• Karin13

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

fridalilla: Tack! Ultraljudet är på måndag. Jag är sjukt nervös. Även om allt känns bra så är jag rädd att det inte ser bra ut. När ska du dit? Var det onsdag eller torsdag? Känns som om nästa vecka är en spännande vecka för många i den här tråden:)

• Karin13
    Strandhem skrev 2012-11-03 21:51:21 följande:
    Karin13: Gud vad spännande, målet vi alla ser fram emot och du/ni är där! ett stort lycka till.
    Ja, det är spännande! Fast än så länge kan jag inte riktigt fatta att jag faktiskt är gravid. Känns lite för overkligt för att jag ska våga tro på det.
    Tant Groda skrev 2012-11-03 21:53:39 följande:
    Karin: Då är ditt ul samma dag som jag är där och testar mig.

Är såååå nervös för det! Men är inställd på att det inte lyckats och vi har pratat om hur vi ska göra om det inte fungerar. Vi hoppas ju naturligtvis att det ligger en liten buse i magen
    Ja, det är samma dag! Fast jag ska vara där kl. 14.00. Antar att du ska dit på morgonen. Håller alla tummar jag har (önskar att de vore fler än två) för att ni får ett positivt besked. Spännande dag imorgon!

Eftersom våra poäng började ta slut vid vårt senaste försök diskuterade vi också mycket hur vi skulle gå vidare om det inte lyckades. Speciellt för mig var det viktigt att ha någon slags plan att luta mig mot om det inte skulle lyckas. Vissa tycker nog att jag planerar för långt i förväg, men jag måste ha någon trygghet för att stå ut med väntan och sedan klara av att resa mig om allt skulle falla.

• Karin13

Tany: Lycka till imorgon! Hoppas du får ett plus trots allt.

Malphie: Jag tror det är ganska vanligt att man känner sig ledsen under IVF. Jag grät mig igenom vårt senaste försök. Man lever under en stor anspänning och hormonerna gör väl inte direkt det hela bättre. För mig var det så att lyckan över att få hjälp tyvärr överskuggades av oron för att inte lyckas.
    Lycka till på ÄP! Du behöver inte vara orolig, du blir väl omhändertagen.

Tant Groda: Jag fick precis samma svar som du vid mitt första försök. Så jag vet vilket antiklimax det blir. Man vill ju bara ha ett svar så man vet hur man ska gå vidare. Jag kände att jag hellre ville ha ett negativt besked än inget alls.
    Att vänta en vecka till känns som en evighet! För min del var det tyvärr så att embryot fäst för att sedan släppa (behöver ju inte alls vara så i ditt fall, vill inte skrämma upp dig). Sjuksköterskan tyckte ändå att jag skulle se det som något positivt. Det visade ju på att ett embryo faktiskt kunde fästa. Att de sedan släppt kunde t.ex. bero på att det inte var livsdugligt.
    Men vi hoppas på att du helt enkelt är en låghormonare. Tappa inte hoppet än!

• Karin13

Nu har jag varit på mitt första ultraljud som gravid. Allt såg bra ut och det var nästan så jag började gråta när vi fick se hur hjärtat slog:) En häftig känsla! Jag hoppas verkligen att vi alla här någon gång får uppleva det som jag fick idag.

fridalilla: Vet du hur länge man skulle ta B12 och folsyra? Glömde ju fråga det idag, tappade som vanligt bort hälften av vad jag skulle fråga. Läkare har den inverkan på mig:)

Malphie: Glömde en sak. Jag var hemma mellan ÄP och ET och sedan några dagar efter ET. Egentligen ska det väl gå bra att jobba, men jag har ett fysiskt tungt arbete så jag ville inte chansa. Gör det som känns bra för dig!

• Karin13

Tant Groda: Bra att du inte ger upp! Även om det skulle ha släppt så är ju jag ett levande bevis på att det kan fästa vid ett senare försök. Så i mitt fall var det ju något positivt:)

• Karin13

Hjälp vad alla skriver samtidigt:)

Tant Groda: Tack! Då knaprar jag i några veckor till. Har totalt missat den informationen.

Tany: Första försöket var färskt embryo, det andra fryst och det tredje som hittills har lyckats var färskt.

• Karin13

Tany: Tråkigt att du blöder. Men du ska absolut testa dig ändå! Försöket med fryst embryo fick jag börja med redan när mensen kom månaden efter testet. Det är en mycket enklare behandling och eftersom du har fem stycken i frysen borde ju chansen att något klarar upptiningen vara ganska stor. Chansen att bli gravid ska väl vara lika stor som vid ett färskt försök.

• Karin13

Tack för alla grattis!

Tany: Vad tråkigt att höra att det inte fungerade denna gången. Du får försöka ha en skön semester ändå och ladda inför FET i januari. Du har ju så många i frysen så förhoppningsvis har du ditt guldägg där.

fridalilla: Lycka till idag! Hoppas allt ser bra ut för dig också. Jag blev inte erbjuden att köpa någon bild, men det kan säkert vara värt att fråga.

Malphie: Hjälp, vad många ägg det blev! Håller tummarna för att det blir många befruktade också.

Libra1: Vad skönt att äntligen vara igång med sprutorna. Hoppas allt går bra nu, hela vägen! Det är du verkligen värd.

Sessan: Funderar lite på när jag började känna gravidsymptom. Trötthet och ömma bröst fick jag redan innan TD. Någon vecka efter TD började jag också bli väldigt hungrig. Vilket jag fortfarande är. Känns som om jag är hungrig konstant:) Illamåendet har också kommit, vilket är mindre roligt. Började nog två veckor efter TD.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö