• Kajo

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina! Då ska du göra samma typ av undersökning som jag gjorde på ivf nordic och ta antibiotika precis som jag. Jag måste också vänta till nästa mens igen. Känns som en hel evighet! Jag är så makalöst trött och otålig på detta väntande nu! Och det jobbigaste är att mina förväntningar på denna nya behandling är hur stor som! Är lite nervös på menopur också. Har någon haft det här inne?

• Kajo
    Pusheen skrev 2015-12-17 18:36:59 följande:
    Tack snälla för förståelsen! Precis så känns det. De andra två gångerna har jag bara fått ut två ägg och alla blev befruktade båda gångerna så därför trodde jag ju inte att själva befruktningen skulle vara ett problem. Särskilt inte heller när det sker med hjälp av icsi. Nu undrar jag vad som är fel? Har jag så jävla dåliga ägg? Frågorna nu är många.. Dåliga ägg? Dåliga spermier? Varför går allt så dåligt för oss? Kommer det nånsin gå? De sa också att det var precis optimalt med tolv ägg. De måste också blivit besvikna? Det är säkert mycket för att man läst för mycket om alla andra som lyckats och som fått si och så många fina ägg både till sig själva och till frysen.

Detta kan fortfarande lyckas men oddsen är ju små med så lite att välja på. Det kom en sjuk stress och ångest av att vi kommer få betala själva för våra kommande försök. Började kolla vad det kostar och fick känslan och frågan om allt verkligen är värt det? Känns som att kasta pengarna i sjön? Våra försök hittills gör att det knappt känns lönt att lägga ut de enorma summorna med så låga odds.

Jag hoppas och tror att jag kommer läsa detta imorgon och undra vad jag höll på med och undra vad jag tänkte med. Har en sjuk dålig dag idag och är jätteöm efter plocket, mått illa och vilat största delen av dagen! Tänker nog ringa labbet imorgon när jag vaknar och fråga om vi fortfarande ska komma in. Så sjukt negativ jag är idag! Förlåt alla, det finns några som haft det sämre! Jag vet inte vad det är med mig!
    Så jäkla tråkigt Pusheen:( lider med dig. Och jag förstår att du är apnervös idag. Jag sks tänka på dig. Jag hoppas till Månen och tillbaka att det blivit fina små embryon idag och en återföring!!! Massa styrkekramar till dig. Och du, bara kräk av dig.
  • Kajo
    Pusheen skrev 2015-12-18 12:27:09 följande:

Hej mina fina vänner här inne! Hade en av de värsta nätterna i mitt liv i natt. Hade restless legs och kunde inte sova hur jag än betedde mig och halsbränna från helvetet! Vaknade runt nio efter att ha lyckats sova kanske tre timmar och kände mig nästan lite bakis från gårdagens dåliga dag. Ville och vågade inte tro att det skulle bli en bättre dag idag förrän jag visste hur det hade gått! Jag ringde aldrig in och frågade om vi skulle komma.. Jag hade nervöst telefonen vid min sida hela tiden och vet ni, de ringde aldrig och vi åkte dit som planerat!

Jag har nu två fina embryon i min mage! Ett tredje ska odlas vidare men de sa att vi inte skulle ha allt för stora förhoppningar för det såg inte jättebra ut. Vi fick tillbaks de två finaste och han sa att båda uppfyllde kriterierna för att klara en återföring så nu får vi vänta och se! Känns jättebra med två st. Så NU kan jag pusta ut och försöka tänka positivt. De var så fina där på skärmen.. Tänker släppa allt vad det heter med att söka kontakt med någon ny klinik för ev fortsatt behandling. Ska leva i nuet och hoppas!

Förresten.. Av te tolv äggen vi fick ut så var fyra av dem mogna och tre blev befruktade och delade sig. Jag känner lite att de kanske hade kunnat sagt det till mig så hade jag sluppit bli så himla upprörd och ledsen! Tre embryon av fyra mogna ägg är ju faktiskt jättebra..

Kram och tack för att ni finns här i jobbiga stunder! <3

Lycka!! Så skönt. Grattis till en lyckad återföring. Nu hoppas vi på det går hela vägen!! <3
  • Kajo
    Cina84 skrev 2015-12-19 11:34:02 följande:
    Fick inte skrivit igår att ja håller med dig om att de skulle nämt hur många som var mogna. Jag tänker mig att de väl borde kunna se det? De brukar ju säga om det finns ägg i blåsorna så tänker att de borde de om äggen är för små för att vara mogna.

Njut nu och försök trycka bort dåliga tankar. Tänk att du faktiskt är gravid nu :).

Kajo, ska du undersökas innan du får antibiotika eller du börjar på det direkt i nästa cykel? Om du ska undersökas, vilken dag ska du göra det då?
    Jag ska skrapas och påbörja antibiotika en vecka innan förväntad mens, vilket borde bli runt dag 21. Har fått en tid för det den 14e jan. Det blir i nästa cykel. Ska ha mens nu den 26e dec, sen 20 dagar senare sätter vi igång karusellen igen! Jag längtar! Vill bara prova detta nu. Du då?
  • Kajo

Det låter som en bra plan Cina! Jag hade också ringt till rmc och försökt boka en tid. Jag förstår det fullt ut! Julen är lite av barnens högtid, jag grät floder på julottan och kände ett stort tomrum inom mig. Vi får kämpa!! Jag är på dag 31 idag och kan inte låta bli att hoppas på att det är något som fäst där inne. Jag brukar ligga mellan 26-31, men för det mesta runt 26-29. Men det är väl bara kroppen som spelar ett spratt.

Jag vill också passa på att önska alla en gig fortsättning och ett gott nytt år!! Hoppas 2016 blir vårt år! Kramar

• Kajo

Jag testade mig ikväll (dag 32) men det va negativt. Varför ska mensen vara sen och truga fram lite hopp som sen slås ner igen av en jävla plaststicka?! Fan vad jag hatar detta!

• Kajo

Åh vad positivt och negativt Pusheen, vet inte riktigt vad jag ska säga. Det bästa är ju att det fäster! Så då är det ju bara pået igen om det inte leder till en graviditet nu. Är såklart ledsen att det inte bara blev en normal graviditet nu. Men jag tycker vi får fokusera på det positiva!

Jag jag fortfarande inte fått mens, är på dag 36 idag. Fattar det inte alls. Ska testa igen imorgon.

• Kajo
    Cina84 skrev 2016-01-01 21:51:57 följande:
    Så lång cykel hade du inte haft innan väl? Tänk om det kanske bara var för tidigt att testa? Fingers crossed :).
    Pusheen skrev 2016-01-01 21:13:41 följande:

Vet inte riktigt heller vad jag ska säga. Eller jo.. Jag får svälja det där med att det är kört så fort det är rött i brallan.. Så det tar jag vackert tillbaks ;)

Sen så tror jag väl knappt att det är så många som blivit så glad över ett missfall som jag.. Jag var ju liksom inställd på att det redan var kört och finito. Tror eller vet att ni förstår hur jag känner!

Kom lite klumpar nu så nja.. Tror inte det kommer gå. Det är ju bara att avvakta och se. Läst ännu mer nu om missfall med ett embryo då det andra har suttit kvar och klarat sig men som sagt vi får se!

Fick lite energi att fortsätta kämpa nu.

Tack för att ni finns här i vått och torrt!

Alltid <3.
    Nä det har jag inte. Har köpt test så får prova igen imorgon. Det är väldigt konstigt. Usch denna förhoppning är så himla jobbig. Känns skönt att ha er här! Jag håller med Pusheen! Nu får vi hoppas 2016 för med sig lite tur:)
  • Kajo

Testade och det va negativt. Är en vecka sen nu. Fattar verkligen inte bad som hänt. Har ni hört talas om någon som fått en så lång cykel imed en massa ivf-försök? Vill inte mer snart :(

• Kajo

Ja det är nog så, tiden får utvisa. Jag har en massa molvärk fram och tillbaka. Tänker hela tiden att nu kommer mensen, men ack nej. Så förbannat bitterljuv känsla! Jag hade gärna hängt med er ladies idag och bara fått vara bitter och omgiven av er som förstår och känner precis dom jag. Tack för ni delar detta lidandet med mig!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö