Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (men) skrev 2012-11-06 19:35:35 följande:
    Jag hörde på han ,Ola,på Rixfm för länge sedan. Och han menade just det..att killar som har kvinnliga vänner..vill ligga. Alltid. Förr eller senare. Inte när de har partner såklart..men om chansen ges.

Då får dom väl vilja det då...
  • Anonym (33-åring)
    Papito skrev 2012-11-06 20:15:11 följande:
    Sant, jag tolkade det fel.
    Sen beror det väl på vad man menar med dejt, Var ni kompisar innan ni dejtade? Dejtade ni länge eller någon enstaka gång?

Jag menar, dejtade ni fyra-fem ggr ser jag ingen anledning till att ha kvar personen i sitt liv och riskera sitt seriösa förhållande.
    Å andra sidan, är det ex som man haft i 3 år kan det också vara en risk.

Jag har som grund att jag inte är vän med mina ex, inget jag bestämt utan det blir ofta så, ser liksom inte meningen med att fortsätta umgås, det funkade ju uppenbarligen inte, varför ska jag då riskera att sabba en bra relation? Jag träffade ju aldrig exen för att vara kompisar.
    Sen finns det alltid  undantag, så är det ju.

Om det vore att "riskera mitt förhållande" att vara kompis med vissa personer  beroende på vår bakgrund, då har jag hittat fel partner och är helt klart beredd att "riskera" förhållandet.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (b) skrev 2012-11-09 20:55:53 följande:

Ja då är det väl bara för mig att gratulera Tabben att hon får den äran

Nej man ju inte kolla så mycket egentligen... men som att de inte är sambo iaf och så att det inte kommer fram något allt för skrämmande om man googlar deras namn.

Hur menar du att man kollar så att nån inte är sambo? Folkbokföringen?
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (men) skrev 2012-11-10 12:22:04 följande:

Såå jävla mycket har man väl aldrig..inte om man är sugen på någon iaf...Då har man 3minuter/dag att säga.."tänker på dig,men jag har sketfullt..så det blir ingen novell." typ.

Jo, det kan man ha. Så där mycket att man bara inte orkar sitta en minut extra vid datorn. Fast med några dagars mellanrum brukar iaf jag tvinga mig själv att skriva nått i en situation.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (men) skrev 2012-11-10 17:58:08 följande:

Jag vet att man kan ha mycket..har enskild firma och barn. Ibland är man så slut att man inte kan tänka,förstod knappt hur man kom hem. Men barnen och en kärlek har jag tid att svara på. På  min Iphone :P

Jag har varken firma eller barn, men har ändå dagar då jag inte skulle svara. Iaf inte när det handlar om nån jag bara skrivit lite med och aldrig träffat. Är jag nykär prioriterar jag såklart annorlunda
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-11-10 20:15:09 följande:

Jag har varken firma eller barn, men har ändå dagar då jag inte skulle svara. Iaf inte när det handlar om nån jag bara skrivit lite med och aldrig träffat. Är jag nykär prioriterar jag såklart annorlunda

... å på tal om det så kom jag på att jag skulle svara på meddelandet jag fick (och läste) igår av han jag började prata med förra veckan. Hade inte möjlighet att svara när jag läste och trots att jag haft massa tid över har det inte blivit av förrän nu, trots att jag tycker att han verkar intressant och snart kommer föreslå att vi ska ses.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (b) skrev 2012-11-10 20:32:01 följande:

Kysssött av dig! men då är du säkrare än vad jag är kan jag säga

Nej det har jag inte gjort förstås... men ibland om man slår t. ex hitta.se så kan det ibland stå "delas med" på adressen.Och på ratesite står det om de är gifta än så länge har det aldrig hänt.. kanske inte så stor risk när man bara kollat två stycken.

Ah, du menar så. För jag tänkte att det behöver ju inte stå nånstans att man har en sambo, tex kan man ju stå ensam på telefonen trots att man är sambo.

Som svar på urspungsfrågan: jag kollar inte upp något eller tittar in på personens Facebook möjligen. 
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-11-10 21:49:40 följande:

birthday.se och sen trycker du på "på samma adress" så kommer det upp om man bor med någon eller inte. Ibland kan det krävas lite detektivarbete men med det nya systemet med lägenhetsnummer är det relativt simpelt att kolla upp om någon försöker twotajma .

Där ser man, det visste jag inte fanns.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (nyfiken!) skrev 2012-11-14 19:49:35 följande:
    En fråga till er tjejer som finns på hp sd osv vad vill ni se i ett mail från en kille? ska man skriva långt eller kort ? 
    Vet ju att dom flesta tjejer kan få upp imot 2-400 mail om dagen! vad har ni fått som har fått er att faktiskt öppna mailet och kanske tom svara på det!  

Jag vill att det ska finnas någon typ av innehåll och att han visar lite intresse för mig (typ har läst min pres och bygger vidare på nått i den). Jag vill helst inte ha en roman. Jag vill inte ha frågor som "hur är läget?", det är bland det värsta jag vet, både irl och på nätet. Alltså när man vill ha ett svar som inte har nått samband med verkligheten. Och så vill jag gärna att det ska finnas nått man kan spinna vidare på, men inte tråkiga frågor som killen inte lämnar nått svar på själv.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (nyfiken!) skrev 2012-11-15 08:33:03 följande:
    Håller helt med. Har kommit längre med tjejer ja träffat härifrån än på dejting sidor. 

Och jo d finns tjejer som får 2-400 mail om dagen, har hjälpt 2-3 tjejer in på hp och båda dom blev helt översvämmade av mail.  

Sen att dom flesta tjejer ser sig som en gudinna gör ju inte d hela lättare, ofta har dom ingen eller en så kort press att man förstår att dom inte ens försökt... sen har dom 50000 krav på killen även om dom sj inte kunnat nå upp till 3 av dom ;) 

Ja, det finns helt klart de som får hundratals mail dagligen. I perioder har jag fått det, men då har jag även varit aktiv själv och svarat på de som har skrivit nått vettigt. I perioder har jag tom inbox över en vecka i sträck, så det varierar kraftigt.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!