• Kajo

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

sandishhh skrev 2015-01-30 09:35:42 följande:

Min mens varade bara i 3 dagar, helkonstigt.. Kommer ju med all säkerhet vara ett minus ändå .. Men har er mens blivit konstig efter behandlingen?

Jag hade en mellanblödning på nästan 1,5 vecka i den cykel som kom efter vårt 1a ivf. Så ja den kan nog bli lite rubbad....
  • Kajo

Jag fick som sagt en brunaktig mens igår, och ganska intensiv mensvärk under hela dagen och kvällen, men någon "riktig" mens har inte kommit. Jag brukar alltid ha ordentligt med mensvärk och sen dagen efter kommer det som en syndaflod. Vi får se vad som händer....just nu önskar jag att det blir positivt test på måndag och att testet i torsdag var för tidigt! Någon som fått negativt sen positivt td?

• Kajo

Grattis grattis Smilla med man:D så himla kul! Glädje!!!

Fröken Smilla skrev 2015-01-30 17:52:12 följande:

Nu är det nog klart, vi fick ett tydligt plus på ett CB-test nu ikväll! Vi vågar bli glada nu

• Kajo

Testade mig idag och det va negativt då nu ska jag ringa till rmc så får vi se när det blir nytt försök med FET istället. Man får försöka blicka framåt nu och hitta hoppet igen. Fler som är i samma situation?

• Kajo

Tack för kloka ord! Det känns så skönt med stöd från tråden. Jag överväger verkligen att gå på zonterapi, ska du testa? Jag tänker dessutom att det kanske är ett FET som krävs, då är ju allt under mer normala förhållanden och kroppen inte fullproppad av hormoner. Det har ju inte gått med 2 ET så kanske FET är min grej. Vi får se! Ja nu är det dags för avslappning!:) yoga, träning och lite lugn och ro!

Jag försökte ringa rmc idag men det gick inte att komma fram. När tror du att du kommer göra FET? Jag känner att det får dröja 1eller 2 mån.

sandishhh skrev 2015-02-02 11:31:36 följande:

har testdag på onsdag, men fick ju mensen förra veckan.. så blir också en ny omgång. Dem två första dagarna var jag helt lost, eller vad man ska säga.. surfade runt som en galning om man kan plussa trots mens. Men sen hittade jag om zonterapi och på något sätt blev man taggad igen. Kropp och knopp är allt fascinerande.

En vän till mig sa detta som studerar till läkare:

Den vetenskapliga förklaringen:

Om du stressar samtidigt som du du oroar dig bildas hormoner som påverkar nersysymet. Nervsystemet signalerar till hjärnan att starta överlevnadsprocess i kroppen. För att klara det minskar hjärnan på hormontillverkning sob behövs för en bra miljl för fostret. Kroppen tar då inte hand om dem extra hormoner som man fått. När man har i balans både psykiskt och fysiskt så kommer kroppen att hjälpa till.

Känslomässig förklaring:

Det man vill måste alltid göra ont innan man får det. När det kommer då har man så stor kunskap av alla känslor man fått gå igenom. Då kan man älska och vårda det man älskar på ett sätt ingen annan kan.

Så, det bästa man kan göra är att äta massa chocklad ( ökar de bra hormonerna, ta hand om varandra, älska sin kropp, och bara andas)

Laddade ner en bra app, 20 minuter om dagen gör man relax övningar. :)

• Kajo
    Cina84 skrev 2015-02-23 18:14:24 följande:

Måste bara skriva av mig.. Fick precis ett sms om att det ska anordnas en babyshower för min sambos lillasyster.. Det kändes :(. Ännu en påminnelse om vad jag inte har än. Kan inte allt bara lösa sig!

Hoppas att forskningen går framåt kring ivf så att människor i vår situation inte behöver gå igenom misslyckade försök utan lyckas på första.. Drömtänk kanske men inte omöjligt!

Jag har inte varit här inne på några veckor. Det har varit tufft sen vi fick veta att det inte gått 2a gången heller. Nu har vi iaf 4 blastisar i frysen! Jag förväntar mens i slutet av veckan och då tänkte jag ringa in och säga att vi vill göra ett FET. Jag har för mig att det va det systern sa till mig.

Usch jag vet hur du känner inför babyshower. Jag höll i min bästa väns babyshower dagen efter att vi fick tillbaka ett embryo...vilket inte tog sig. Nu har min vän fått barn också och usch så jobbigt det är. Vi hade försökt i 1,5 år innan de blev gravida på 3 försöket. Världen är inte rättvis!

Jag var på min första zonterapi förra tisdagen. Det va intressant! Vad sa han/hon till dig som utförde din behandling?
  • Kajo

Hej tjejer!! Har varit lite frånvarande här. Jag testade zonterapi en gång. Vet inte om det va min grej. Hur som helst, vi planerade FET denna månaden men tyvärr krokade det med en affärsresa så ingen återföring. Störigt när man testat me äl-stickor och fått utslag. Nästa försök blir i april för oss. Hur går det för er andra?

• Kajo

Ok, vad spännande! Hur många ägg hade du?

sandishhh skrev 2015-03-16 23:59:28 följande:

Gjorde tredje ultraljudet idag blir plock på onsdag :)

• Kajo

Då blir det förhoppningsvis återföring för i början av april? Eller inte...

Jag har en supereliten förhoppning att mensen inte ska komma i nästa vecka. Men sen tänker man en andra gång "vemförsöker du lura", suck!

Cina84 skrev 2015-03-16 22:36:17 följande:

Halloj!

Så typiskt att det skulle slå så...

Själv väntar jag på mensen. Mest bara för att få en liten hint om ungefär när det ev blir återinsättning för oss i april. Tror dock att jag har haft sen äl denna gång (om jag nu haft det) så den dyker väl upp nog upp om en vecka.. Vänta vänta vänta...

• Kajo

Vilken äggfest sandishhh!!! Då får ni veta imorgon hur många som blivit befruktade?

Jag fick tillbaka en blastis idag. Vi skulle ju inte få det när jag pratade med dem i förra veckan imed min man är på resande fot. Men så måste det blivit något missförstånd för idag ringde dem från labbet och undrade var vi va. Så då fick jag komma med andan i halsen utan min man. Lite konstig dag, jag va ju inte inställd på ett återförande. Testdag 3/4!! Hoppas hoppas!!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö