tabula.. Nu tror jag att du skojjar.. Eller?..

Nej. Men du är sexuellt frustrerad ser jag  .

• Anonym (Tabula)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-09 23:26:54 följande:
    Ja.. typ Flört
    Samtalet började med att han malde på som f-n, en riktig pratkvarn! Om sina jobb, pengar yaday ada osv... höll på att tröttna men sen tog hela samtalet en vändning och vi fick en trevlig och intressant kommunikation  
    Känn dig smickrad, när killar är intresserade pratar de hemskt gärna om sig själva. Otroligt tråkigt men om man försöker se det från det hållet så...
    Anonym (men) skrev 2013-01-09 23:27:24 följande:

Hehe!
    Förresten,visst var det 2 st som tog en spontandejt på ett cafe´. De har jag inte sett på länge,eller? 
    Ja, var inte det Mr C och Singelmorsan? Undrar också vart de har tagit vägen.

• Anonym (Tabula)
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-09 23:38:32 följande:
    Känn dig smickrad, när killar är intresserade pratar de hemskt gärna om sig själva. Otroligt tråkigt men om man försöker se det från det hållet så...

Ja, var inte det Mr C och Singelmorsan? Undrar också vart de har tagit vägen.

Nej var det verkligen Sngelmorsan? Står still nu!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!