• Opcode

Ärliga nätdejtingstråden!

Skriver någon mitt namn, så tycker jag det är helt rätt att jag svarar med hennes. 

It may be that your whole purpose in life is simply to serve as a warning to others.
  • Opcode
    Papito skrev 2012-07-26 22:26:30 följande:
    Troligen missförstått....

Skojar med dig Oppis!
    Kul att det iaf finns tendenser. Tänk nu på våra tips om att inte bli för på eller stel i tänket. Även om du vill hitta ditt livs kärlek kan du börja lite lugnt så att du inte skrämmer iväg henne, blir det så blir det.
    Hoppas att det iaf blir lite flirt.
    Det är lugnt Papito, jag har fått en inställning som säger det kommer när det kommer, om det kommer. 
    Jag klarar mig som singel just nu och kanske resten av livet också. Det känns bara lite tråkigt för jag vet att jag kan ge någon annan så mycket om jag vill. Men samtidigt var det lite det som mitt förra förhållade föll på tror jag... Jag var för dedikerad och uppmärksam, det blev att man blev taget förgivet istället och sedd som en vän. 
    It may be that your whole purpose in life is simply to serve as a warning to others.
  • Opcode
    Papito skrev 2012-07-26 22:51:00 följande:
    ATT det kommer, är jag helt övertygad om. Däremot kan det ta tid ibland. Just nu verkar du väldigt medveten om att du egentligen behöver mer tid att landa på och det är skitbra att du ser det. Stressa inte, ju mer du landat desto lugnare kan du ta det i en kommande relation och ökar därmed chansen att det ska funka.

Jag är helt övertygad om att det finns någon för dig också....jag lovar att inte plocka alla
    Du får ta hur många du vill, du kan ju inte behålla alla; Och jag är inte rädd för att ta "begagnatgods" om man säger så, jag tillhör ju själv den kategorin på vissa sätt
  • Opcode

Nu är det slut på veckan, nu är det dags för freeeeeeedagsmyyyyyys.

• Opcode
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-27 22:42:35 följande:
    Ha ha, har du någon snärtig replik för att avböja dejt nummer två då?
    Jag vet en: far åt helvete.
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-27 18:46:45 följande:
    Hallå alla killar som är på kontaktsajter och söker en kvinna. När ni träffar er nätdejt för första gången........prata INTE om era ex!! Man kan ta det på dejt två (om det blir någon) och om det känns viktigt att lätta sitt hjärta. Om ni tjatar om exet på dejt ett så är (vad mig anbelangar) dejt två never going to happen. Goodbye, good luck
    Jag frågar bara om dom tar den i tvåan, mitt enda kvar om man säger så
  • Opcode

Bäst jag förtydligar, jag skojade bara. Jag är glad om dom tar den i ettan.

• Opcode
    Anonym (Unikum) skrev 2012-07-28 01:52:28 följande:
    Nej, det var inte felet.
    Okej, vad vet jag :S Jag har bara ett, vet inte ens om jag ska kalla det förhållande egentligen... bakom mig. 
  • Opcode
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-07-28 10:27:14 följande:
    Om nån tröttnar på dig för att du är för dedicerad (förutsatt att dedicerad inte är en omskrivning för besatt) så är personen A) inte kär i dig, B) utrustad med dålig självkänsla som gör att hon ryggar när något verkar bättre än vad hon förtjänar enligt sin självbild, eller C) oförmögen att tänka utanför sin lilla box angående hur förhållanden ska vara.

Det är jättebra att fundera på vad man kan ha gjort fel när ett förhållande inte funkar (för den andra parten), men gör det inte till en negativ självbild. Det finns tjejer där ute som vill ha dedicerade män, tro mig.
    Jag tror det var en kombination av A och B. 

Det är klart man vill försöka komma underfund med vad man gjort eller inte gjort som blivit galet, tyvärr är inte alla så att dom vill ge ut dessa uppgifter och då får man själv försöka pussla hur allt hänger ihop, vilket bokstavligen kan ge huvudvärk innan man kommit fram till en sammanhängande och logisk förklaring. Men samtidigt så vet jag inte riktigt om jag litar på min teori för om det var något som det var brist på i det förhållandet var det logik... 

Men hur som helst, jag klarar mig bra och det var kanske ett nödvändigt steg för att utvecklas i livet, med bakspegel sett så tvingade det mig att göra en massa förändringar och ta i tur med en heldel förtryckta känslor.

Och om det finns något jag verkligen lärt mig så är det att det går aldrig lita på någon annan än sig själv. Sen ska jag väl inte säga att jag ännu lever 100% efter den insikten och kommer kanske aldrig göra, det är svårt att trolla bort empatiska känslor när vilja och empati är motstridande.
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-28 10:39:25 följande:
    Oj, hur veta skillnaden på dedikerad och besatt? Det syns inte i början ju.
    Besatt är väl när man tapetserar rum med bilder på något, när man spenderar dagarna att studera, följa efter, okontrollerat tänker på en person/sak hela tiden. 

Jag vet inte hur man ser skillnad på det, om hon trodde jag var besatt av henne hade hon fel ivilketfall. Men jag var helt klart väldigt kär och älskade personen överallt annat, men helt uppenbart är att jag trodde hon var någon annan än vem hon egentligen var, hade jag vetat hur hon egentligen var och vad som komma skulle hade jag aldrig någonsin ens spenderat en minut på henne.

Men som sagt positiva saker har kommit ut ur det också, mest positivt som sagt att jag blev av med henne (fast själva upprinnelsen var omvänd). 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!