Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
hoppas att jag inte glömde nån i listan! Fick brev hem idag angående de frysa embryona. 3 st hamnade i frysen :D
Maybe skrev 2012-10-02 20:12:25 följande:
Jag ska göra korta metoden och ska ta första sprutan ikväll. Gonal-F
Jag hade tänkt ta kl 21 varje kväll men på fredag ska jag jobba natt och går hemifrån strax efter 19.
Kan jag ta sprutorna redan kl 19 den dagen eller måste jag ta med mig sprutorna till jobbet?
På fredag börjar jag spruta med både Orgalutran och Gonal-F...
Det är bra om du tar dem ungefär samma tid. Kanske lite sent att svara nu, men tycker du borde ta med sprutan till jobb.
Pärla84 skrev 2012-10-02 14:49:26 följande:
Hej! Vad händer på första besöket på rmc? Något man ska tänka på samt ha med sig??
Vi gjorde ju utredning på kk i lund så när vi kom till rmc var det bara frågor om tex om man tar medicin mm. sen får man göra VUL (vaginalt ultraljud) så läkaren kan avgöra om man ska få kort eller lång behandling. efter läkar besöket träffar ni sjuksköterskan (det är alltid först läkare sen sjuksköterska på alla besök), för att prata sprutor. du får även sticka dig med en vattenfylld spruta så du lär dig hur man tar dem.
TheMrs81 skrev 2012-10-02 18:20:13 följande:
Ni andra som gör eller snart ska göra IVF, vad har ni för "problem" som gör att ni behöver göra IVF.
När vi gjorde vår infertilitetsutredning visade det sig att jag har myom och sedan även endometrios. Så jag har haft en lång resa för att försöka bli av med de som satt i vägen och påverkade våra chanser att bli gravida. Så efter fyra operationer sen dec förra året är det nu dags för IVF.
Vore spännande att höra era andras historier?
Vill någon förresten hjälpa mig att lägga in mig på listan, spraystart 18 okt.
Vi är oförklarligt barnlösa. allt ser fint ut hos oss båda