• Tinapina

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Jag märkte också en markant skillnad när vi bytte till menopur. Fler ägg och bättre befruktningsgrad. Av 4 försök så har det ju bara blivit 2 återföringar så det bättrade våra chanser avsevärt. Dessutom mådde jag inte alls dåligt av menopuren men hade besvär längre tid efter. Om det har med den att göra eller andra faktorer vågar jag inte svara på.

• Tinapina

De har ju bytt stesolid mot postafen. Vårt första plock gick jag två stesolid och var hur cool som helst:) nu har jag ju tyvärr lite rutin på det där och känner ingen större skillnad beroende på vad de ger mig. Lite obehagligt har det dock varit vid två tillfällen då pulsen sjunkit och jag nästan tuppat av:/ varför vet jag inte. Dock så har jag aldrig haft ont under själva plocken. Jag ska dit på vul på onsdag, vet någon om man blir utskriven då och "överlämnad" till mvc på sin hemort??

• Tinapina

Kan knappt fatta att man kanske ska kunna komma över på "andra" sidan och vara en av dem som man sett genom tiderna lämna tråden för att fortsätta i någon annan tråd. Denna tråden har varit/är mycket hjälpsam många gånger och man har blivit peppad. Alla är så snälla och hjälpsamma, vi är ju här av samma anledning. Vet dock inte om jag ännu är redo att lämna så jag hänger kvar ett tag till:)

• Tinapina

Solstrålen. Har har inte haft direkt ont vid något av mina 4 plock, svårt att förklara. Jag har skälv tyckt det varit jobbigare efteråt då jag svullnat upp och varit öm. Jag hade också en önskan om att vara sövd innan första plocket men inte nu, skithäftigt att följa och räkna ägg med personalen:) de brukar vara en ganska lättsam stämning och vi har ofta skojat och skrattar där inne:) men det är så JAG upplever det, kan va helt annat för någon annan.

• Tinapina

De är väl typ emot Socialstyrelsens riktlinjer att återföra mer än ett embryo om det inte är ett unikt fall. Ni hade väl bra med ägg till frysen med?

• Tinapina

Ber du om mer så blir du rätt lullig. Första omgången var jag så nervös och rädd men fick tillräckligt så jag nästan slumrade:) de andra gångerna har jag varit mer med och inte tyckt det varit så jobbigt.

• Tinapina

Jag kan inte fatta det, efter 2 år så är vi utskrivna från RMC. Kändes helt otroligt idag att få se den lilla bönan! Det har varit en lååååång resa men samtidigt så har personalen och stödet från familj/vänner gjort att tiden gått framåt. Känns nästan lite vemodigt att inte skulla åka dit mer (förhoppningsvis) I början trodde jag aldrig det skulle gå och när försök efter försök misslyckades så hade jag/vi nästan ställt in oss på ett liv utan. Men, så helt plötsligt, så ser man det där pickande hjärtat och ett foster som rörde sig med ryckiga rörelser på skärmen. Nu är jag en av dem som önskar alla här inne ett stort lycka till! Alla barn är underverk, inte minst ett som blivit till i en skål:) ps. jag hänger gärna kvar här inne och följer er andra på denna otroliga resa ds.

• Tinapina

Tack! Visst är det lustigt att man kan vara glad för någon man inte vet vem det är. Men vi alla vet ju hur längtan är och man blir glad åt totala främlingar som får sin önskan uppfylld:)

• Tinapina

Pärla84. Skönt att komma igång igen. Känns alltid lite pirrigt att hämta ut alla mediciner. De skriver inte ut folsyra längre va?

• Tinapina

Oj, är det några som redan hunnit få!? Massor med grattis till er! Tack Libra för hjälpen med listan:)

• Tinapina

Libra. Vad skönt att det blir en utredning kring det. Hoppas det går fort så ni kommer igång med FET snart ändå.

• Tinapina

Tror det finns olika, på jobbet brukar vi rek mitt val folsyra. (Tror det är mitt val)

• Tinapina

Jag blev lätt överstimullerad detta försök. Läste någonstans att det kunde ske eftersom kroppen börjar producera sina egna hormoner tillsammans med det som finns i kroppen sen stimulleringar så blir det för mkt. Jag blev (är) gravid det försöket:) det tog ett bra tag innan svullnaden och ömheten släppte. Ilade liksom varje steg jag tog. Lycka till:)

• Tinapina

Vi ringde dagen ÄP och fick tid till återföring dagen efter den. Men vid två tillfällen så blev vi uppringda på den planerade återföringadagen och blev avbokade då de avstannat i sin utveckling:( Det var det jobbigaste i hela processen tyckte jag, väntan på att höra hur många, eller om överhuvudtaget några, hade fortsatt att dela sig. Vi fick två tillbaka på vårt 4e försök.

• Tinapina

Pärla84. Tror det står något om folacin på deras hemsida att de numera inte skriver recept på det.

• Tinapina

Cornelia95. Vi genomgick också icsi och vid alla tillfällen (4) så hade vi många ägg, sämre men ändå ok spermier men få eller inga befruktade. Kunde heller inte få svar på varför, slump antar jag. Kände precis som du att nu orkar jag inte mer. Men till slut löste det sig och efter 16 mogna ägg och enbart två befruktade, båda sattes tillbaka och jag ligger just nu på bb med en underbar flicka (om än lite tidig) lycka till och tappa inte det viktigaste, hoppet!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö