Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-22 20:32:38 följande:
Jamen en sak som jag undrar då, appråpå män som snackar mycket och lyssnar dåligt...
Jag har haft en kontakt lite från och till, endast på nätet, med en kille. Men när jag refererar till något vi har mailat om tidigare, så minns han inte det. Ok om det hade varit ett irl samtal och man inte minns, men på nätet är det ju bara att scrolla bakåt i vår konversation så framstår man ju som mycket smartare. Och det är han som är mest "på" mig, så han har ju allt att vinna genom att kunna plocka upp en passning när den kommer ?
Jo fast det förutsätter ju att han minns att det finns i konversationen tidigare, eller får för sig att det så kan vara.
Är det så att konversationen består av enskilda mail eller dyl kan det ju vara så att han raderat tidigare meddelanden av en eller annan anledning.
Sen personligen så börjar jag dra öronen åt mig när jag stöter på personer som "inte minns" gång på gång, jag har lärt mig att man brukar ha att göra med en person som har svårt att hålla sig till sanningen då, och det behöver inte vara stora allvarliga saker.