• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Pusheen

Tack alla röta rara underbara människor här inne för stödet! <3

Det började med ljusbrunt igårkväll. Allt blev nattsvart plus att jag hade migrän. I morse var det lite ljusare redan. Gjorde ett nytt test som var starkare än de andra jag tagit. Under dagen har färgen bleknat bort. Trodde att jag i förmiddags behövde gå in och byta skydd pga allt blod men nej, det var bara lutinusen som kom ut. Känns precis som att mensen ska komma och har ganska mycket molvärk/mensvärk emellanåt. Har migränkänningar som kom smygandes i eftermiddag.

Så ja.. Jag har fortfarande hoppet uppe!

Kan någon söva ner mig och väcka mig på måndag?

Annars får jag snart läggas in på psyk!

Kajo skrev 2016-03-03 17:22:18 följande:

Vad gäller angående sex och bad efter äggplock? Vår nya klinik har inte sagt något till oss. Men har för mig att där är lite restriktioner!

Tack för omtanken <3

Jag har för mig att de sa inget sex eller bad på två veckor!
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-03-03 17:22:18 följande:

Vad gäller angående sex och bad efter äggplock? Vår nya klinik har inte sagt något till oss. Men har för mig att där är lite restriktioner!

Du har rätt för dig. Det är infektionsrisken i och med att man har gjort små sår när man stuckit efter ägg.
    Pusheen skrev 2016-03-03 18:41:52 följande:

Tack alla röta rara underbara människor här inne för stödet! <3

Det började med ljusbrunt igårkväll. Allt blev nattsvart plus att jag hade migrän. I morse var det lite ljusare redan. Gjorde ett nytt test som var starkare än de andra jag tagit. Under dagen har färgen bleknat bort. Trodde att jag i förmiddags behövde gå in och byta skydd pga allt blod men nej, det var bara lutinusen som kom ut. Känns precis som att mensen ska komma och har ganska mycket molvärk/mensvärk emellanåt. Har migränkänningar som kom smygandes i eftermiddag.

Så ja.. Jag har fortfarande hoppet uppe!

Kan någon söva ner mig och väcka mig på måndag?

Annars får jag snart läggas in på psyk!

Tack för omtanken <3

Jag har för mig att de sa inget sex eller bad på två veckor!

Åh alltså det är ju verkligen en nagelbitare det här! Du måste väl vara på bim+ nu?

Jag håller fast i att det borde finnas något ivfpiller. Det är väl inte för mycket begärt?!? Jag får ta och sälja in idéen på RMC ;), tänk jag kanske kommer tjäna storkovan på det ;).

[quote=76400527][quote-nick]Mella79 skrev 2016-03-03 12:06:37 följande:[/quote-nick]Alla 4 ägg blev befruktade ! Nu gäller det att de klarar sig till imorgon till återföringen ![/puote]

Toppen!! Imorgon hoppas jag du är ruvare du med! :).
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-03-03 19:19:34 följande:

Du har rätt för dig. Det är infektionsrisken i och med att man har gjort små sår när man stuckit efter ägg.Åh alltså det är ju verkligen en nagelbitare det här! Du måste väl vara på bim+ nu?

Jag håller fast i att det borde finnas något ivfpiller. Det är väl inte för mycket begärt?!? Jag får ta och sälja in idéen på RMC ;), tänk jag kanske kommer tjäna storkovan på det ;).

[quote=76400527][quote-nick]Mella79 skrev 2016-03-03 12:06:37 följande:[/quote-nick]Alla 4 ägg blev befruktade ! Nu gäller det att de klarar sig till imorgon till återföringen ![/puote]

Toppen!! Imorgon hoppas jag du är ruvare du med! :).

Du sa ju att denna veckan skulle bli en nagelbitande vecka! Måste ju leva upp till det hihi

Verkar som att min kropp är i konflikt med de små fröna eller nåt! Min mens är ju inte som en klocka precis men om jag jämför med de andra försöken så är jag typ bim+2.

Hur går det för dig? Du borde inte vara sugen på att testa tidigt efter min upplevelse? Kan användas som avskräckande exempel

Uppfinn de där pillerna. Jag kommer vara din första kund!
  • Pusheen
    Mella79 skrev 2016-03-03 12:06:37 följande:

Alla 4 ägg blev befruktade ! Nu gäller det att de klarar sig till imorgon till återföringen !

Grattis! Fortsätter hålla tummarna!
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-03-03 19:56:06 följande:

Du sa ju att denna veckan skulle bli en nagelbitande vecka! Måste ju leva upp till det hihi

Verkar som att min kropp är i konflikt med de små fröna eller nåt! Min mens är ju inte som en klocka precis men om jag jämför med de andra försöken så är jag typ bim+2.

Hur går det för dig? Du borde inte vara sugen på att testa tidigt efter min upplevelse? Kan användas som avskräckande exempel

Uppfinn de där pillerna. Jag kommer vara din första kund!

Har jag sagt det redan? Minne som en guldfisk ;).

Ja men då är du på plussidan :).

Hur det går för mig? Ja du.. Så tycker jag att jag känner något, sen känns det inget så är det så fram och tillbaka.

Jag har kommit på den perfekta lösningen för att inte titta på papperet, jag pinkar i mörker :p. Funkar hur bra som helst!! Hi hi.

Tyvärr är jag nog inte avskräckt av dig ;). Jag känner att jag skulle vilja testa till helgen för då är sambon hemma men jag vet ändå inte, kanske bättre att vänta. Dock så väntas som sagt mensen till helgen så jag får nog veta oavsett. Jag har tagit ledigt td för att kunna smälta resultatet oavsett vad det blir. Snart så vet man..
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-03-03 20:13:20 följande:

Har jag sagt det redan? Minne som en guldfisk ;).

Ja men då är du på plussidan :).

Hur det går för mig? Ja du.. Så tycker jag att jag känner något, sen känns det inget så är det så fram och tillbaka.

Jag har kommit på den perfekta lösningen för att inte titta på papperet, jag pinkar i mörker :p. Funkar hur bra som helst!! Hi hi.

Tyvärr är jag nog inte avskräckt av dig ;). Jag känner att jag skulle vilja testa till helgen för då är sambon hemma men jag vet ändå inte, kanske bättre att vänta. Dock så väntas som sagt mensen till helgen så jag får nog veta oavsett. Jag har tagit ledigt td för att kunna smälta resultatet oavsett vad det blir. Snart så vet man..

Haha!! Den var ju bra! Pinka i mörker och spola kvickt som bara den!

Vad bra att du har förberett med ledighet på td. Förhoppningsvis får du spendera dagen på rosa moln

Vet känslan.. Vill men ändå inte.. Avvakta och se hur det känns i helgen låter som en bra idé!

Kram
  • Mella79

Tid idag 1330 för återföring de har alltid ringt 1 timme innan och sagt att jag inte behöver komma in ! Är det fel att ringa in själv och kolla ? Jag fixar inte väntan !

• Kajo
    Mella79 skrev 2016-03-04 07:58:08 följande:

Tid idag 1330 för återföring de har alltid ringt 1 timme innan och sagt att jag inte behöver komma in ! Är det fel att ringa in själv och kolla ? Jag fixar inte väntan !

Absolut! Ring! Det hade jag också gjort. Lycka till!! Ska hålla mina tummar.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö