• fridalilla

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Karin13 skrev 2012-10-10 21:38:00 följande:
    Tack för alla grattis! Känns fortfarande lite overkligt och jag vågar nog inte riktigt lita på att det ska gå vägen. Fast samtidigt är man ju jätteglad. Jag håller tummarna och hoppas att det snart blir många fler plus på den här tråden! Tant Groda: Att det fortfarande finns två typer av sprutor ute på marknaden, verkar helt förvirrat. Vid min första IVF fick jag en annan spruta än den som visats på RMC, men det var sju månader sedan... Och att komma fram på telefon till RMC är ju helt hopplöst! När jag skulle få besked på mitt graviditetstest tog det en timme att bli ställd i kö och ytterligare 30 min i kön. Tur att man har ett jobb där det fungerar att sitta sitta med telefonen i handen hela eftermiddagen. Libra: Hoppas att du blir bättre så du kan börja med sprayen, tänker på dig! Maybe: Låter ju kanon! Lycka till på ÄP! Ni som är nya, Välkomna! Kul att vi börjar bli så många! 

Grattis igen! Hur går man tillväga efter plus? Får man tid till ultraljud på rmc? Isåfall vilken vecka? Jag hoppas ju med på ett plus på fredag ;)
  • fridalilla

Har för mig att dem blodproverna gäller i ett år och det var kanske bara nån månad kvar på våra, så vi lämnade när vi var där med. Men vi blev ändå inbokade och hade vul den dagen. Jag hade med utredning i lund

• fridalilla

Karin13: man räknar sin förra mens som v.1 av sin graviditet. Tycker det är konstigt med, men så är de :p då får jag väl vul vid den 8 november :) om det nu är plus..

• fridalilla

Ja jag jobbade på som vanligt. :) Karin13 : ja så häftigt om det.blir så :) jag har närmsta kk i lund, var har du?

• fridalilla
    Maybe skrev 2012-10-13 13:15:42 följande:
    Lab ringde idag och berättade att av de 8 äggen som de fick ut, så va 7 st mogna. Det resultatet är jag nöjd med. Leendet försvann dock när de sa att två stycken blev befruktade... TVÅ stycken!!??  What the f*ck!! Hur kunde det bara va två? Vad hände med alla de andra? Då va det alltså 5 ägg som de försökte befrukta som det inte blev något av??? Hur kan detta va möjligt? Om de fortsätter utveckla sig så blir det ett ägg till frysen och ett ägg får vi tillbaka imorgon. (Håll tummarna för guldägg) Då tänker jag såhär. Det är ju inte alla embryon som klarar upptining, och har man då bara ett enda ägg i frysen så känns det inte så hoppfullt längre.  Inte alls faktiskt         Om inte det ägget klarar upptining så  måste vi ju börja om hela baletten från början... Och det innebär en väntetid som skulle kunna få mig att hoppa från en bro. Det känns som att detta måste vara ett guldägg och allt måste gå bra nu på en gång... Jag har en klump i magen och det känns inte alls bra detta.... Imorgon kl 10.45 ska vi dit för et och sen kommer jag typ inte våga röra mig på två veckor      

Första gången fick jag inte ut så många ägg och inga hamnade i frysen :( vet att det känns förjävligt. Jag sa till och med att jag inte ville göra fler försök, då jag hade ett plågsamt plock! Men längtan efter ett barn var för starkt och här sitter jag nu med en bulle i ugnen ;) men precis som du så hade jag inte så positiv inställning till första försöket. Denna gången har jag bara tänkt "denna gången funkar de" . Hoppas så klart att det är ett guldägg
  • fridalilla
    Maybe skrev 2012-10-13 21:11:58 följande:
    Det står på ett papper vi fick att vi ska göra graviditetstest 12 dagar efter återförande (om allt går bra) När får man komma och göra första vul efter de satt in ägg??? 

3 veckor efter man plussat får man tid till vul. Då är man i vecka 7-8 :) förlåt om mitt andra inlägg lät negativt, men orkar inte skriva om allt som försvann. Men håller tummarna för dig ska du veta!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö