• Karin13

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Maybe: Du ska inte ta bort luftbubblan ur sprutan. Jag tror den är till för att fylla den lilla spetsen längst ut på glasröret. Utan luftbubblan får du inte ur all vätska ur sprutan, alltså får du i dig för lite. Så bara tryck in nålen och töm sprutan som vanligt. Hoppas det här inte blev allt för snurrigt beskrivet:) Lycka till!

• Karin13

Maybe: Klarar du Gonal-F ska det nog gå bra med orgalutransprutan också. Den är egentligen enklare, man behöver ju inte ställa in dosen.

• Karin13

Maybe: Nu gjorde jag dig förvirrad:) Helt rätt som du skriver. Orgalutran är färdigfyllda sprutor, det var så jag menade:) Ovitrellen vet jag inte riktigt för de har bytt spruttyp. Men jag tror att den nya liknar Gonal-F.

• Karin13

Maybe: Det är inget speciellt du ska tänka på vad jag minns. Annars står det ju bra i bruksanvisningen. Nålen är fast, så den behöver du inte ta av. Jag sparade nålskyddet som satt på nålen och satte tillbaka det igen när sprutan var tömd. Lycka till igen!!

• Karin13

lovvan: Tråkigt med ännu mer väntan. Ibland känns det som om man ska bli tokig av all väntan, men av någon konstig anledning klarar man mer än vad man tror. Plötsligt är man bara där! Ja, man ska nog göra saker man mår bra av, så känns väntan lite bättre. Fridalilla: Hur går din väntan? Du har väl td nästa vecka? Själv ska jag testa på måndag, så det börjar närma sig:) Jag börjar bli rätt nervös! Känner efter och känner efter hur kroppen känns. Fast jag har ju ingen aning hur man ska känna sig som gravid. Ja, det är jobbigt att vänta....

• Karin13
    Libra1 skrev 2012-10-06 13:08:51 följande:
    Tany: Vad kul att du startat en blogg. Ska börja följa den. :)

Den eviga väntan. Om man bara kunde slappna av och göra något kul under tiden. Svårt!
    Ja, den där väntan. Tycker nästan att den är det värsta i hela IVF processen. Men man får försöka avleda sig själv lite och hitta på saker man mår bra av. 
    fridalilla skrev 2012-10-06 17:02:23 följande:
    Jag har inga symtom från graviditet, men ont i äggstockarna pga överstimulering. Jag har testdag på torsdag, men tänkte ta det på hemorten så får svar på fredag. Tiden har gått fort tycker jag , så nu är det ju mindre än en vecka kvar :)
    Lycka till, jag håller också tummarna. Hoppas vi båda får roliga besked nästa vecka. Jag får mitt i morgon.

• Karin13
    Maybe skrev 2012-10-06 14:47:56 följande:

Jag ville verkligen berätta på jobbet i morse.
    Jag har jobbat natt och förberett mig nästan hela natten.
    Men när väl morgonpersonalen dök upp så pratade vi om en massa annat istället och jag drog mig ur och sa ingenting.
    F*n va feg jag är!   

Jag har gjort så att jag berättat för de arbetskamrater som jag har närmast relation till. Så det är fyra stycken som vet. Det är rätt skönt att slippa förklara sig varje gång man är borta från jobbet eller man är ledsen. Jag gjorde så att jag berättade enskilt för var och en, när det dök upp ett bra tillfälle.
    Jag tycker inte du är så feg, det är ju något som kan vara ganska jobbigt att berätta. Du hittar säkert mod, för det är rätt skönt när folk vet. 
  • Karin13

Idag var min TD... och jag är gravid:)))) Känns helt overkligt! Testade i och för sig själv igår och fick ett tydligt plus, men jag vågade inte riktigt lita på det. Så nu är jag jätteglad och skitnervös! Tredje försöket och äntligen!

Tant Groda: Vad kul att se dig här igen och vad skönt att du äntligen ska komma igång! Jag håller tummarna för dig!

Maybe: Låter ju bra med 10 folliklar, hoppas det blir ÄP på fredag!
    Jag tänker precis som du. Ibland funderar jag på om det är någon i den här tråden som sitter där:) Det kan kännas ganska skönt att man inte är ensam om det här. När man sitter där inser man ju att det är ganska många som får kämpa för att bli gravida.

Libra 1: Vad skönt att du också snart är igång! 

• Karin13

Tack för alla grattis! Känns fortfarande lite overkligt och jag vågar nog inte riktigt lita på att det ska gå vägen. Fast samtidigt är man ju jätteglad. Jag håller tummarna och hoppas att det snart blir många fler plus på den här tråden!

Tant Groda: Att det fortfarande finns två typer av sprutor ute på marknaden, verkar helt förvirrat. Vid min första IVF fick jag en annan spruta än den som visats på RMC, men det var sju månader sedan... Och att komma fram på telefon till RMC är ju helt hopplöst! När jag skulle få besked på mitt graviditetstest tog det en timme att bli ställd i kö och ytterligare 30 min i kön. Tur att man har ett jobb där det fungerar att sitta sitta med telefonen i handen hela eftermiddagen.

Libra: Hoppas att du blir bättre så du kan börja med sprayen, tänker på dig!

Maybe: Låter ju kanon! Lycka till på ÄP!

Ni som är nya, Välkomna! Kul att vi börjar bli så många! 

• Karin13

Rosenäng: Jag tror det är lite olika var man tar sina blodprov. Vi tog alla våra innan remissen skickades till RMC, så det var klart. Är nog olika hur man gör. Så vårt första möte var att göra ett ultraljud, lära sig sprutorna och bestämma behandling. Jag kan inte tänka mig att ni ska behöva vänta 8 månader.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö