• fridalilla

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Sindyrella1983 skrev 2012-08-01 16:32:33 följande:
    Hej! Jag och min sambo ska påbörja IVF... Vet inte riktigt när dock. Har första besöket hos barnmorska på sjukhuset den 27 augusti. Antagligen för prover mm. Jag har tyvärr fått operera bort båda mina äggledare på grund av två utomkveds, så orsaken till varför vi inte kan bli gravida är redan konstaterad. Är lite nervös inför detta, då jag inte riktigt vet vad som väntar. Men spännande på samma gång såklart. Vi uppfyller alla kriterier som dom har, så jag ska ringa min BM imorgon och höra om dom har en tid innan 27/8 så kanske det går lite snabbare. Kan inte tänka mig att remiss är skickad till RMC förrän jag har tagit alla prover... Följs gärna åt här, även om jag inte har så mycket att säga om mig själv och min IVF just nu...

Välkommen :) roligt att vi blir fler även om du inte börjat med ivf än. Ska du ha äggdonation efter omständigheterna ? Hos barnmorskan tror jag mest ni ska prata och sen ta blodprov. Borde gå snabbt till ni blir skickade till rmc. Eftersom ni redan vet vad som är fel.
  • fridalilla

Tror att det bara är c-vitamin man kissar ut. Jag är inte säker , men tror att man kan få för mycket vitaminer. Har för mig att kroppen har svårt att "ta hand om sig själv" om man överdoserar .

• fridalilla
    Maybe skrev 2012-08-03 10:04:11 följande:
    Då kanske jag inte bör ta "mittval kvinna" redan nu om det inte behövs? Det innehåller alla möjliga vitaminer och mineraler samt folsyra. Jag är dålig på att äta grönsaker och frukt, äter väldigt sällan fisk.    Däremot äter jag ordentliga måltider med varierad kost.  Även om den kosten inte innehåller så mycket grönt...  

Fråga på apoteket om du är osäker. Du borde kunna ta dem fram till du börjar med folsyra och b12 .
  • fridalilla
    Miilli81 skrev 2012-08-05 18:02:08 följande:
    Hejsan! Jag är nu här och känner att jag behöver prata med andra i samma situation. Jag och min kille har försökt bli gravida i 2,5 år och vi har väntat på ivf i 2 år. Ni alla vet ju vad den här väntan gör med en... Känslorna svämmar över ibland efter en längtan efter ett barn. Vi gör ivf på rmc i Malmö och jag är på 6e dagen med nedreglering med synarela. Jag mår hyfsat bra än så länge men har huvudvärk och är vimsig. Jag känner att all utredning och väntan har tärt på vårt förhållande. Vissa dagar känns det som om vårt förhållande har blivit starkare men vi bråkar en del, framför allt när alkohol är inblandat. Nu tänker jag helt sluta med alkohol.... Dels för att det närmar sig tills jag ska börja spruta in hormoner men även för att jag inte kan hantera mitt humör emellanåt. Hur upplever nu andra att ert förhållande påverkats? Håller tummarna för er alla :)!!!

Välkommen hit :) självklart blir det lite upp och ner i förhållandet , men i vårt fall har det mest varit upp. Om ni bråkar när ni dricker är det nog en bra idé' att sluta ! Det jag kan ge som tips är att prata så mycket som möjligt med varandra om man oroar sig eller känner att allt är skit. Jag hade väldigt problem med sprutorna och sambon var inget stöd. När jag sa till honom hur jag kände stötta han mig mer och satt bredvid mig när jag tog sprutorna. Hoppas att ni håller ihop under den långa och jobbiga resan.
  • fridalilla
    Loo skrev 2012-08-07 20:23:17 följande:
    Hej alla! Tänkte bara slinka in och ge en liten rapport för hur mitt första IVF-försök går, och idag kan jag sammanfatta det med att jag är gravid i dag 5+5! En vecka innan TD började jag bli rejält svullen och öm i magen, men eftersom jag var på resande fot kunde jag inte åka till gyn, och RMC gick som vanligt inte att få tag i... Men nu har min överstimulering lugnat ner sig och äggstockarna blir långsamt mindre och om två veckor har jag mitt UL nere på RMC! Så jag är ett bevis på att IVF hos RMC kan fungera, och jag önskar er alla stort lycka till nu när de snart öppnar efter sommarstängningen! :)

Grattis! :) vilken lycka att bli gravid på första försöket :) håller tummar och tår att där är en liten guldklimp på ultraljudet :)
  • fridalilla

Jag pratade också med rmc idag. Min mens är sen så för mig blir det nu äggplock v40. Hoppas tiden rullar på så man får bli ruvare igen :)

• fridalilla

Jag har använt gonal-f jag med. Den enda biverkning jag hade var att jag var svullen om magen . Det kanske inte är så konstigt med tanke på alla stora ägg ;)

• fridalilla
    Miilli81 skrev 2012-08-19 20:25:50 följande:
    Usch nu har jag som menssmärtor när jag vaknar, av gonal f. Ska på ultraljud imorgon för att se hur äggen ser ut... Äggplok vecka 35... Om allt går som det ska... Hur många dagar brukar man vänta innan de sätter in ägg igen?

Jag fick vänta 2 dagar om jag minns rätt. Helt normalt att få ont och känna sig öm. Men förhoppningsvis är det värt de ;)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö