Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Malphie: Krya på dig! Hoppas du får komma hem snart. Kram
Tant Groda: Lycka till imorgon! Håller tummarna.
Malphie: Krya på dig! Hoppas du får komma hem snart. Kram
Tant Groda: Lycka till imorgon! Håller tummarna.
Tant Groda: Helt underbart!!! Stort grattis!!! Blev så glad när jag gick in här och såg att du var gravid. Då ligger du bara en månad efter mig :) Det är nästan så man börjar tro att tomten finns ändå:))
Tany: Väntan och ovissheten är det värsta med allt det här. Man måste få vara ledsen ibland också. jag tror inte att någon klarar att vara positiv hela vägen. Men försök att tänka att du har flera försök kvar. De flesta lyckas trots allt inte på första. Jag håller tummarna och tror att det kommer gå vägen för dig också.
Malphie: Hur går det för dig? Hoppas du är bättre. Är du fortfarande kvar på sjukhuset?
Libra: Min man har haft hepatit C som barn som läkte ut. Detta gör att första provet alltid visar positivt och han får ta ett till. Det andra brukar då vara bra. Förra gången upptäckte sköterskan på vårt första VUL att proverna var för gamla. Det blev lite panik och vi fick ta nya prover på direkten och be att de skickades extra snabbt (gick att ordna efter lite tjat på personalen på provtagningen). Vi fick svaren till nästa VUL. Min man var då tvungen att ta om provet för hepatit C, men jag behövde aldrig avbryta behandlingen. Det provet visade sig även vara negativt. Så jag tror inte du behöver oroa dig för att din sambos andra prov ska vara positivt. Men självklart önskar man att de hade lite mer koll på RMC, det känns ju lite stressande att inte veta om proven blir klara i tid.
Bollaloll: Vad tråkigt att höra. En stor kram!
Malphie: Lät ju inte helt kul. Hoppas du blir frisk snart och får komma hem. En styrkekram till dig också!
Måste bara säga att jag imponeras av alla tjejer som skriver i denna tråd. Tänk vad vi tvingas/har tvingats gå igenom och ändå så lyckas vi om och om igen hitta styrkan och hoppet att gå vidare.
Så mycket det händer här!
TheMrs81: Håller tummarna för dig!
Jessicaaa: Vad tråkigt att höra. En stor styrkekram från mig.
Libra1: Hoppas allt går bra och att du får många fina ägg.
Malphie: Hoppas du mår bättre.
Tany: Jag har regelbunden mens och ägglossning. Om jag har förstått det hela rätt så gjorde jag FET i stimulerad cykel och du ska nog göra i en naturlig cykel. Måste erkänna att jag inte riktigt har förstått varför man gör det ena eller det andra. Vet du det?
Vi hade två embryon i frysen. Det första överlevde upptiningen och sattas tillbaka men resulterade inte i någon graviditet. Det andra överlevde inte upptiningen.
För oss resulterade inte FET i någon graviditet, men vad jag har förstått ska chansen vara lika stor som om du sätter in ett färskt embryo.
Hoppfull2013: Jag tog också orgalutran. Började på dag 5 och höll på fram till två dagar innan äggplock. När du gjort VUL får du veta hur du ska fortsätta med sprutorna. Håller med, orgalutransprutan är inte jätterolig. Att det blir rött och kliar är nog ganska vanligt. Hände mig också. Man får försöka tänka att det inte är något farligt och att det går över efter ett tag.
Måste kännas skönt att du tog den själv ikväll, du ska vara stolt!!
Hur många VUL man behöver beror helt på hur man reagerar på behandlingen. Vid min första IVF räckte det med ett, vid det andra gjorde jag två.
Lycka till!
Malphie: Inget jättekul svar att få, för man vill ju bara veta. Men hoppas, hoppas att du är gravid.