• fridalilla

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hoppas att jag inte glömde nån i listan! Fick brev hem idag angående de frysa embryona. 3 st hamnade i frysen :D

Maybe skrev 2012-10-02 20:12:25 följande:
    Jag ska göra korta metoden och ska ta första sprutan ikväll. Gonal-F
    Jag hade tänkt ta kl 21  varje kväll men på fredag ska jag jobba natt och går hemifrån strax efter 19.
    Kan jag ta sprutorna redan kl 19 den dagen eller måste jag ta med mig sprutorna till jobbet?
    På fredag börjar jag spruta med både Orgalutran och Gonal-F... 
    Det är bra om du tar dem ungefär samma tid. Kanske lite sent att svara nu, men tycker du borde ta med sprutan till jobb.
    Pärla84 skrev 2012-10-02 14:49:26 följande:
    Hej! Vad händer på första besöket på rmc? Något man ska tänka på samt ha med sig??
    Vi gjorde ju utredning på kk i lund så när vi kom till rmc var det bara frågor om tex om man tar medicin mm. sen får man göra VUL (vaginalt ultraljud) så läkaren kan avgöra om man ska få kort eller lång behandling. efter läkar besöket träffar ni sjuksköterskan (det är alltid först läkare sen sjuksköterska på alla besök), för att prata sprutor. du får även sticka dig med en vattenfylld spruta så du lär dig hur man tar dem.
    TheMrs81 skrev 2012-10-02 18:20:13 följande:
    Ni andra som gör eller snart ska göra IVF, vad har ni för "problem" som gör att ni behöver göra IVF.

När vi gjorde vår infertilitetsutredning visade det sig att jag har myom och sedan även endometrios. Så jag har haft en lång resa för att försöka bli av med de som satt i vägen och påverkade våra chanser att bli gravida. Så efter fyra operationer sen dec förra året är det nu dags för IVF.

Vore spännande att höra era andras historier?

Vill någon förresten hjälpa mig att lägga in mig på listan, spraystart 18 okt. 
    Vi är oförklarligt barnlösa. allt ser fint ut hos oss båda

• fridalilla
    Tany skrev 2012-10-03 12:40:38 följande:
    en fråga, måste jag ta 175 av GONAL F såg jag på pennan finns det ingen 175!! har 150 då 187 ... vad ska jag göra?

du måste ringa till rmc då, för då har du fått en annan spruta! om det var ikväll du skulle börja tycker jag att du tar en mindre dos ikväll och ringer så fort du kan i morgon
  • fridalilla
    Malphie skrev 2012-10-03 08:39:51 följande:
    En fråga till alla er som varit med om detta tidigare...

Vi har beräknat äggplock v. 45 och nu undrar jag vad som händer efter att ett ägg eventuellt sätts tillbaka. Hur många kontroller görs och efter hur lång tid? 

Anledningen till att jag frågar är att vi har blivit bortbjudna över nyår och funderar på när vi kan åka iväg och när vi behöver vara hemma igen.

Tacksam för svar! 
    Jadu, det är ju som Karin13 sa. Får tillbaka efter 2 dagar (oftast) , sen blodprov 12 dagar efter. Jag har ju inte blivit gravid än så vet ej när man får tid till UL. men antar att det är i ca v 5-6, för man ser väl hjärtat runt v 6-7 men man kan väl se innan om där är tomt eller en liten bebis !?
  • fridalilla
    lovvan skrev 2012-10-05 17:35:52 följande:
    Fick brev från Rmc idag. Vårt första besök har blivit framflyttat till den 5 november pga läkarbrist. De verkar ha lite väl mycket att göra där. Håller på att bli tokig av all denna väntan! Kul med lite nya bloggar. Ska kika in  

Tråkigt med denna väntan! Hoppas att du står ut och att tiden går fort . Njut av såna saker man inte får göra sen när man är gravid ;) jag ångrar att jag inte åt mögelost med ett gott glas vin till ;)
  • fridalilla

Jag har inga symtom från graviditet, men ont i äggstockarna pga överstimulering. Jag har testdag på torsdag, men tänkte ta det på hemorten så får svar på fredag. Tiden har gått fort tycker jag , så nu är det ju mindre än en vecka kvar :)

• fridalilla
    Maybe skrev 2012-10-08 09:43:10 följande:
    Första vul idag. Hon hittade 10 folliklar som va minst 1 centimeter. Det såg bra ut sa hon och vi ska tillbaka på onsdag för ett andra vul och sen håller vi tummarna för ÄP på fredag!   

Grattis! Låter jättebra! Hoppas de blir plock denna vecka :)
  • fridalilla
    Maybe skrev 2012-10-08 13:17:11 följande:
    När jag kommer till RMC och sitter i väntrummet så funderar jag lite ibland på övriga som sitter i väntrummet. "Undra om någon av de som sitter här är medlemmar på familjeliv" "Undra vad de har för problem" "Undra vad de ska göra här idag, hoppas det går bra för dom" Är det bara  jag som tänker så???      

Ja det tänker jag med på. Speciellt om vad dem ska göra idag , hur gamla /unga personerna kan vara. Jag blir chockad av hur många unga par jag sett där, trodde jag var den enda :p
  • fridalilla

Karin13 : grattis!! :) helt underbart! Får hoppas att jag med får plus nu i veckan , så kanske vi föder samtidigt ! :) :p

• fridalilla

Rmc är svåra att få tag på! Men om de går så dela upp dosen. Dela på hälften och se om den dosen finns, så får du ta 2 ggr. Skulle du ta den igår kväll?

• fridalilla
    Libra1 skrev 2012-10-10 13:09:01 följande:
    Jag ska börja spraya nästa fredag men har blivit sjuk. Mår konstigt i kroppen och har varit hos läkare idag. Hon funderar på sköldkörteln. Får ev svar imorgon. Känns ju inte så kul om det är det. Då får man väl inte göra IVF..?

När vi gjorde utredning hade jag för högt värde av de med sköldskörteln . Jag får äta levaxin dagligen , men inga problem med ivf för de :)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö