• Opcode

Ärliga nätdejtingstråden!

Alltså rent översatt är det "Vi spelar inte i samma liga" sen kan man ju tolka det hur man vill, jag tolkar det som jag skrev ovan. 

"I'm out of your league" vore bättre som du säger eftersom det inte har dubbelmening, men som sagt det är en tolkningsfråga :)

Ibland drar jag en anekdot från mitt liv... Jag inser det sakta men säkert att jag har varit med om det mesta.
  • Opcode

(Jag pratar/skriver på engelska varje dag på jobbet- så jag har en ganska bra förståelse av det :)

Ibland drar jag en anekdot från mitt liv... Jag inser det sakta men säkert att jag har varit med om det mesta.
  • Opcode

Spelar det någon roll så länge man får slicka? ;)

En gynekolog är en person som letar efter problem där andra hittar glädje.
  • Opcode
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-22 16:24:25 följande:
    Äh nu kör jag bara, ska minnsan fixa några dejter. Utmanar er att göra det samma, två dejter innan nästa söndag. Vad säger ni är ni med?
    Jag skulle vilja säga ja för tävlingensskull, Men jag har förhöga krav för att kunna fixa det och jag vill inte såra eller utnyttja någon för en tävlingsskull. 
  • Opcode
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-22 17:01:50 följande:
    Äh nu är du fånig, klart man inte sårar någon genom att föreslå en fika, man utsätter väl sig själv för lika stor "risk" Det är väl bara att man är tydlig med att det är ganska lättsamma "vi får se vad som händer dejter" Och nej jag tänkte inte drabba män som är helt ur min liga vare sig uppåt eller neråt. Jag har tråkigt och säkert sitter någon annan och har det.
    Jag skulle nog inte klara fixa det oavsett om jag släppte på kraven även om jag skulle vilja, men som sagt jag tycker det känns dumt att dejta bara för dejtandets skull. Vill jag sitta fika och prata skit med någon så känns det bättre att göra det med en vän som man känner väl och vet vad denne är bra på att prata med om.
  • Opcode
    Anonym (b) skrev 2012-07-22 17:19:36 följande:
    Jag kan inte heller dejta fler än en åt gången... har jättesvårt för det. Tycker det känns så skumt att det är ok i nätdejtingsvärlden att träffa flera samtidigt men det är det ju inte i "verkligheten". Så sätt passar nätdejting inte alls mig..
    Nej det skulle jag heller aldrig kunna, men man behöver ju inte träffa dom samtidigt utan i sekvens.
    Men det är lite så på nätet generellt man försöker hamstra på sig och sedan plocka det bästa i lugn och ro när man vet vilka varor man har i korgen så att säga. 
    En gång stod här något jag tyckte var kul, men för att respektera andra tog jag bort det.
  • Opcode
    snällochgla skrev 2012-07-22 20:01:18 följande:
    Ja hur ska man veta det när man inte känner personen? Han frågade aldrig vad jag hette utan när han ringde på min mobil (kontantkort) så svarade jag med mitt "signaturnamn"! Finns det normalbegåvade män som är lediga? I gruppen 45+
    Men jag antar då du har en signatur som kan vara ett namn och inte något istil med "VildVacker55" eller så? 
    Annars så måste han vara ganska konstig måste jag säga, jag skulle ärligt talat inte träffa en tjej som inte säger vad hon heter. Och det skulle absolut vara i mitt intresse att veta både för och efternamn, man kan ju råka ut för något brott, olycka eller vad som och kan behöva upp ge sådant.  
    Endast det bästa gott nog.

• Opcode
    snällochgla skrev 2012-07-22 20:20:54 följande:
    hahahahahahaha min signatur var "Anna001" så han trodde väl att jag hette det. Han frågade aldrig. 
    Jo det är väl inte helt orimligt att man skulle kunna heta Anna med en sådan signatur :)

Jag är intresserad och lyssnar när folk pratar men det verkar vara en "konst" på utdöende.....suckelisuck
    Jag är nog en sådan person som först är tyst och analyserande men när jag väl lärt känna någon så kan jag prata länge och jag är ganska noga med att kommunicera om mina tankar så det kan nog bli snett fördelat om man stöter på en person som inte lika "aggressivt" gärna diskuterar. Men det innebär inte att man inte lyssnar eller kan lyssna. Däremot så har jag väldigt svårt att lyssna på någon som pratar sävligt och bygger onödiga meningskonstruktioner som tar 5 gånger längre tid att säga än att komma till sak direkt.

"Jag tänkte att... men det har du kanske inte? Om du inte har något för dig alltså? Eller har du det? Isåfall kan du ju komma hit tänkte jag" eller typ åt det hållet menar jag, det kan driva mig till vansinne :P

• Opcode
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-22 20:32:38 följande:
    Jamen en sak som jag undrar då, appråpå män som snackar mycket och lyssnar dåligt... Jag har haft en kontakt lite från och till, endast på nätet, med en kille. Men när jag refererar till något vi har mailat om tidigare, så minns han inte det. Ok om det hade varit ett irl samtal och man inte minns, men på nätet är det ju bara att scrolla bakåt i vår konversation så framstår man ju som mycket smartare. Och det är han som är mest "på" mig, så han har ju allt att vinna genom att kunna plocka upp en passning när den kommer ?
    Jo fast det förutsätter ju att han minns att det finns i konversationen tidigare, eller får för sig att det så kan vara. 
    Är det så att konversationen består av enskilda mail eller dyl kan det ju vara så att han raderat tidigare meddelanden av en eller annan anledning.

Sen personligen så börjar jag dra öronen åt mig när jag stöter på personer som "inte minns" gång på gång, jag har lärt mig att man brukar ha att göra med en person som har svårt att hålla sig till sanningen då, och det behöver inte vara stora allvarliga saker. 

• Opcode

Ge oss en livstid att få en enda bra dejt.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!