• Kajo

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Jag hoppas allt jag kan för att ett av dina två ägg är ett guldägg, Pusheen!! Det är det vi kan göra. Hoppas. Är nästan trött på det ordet. Jag mår sådär faktiskt. Är ganska otålig och googlar blastocyt i alla dess former, vet egentligen inte varför. Usch denna ruvartid är fruktansvärd!

Är ganska pessimistisk.

Pusheen skrev 2015-09-10 11:13:54 följande:

Jaha, du har också en sambo som är iväg en del.. :)

Du får hålla dig sysselsatt så att tiden går fort.

Jag är precis hemkommen från äggplock. Trött och mörbultad. Gjorde mycket mer ont denna gången.

Resultatet blev ynka två ägg. Precis som förra gången.

Skillnaden är att de kommer göra ICSI denna gången. Det känns ganska tryggt även fast det inte är några garantier för det men då lämnas inget åt slumpen iaf :)

Ja; Kajo.. Hur går det med ruvningen?

• Kajo

Ska du ringa eller ska rmc ringa? Usch en nervös väntan. Jag håller tummarna att det blir befruktning och återföring! Vi får tänka att varje försök är ett steg närmre vårt mål! För bebisar ska det bli :)

Vet någon vilken dag som är ruvardag 1? Är det samma dag man får tillbaka ett embryo, eller dagen efter?

Jag har test dag 23/9. Känns som en evighet dit.

Hur mår du Cina84?

o

Pusheen skrev 2015-09-10 17:38:18 följande:

Usch Kajo.. Jag förstår till viss del hur du känner. Jag har ju aldrig ruvat men det där med att leva på hoppet blir lite tröttsamt till slut. Men även om man känner sig less på det så kommer man ändå fram till att det är det bästa man kan göra.

Känner mig också pessimistisk.. Orkar inte bli besviken igen. Försvar inför ett ev dåligt besked natt jag.

Hade varit kul att åtminstone få ruva för min del.. Inte kul att ha ödslat två försök utan att ens ha fått tillbaks något.

När är din td?

Stor kram!

• Kajo

Härligt! Jag höll andan innan jag läste ditt svar, är grymt glad för din skull! Min första ivf-behandling blev jag plockade på 5 ägg tror jag, och två blev befruktade. Jag fick tillbaka ett och det andra klarade sig inte. Andra får ett befruktat och blir gravida med just det ägget! Helt otroligt vilken slump det är. En kvinna sa till mig i somras att alla barn väljer sina föräldrar. Jag har tänkte på det och kommit fram till att F och mitt barn har inte hittat oss än, men när hen kommit och är mogen för det så ska jag visa hur en kompass fungerar :)

Alla resultat är resultat. De behöver bara utvärderas olika, och min personliga åsikt är att rmc analyserar utan sin patient eller inte alls och det är frustrerande. Om jag inte blir gravid nu tänker jag kriga till mig en läkartid!

Pusheen skrev 2015-09-11 10:45:35 följande:

Jag ringde och frågade. Båda var befruktade :)

OM de börjar dela sig så ska jag få tillbaks ett av dem imorgon! Ska ringa dit vid 09 så vi vet om vi ska komma eller inte.

Vet inte det där med dagarna. Går det inte att googla fram?

• Kajo
    Pusheen skrev 2015-09-12 14:24:09 följande:
    Vill be om ursäkt för mitt dumma svar om vilken rd 1 är Kajo. Hade det gått att googla så hade du ju inte frågat. Så förlåt mig!

Men kan ni tänka er; jag ruvar för första gången i mitt liv!!!

Det blev ett jättefint embryo av de två. Det andra dog.

Mycket märklig känsla, vågar ju knappt andas!

Stor kram och tack till alla hållna tummar! Fortsätt hålla hårt, det verkar hjälpa <3

Fy vilken jobbig väntan det blir nu.

Kram!
    Men be inte om ursäkt, jag har faktiskt inte googlat det :) Tänkte mest om ni visste det.

Grattis och välkommen till ruvarvärlden :)
  • Kajo

Ok, tack! Jag kommer nog testa tidigare. I många trådar plussar många tidigare än utsatt testdag. Vad tror ni? Usch denna väntan!

• Kajo

Jag förstår dig, jag har ingen bra dag heller. Tankarna går upp och ner. Jag är ganska säker på att det inte gått denna gången heller. Crinonen som kommer ut är lite ljusrosa och känslan är bara dålig kring allt. Just nu känns det som det aldrig kommer funka.

Cina84 skrev 2015-09-17 21:55:42 följande:

Idag har det varit en jobbig dag :(. Inget speciellt har hänt men tankarna har farit runt i huvudet..ni vet hur det är.. Så jag hade verkligen behövt den där knappen idag. Håller tummarna för er <3

• Kajo

Jag testade nu på morgonen och det va som väntat negativt. Jag har ett test kvar och gör det på testdagen. Jag kände det på mig, men blev ändå väldigt ledsen. Har inte hämtat mig än. Det kommer aldrig gå detta :(

• Kajo

Usch! Varför går det inte bra för oss? Jag testade igen och det va väldigt mycket negativt. Ska bli skönt att slippa crinone, ni vill jag bara att mensen kommer! Jag läste om något som heter embryo glue. För mitt stora problem är ju att embryona inte fäster?! Jag ska prata med rmc och se vad dom säger.

Vi får deppa idag och kanske någon dag till, sen är det nya tag! Stor kram till alla!

Pusheen skrev 2015-09-23 07:02:16 följande:

Nu kom mensen. Inte förvånad, varför skulle något gå min väg. RD 12 idag.

• Kajo

Hej här inne! Har varit ganska nere och legat lågt ett tag. Vi har en blastocyt kvar i frysen. Kommer köra på den i nästa cykel, typ i november. Jo mensen kom i lördags. Hur mår du och var är du i din cykel? Jag tror alla återför på samma dag vid en blastocyt, dvs 5 dagar efter ul om slemhinnan är tjock och fin!

Har du börjat med tabletter än?

Cina84 skrev 2015-09-27 18:56:24 följande:

Hur går det för dig? Har mensen kommit igång än?

Jag har en fråga när man kör stimulerat, återför alla som har blastocyst på samma dag eller det kan variera?

Kram

• Kajo

Vad är det för något?

Mella79 skrev 2015-09-28 15:21:01 följande:

Hej ! Hur har ni fått tag i melatonin? Är det kliniken som har skrivit ut det? Jag har hittat en sajt dör man kan beställa det ? Vågar man ?

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö